Szukaj

Informacje o Fiat Punto I

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Auta małe
Zaprojektowane przez Giorgetto Giugiaro Punto trafiło na rynek w 1994 roku, jako następca Fiata Uno i okazało się dużym sukcesem marki. Pionowe światła z tyłu pojazdu, będące pomysłem stylistów Fiata (nie zawierał ich oryginalny projekt Giugiaro) stanowiły charakterystyczny element nadwozia. Model zbudowany został na tej samej płycie podłogowej co Fiat Barchetta i Lancia Y. Pierwsza generacja Punto zdobyła nagrodę Samochód Roku 1995. Produkcję tego modelu zakończono w 1999 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati. ~Powagosław
Luzacjusz
Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie. ~Luzacjusz

Fiat Punto I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Fiat Punto I

Liczba ocen: 1 103
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(68%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,2
~Sted
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
Samochód posiadam od 5 miesięcy, więc krótko, ale... Jestem zadowolony. Cenię sobie proste auta bez elektroniki i innych drogich przy naprawie rzeczy, więc wybór padł na "gołe" Punto I 1.1 55KM. Jest to mój pierwszy samochód (kupiony za grosze) i nie mogę narzekać. Co prawda jeździłem też innymi, ale całkowicie własny jest Punciak. Mój samochód jest z '94 roku, jednak karoseria, lakier trzyma się naprawdę rewelacyjnie. Bardzo ładnie też wygląda mimo swojego wieku i prezentuje się o wiele lepiej niż większość modeli nowszych Punto I z innym lakierem. Nie wiem czego to zasługa, ale "green valley" cieszy oko. Przebieg ~204tysiące przejechane. Od zakupu wymieniłem (oprócz filtrów itd) sondę lambdę i termostat. Z powodu tych dwu rzeczy palił ok 8.8litra, co było fatalnym wynikiem. Teraz średnio ok do 7l, więc znośnie. Poprzedni właściciel średnio o niego dbał, także jeszcze kilka rzeczy muszę powymieniać. Na szczęście model ogólnie jest uszanowany (wymienione progi)i pod względem blacharskim jest ok. Bardzo dużo małych pierdół już zauważyłem typu: wymiana bezpieczników, lampek przy szybkościomierzu, popsuty mechanizm tylnej wycieraczki etc. Ogólnie samochód trzyma się i jeszcze nim trochę pojeżdzę, a robię mało kilosów, więc tym bardziej to możliwe. Zachęcam do kupna jako pierwszy samochód w karierze ;) PS. Mimo braku wspomagania bardzo dobrze się go prowadzi :)
4,1
~Amper
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
Auto okropne, czyli pasuje do mnie. Tesciowej bym go nie dal, bo mi go szkoda. Moj pierwszy woz inny niz butowoz, lubie go, choc mialem kupic go tylko do zabawy, jednak zostaje u mnie na dluzej. Mam nadzieje, ze bedzie jak najmniej usterek, poniewaz wtedy to bedzie na pewno jedno z aut ktore bede wspominal najmilej. Szczegolnie, iz jest to moje pierwsze auto, do ktorego podchodzilem z negatywnym nastawieniem, jako odwieczny i oddany fan VAGa . Nawet juz sobie przygotowalem naklejke \"wyprodukowano z rdzy, moze zawierac sladowe ilosci blachy\", jednak zmienilem zdanie i dbam o niego nie smiejac sie z niego. Polecam jako pierwszy tani samochod
4,9
~Paweł
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
Auto jest dużo lepsze niż olbrzymia większość znacznie droższych samochodów . Warto stosować dobry olej i w silniku i w skrzyni biegów - pełen syntetyk - to przynosi wyraźne oszczędności, choć dobry olej nie jest tani . Warto dbać o zabezpieczenie antykorozyjne , zwłaszcza podłogi od spodu i wewnątrz ( nadwozie jest ocynkowane i gdy auto jest bezwypadkowe -blachy nadwozia są badzo trwałe i nie rdzewieją ) , bo polskie pseudo-drogi , sól , piach , dziury i wszechobecny syf dadzą sobie radę z najlepiej zabezpieczoną powłoką lakierniczą , czy bitumiczną .

