Szukaj

Fiat Scudo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Informacje o Fiat Scudo

Lata produkcji: 1995 – 2016
Segment: Dostawcze

Średniej wielkości samochód dostawczy produkowany w latach 1995-2016. Następca modelu Talento, wśród dostawczych aut Fiata zajął miejsce obok dużego Ducato i kombivanów Doblo oraz Fiorino. Scudo był efektem projektu „eurovan” koncernów PSA (Citroen i Peugeot) oraz Fiat. Równolegle, Citroen stworzył osobowego vana Ulysse. Bliźniaczymi modelami Scudo były Peugeot Expert i Citroen Jumpy. W 2004 roku model przeszedł facelifting, a 3 lata później debiutował Scudo II. W 2008 roku zdobył nagrodę International Van of the Year. Osobowa wersja Scudo to Scudo Panorama. Następcą Scudo jest reaktywowany model Talento.

czytaj więcej

Oceny Fiat Scudo

Liczba ocen: 76
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

5,0
~marcin_sosnowski2
Fiat Scudo I
Minivan 1.9 D 69KM 51kW
Dzień dobry państwu jestem przeszczęśliwym posiadaczem Fiata jest to mój 27 samochód wiec myślę ze moge już cos napisać na temat scudo lepszego samochodu wcześniej nie miałem pod każdym względem naprawy wszystkie we własnym zakresie jak w ogóle wystąpią części Fiat Citroen Peugeot wszystko to samo zero rdzy a jazda nim jak osobówką czego chcieć więcej i wszystko w nim proste jak konstrukcja cepa nie sprzedam go nie zamienię na nowszy model bo w moim wieku trzeba już stawiać bardziej na święty spokój niż na prestiż serdecznie pozdrawiam wszystkich właścicieli i przyszłych nabywców Scudo
Dodane 4 miesiące temu
4,4
~qbson
Fiat Scudo II
Kombi Długi 2.0 MultiJet Power 136KM 100kW
Jak zawsze bezawaryjnie z HDi. To już moje drugie auto z PSA i jestem mega zadowolony. Oczywiście mam znaczek Fiata zamiast francuskiego, ale to ich konstrukcja. Ważne dla mnie było, aby auto było z salonu PL, z niekłamanym przebiegiem. I taki znalazłem: 220 tys na liczniku, posredni wariant mocy 136KM. Po 2 latach mam 316 tys, auto na bieżąco serwisowane, a nawet odrobinę na wyrost. Nigdy mnie nie zawiodło. Turbo cacy. Wtryski też. Prowadzę dziennik kosztów: spalanie o 0,76L większe niż pokazuje komputer - w granicy 8L/100km (nie pałuję auta). Przez ostatnie 2 lata koszty auta wyniosły (uśredniając na miesiąc): części zamienne 82 zł / miesięcznie, części eksploatacyjne 340 zł / miesięcznie.
Dodane 6 lat temu
2,1
~Michał
Fiat Scudo II
Kombi Długi 2.0 MultiJet DPF 163KM 120kW
Samochód przepiękny i wspaniały, jeżeli stoi na parkingu i pokazuje się go znajomym. Przestronny, bardzo wygodne mocowanie foteli, pomieści każdy bagaż... Do tego klima z dodatkowym obiegiem na tylne siedzenia. No i na papierze - fantastycznie oszczędny silnik. Czar pryska, gdy samochodem zacznie się jeździć. Po przejechaniu ok. 165-180kkm wszystko po kolei zaczyna się sypać. Dwumasa, sprzęgło, turbo, klima, pompa wtrysku... A, jeszcze elektronika! Z tą ostatnią problem największe, bo osprzęt elektroniczny silnika jest z PSA i w ASO Fiata nie są w stanie zdiagnozować usterek (sic!).
Dodane 6 lat temu

Raporty spalania Fiat Scudo

Liczba raportów: 96
Średnie spalanie dla Fiat Scudo
7,2
l/100 km
6,0 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,9
Fiat Scudo II
Furgon 2.0 MultiJet 120KM 88kW
Przejechałem już scudem ponad 250tys km. Dziennie robię nim ok 400km z czego połowa przebiegu to jazda autostradą ( staram się nie przekraczać 120km/h), a reszta to jazda po mieście. Przez 300km pracuje agregat chłodniczy podłączony pod seryjna klimatyzacje. Średnie spalanie oscyluje w okolicy 8,5 - 9 litrów. Auto nie jest może mistrzem ekonomi ale biorąc pod uwagę możliwości załadunkowe wynik jest niezły i jak najbardziej do zaakceptowania. Przypuszczam, że gdyby nie jazda z ciągle załączoną klimą spokojnie przy mojej jeździe szło by zejść do 8 litrów.
Dodane 11 lat temu
7,9
Fiat Scudo I
Minivan 2.0 D 90KM 66kW
Jeżdżę w nocy, ruch minimalny, większość miast omijam albo przejeżdżam prawie bez zatrzymywania, co noc zrobie 140km, w dzień dodatkowo dobije do 200 km. Na pace mam 200-250 kg + ja 110 kg. Płace za paliwo z własnej kieszeni więc jeżdżę bardzo delikatnie, 80-90 max na niezabudowanym i spokojnie sobie pykam, wtedy spala około 6,5L a mnie się nie spieszy. Niestety nie opłaca się jechać długo ponad 110km/h bo spalanie wzrasta o 40-50%, ale to raczej w każdym aucie.Auto ma już ponad 300K km przejechane.
Dodane 13 lat temu
8,7
Fiat