Raporty spalania Fiat Punto I

Liczba raportów: 828
Średnie spalanie dla Fiat Punto I
6,5 – 10,0
l/100 km
5,7 – 6,3
l/100 km
6,6 – 11,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
Po zakupie zainwestowałem niemałe pieniądze rozrząd pompa wody tarcze plus klocki sprzęgło uszczelnienie silnika plus filtry po drodze pękła przednia szyba i poszła chłodnica wymieniłem tłumik i rozrusznik w sumie ok 3500 zł od tego czasu auto się nie psuje bez obawy mogę jechać nim nawet 200 km więcej nie próbuje bo zmęczenie podczas jazdy zbyt duże a i cel -auto na dojazdy do pracy inny jest ogólnie jak wcześniej napisałem brakuje mi ABS klimy wspomagania dlatego dobrym wyborem może być Punto 2
6,2
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
Mi spalanie punta wystarcza. Jadąc do pracy 33 km w jedną stronę, z tego 28 przez DK 79 a pozostałe pięć w korkach spala około 6 litrów. Samochodu raczej nie cisnę. Rozpędzam się do około 2500 rpm. No chyba że pod górkę to do 3000 rpm. Jeżdżę nim półtora roku. Jak go kupowałem miał 204 tys. na liczniku, obecnie ma 217tys. Ani jednej awarii. Oby tak dalej. Jedyne co wymieniałem to termostat i drążki kierownicze oraz tylna lewa żarówka świateł pozycyjnych + oczywiście filtry + olej co 10kkm. LPG nie zakładam, ponieważ samochód ma swoje lata i zakładając instalację drugiej generacji sądzę, że samochód stałby się bardziej awaryjny, i stałby więcej u mechaników niż jeździł.
8,5
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
Punto 1.1 55 km, rocznik 1994. Auto ma 21 lat. Przy 185.000 km założyłem instalację LPG BINGO M. Cena 1500 zł. Bak w kole, w papierach max pojemność 24 litry u mnie po wyjechaniu do czysta gazu wchodzi +- 25.5 litra. Na trasie Częstochowa - Kraków / Kraków Częstochowa spalanie wyszło 7.2 l LPG. Nie jechałem 80 km/h tylko zazwyczaj lewy pas i 120/130. Zjeżdżałem tylko jak jechało coś szybszego. W mieście 8/8.5lpg bez zamulanie, kręcenie do 3000/3500 obrotów. Wg to super wynik. 100 km grubo poniżej 20 zł ( przy cenie na 21.01.2015 - 2.15 gaz ) POLECAM :)

Usterki Fiat Punto I

Liczba wpisów: 100
zanikanie pracy jednego cylindra
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
po przejechaniu ok 20 km, przestaje pracować jeden z cylindrów( świeci kontrolka wtrysku), żeby było śmieszniej często po zdjęciu kapturka świecy i ponownym jego założeniu auto znowu pracuje normalnie (choć nie jest to regułą) a podczas kontynuowania jazdy na trzech cylindrach co jakiś czas auto zaczyna pracować normalnie i za chwilę znowu wykazuje awarię, po ochłodzeniu auta wszystko wraca do normalności tj 20 km normalnie i później zabawa; wymieniłem świece, kable, cewki... bez efektu
Problem rozwiązany
3 komentarze
Parujące szyby
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • inne
Witam, Gdy wlączę ogrzewanie momentalnie zaczynaja parować mi szyby,nawiew ustawiony może być na maksa a i tak to nic nie zmienia wieje i leci cieple powietrze a szyby cale paruja nie tylko przednia ale wszystkie,dopiero po przejechaniu ok 15 km zaczyna cos sie dziac i odparuje pol szyby ale oczywiscie przy maksymalnym nawiewie zalezy mi na zidentyfikowaniu przyczyny bo mozna oszalec jazda w takich warunkach jest straszna, do tego jeszcze szyba robi się tlusta, Prosze bardzo o pomoc i z gory dziekuje za podpowiedzi
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Falowanie obrotów silnika
  • Fiat Punto I Hatchback 1.1 55KM 40kW 1993-1999
  • silnik
Problem polega na tym, ze po uruchomieniu silnika obroty zaczynają falować, aż w końcu rosną i silnik stale pracuje na wysokich obrotach. Jeżeli nacisnę pedał gazu i przytrzymam chwilę i puszczę, silnik zejdzie na niższe obroty, ale potem znów zacznie wyć. Wymieniłem silnik krokowy, potem próbowałem zresetować komputer odłączając na noc akumulator. Szkoda mi katować silnik wysokimi obrotami na luzie, a i przeszkadza to w jeżdżeniu. Bardzo proszę o pomoc, bo jestem już mocno zdesperowany.
Oczekuje na rozwiązanie
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,0
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Instalacja gazowa z polecenia firmy ,,Salachna,, w Nysie pracuje idealnie.Nalezy tylko regularnie ja serwisowac,wymieniac fitr gazu,swiece itp.Jest to prosta instalacja z jednym filtrem gazu.Zima przy tem.-15 wlacza sie dosc szybko,bo juz po 2 km.Spalanie : 7L - 100km\h , 8-9L - 120-140km\h Jedyny mankament,to troche sie bardziej grzeje niz na bezynie,co przy upalach 35...
5,0
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
instalacja: LOVATO
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Samochód pracuje na gazie lepiej jak na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym , zbyt mała dawka spowoduje wyższą temperaturę spalania i przepalenie uszczelki pod głowicą .Kilka razy do roku należy wymieniać filterki do gazu koszt 5 pln za szt. Spala średnio 6,5 litra na 100 km. przy cenie gazu 1,85 daje nam to 12 pln za 100km - rewelacja!!!!!
5,0
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiat Punto I
instalacja: LOVATO
przebieg: 160 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Instalacja pracuje bardzo dobrze , lepiej niż niż na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym i oszczędzać na dawce gazu . Zbyt mała spowoduje wyższą temperaturę spalania co w efekcie może spowodować przepalenie uszczelki pod głowicą lub wypalenie zaworów. Należy też dosyć często wymieniać filterek gazu koszt 5 zł. SILNIK 1.1 spala średnio 6,5 LITRA GAZU.Przy...
Fiat Punto I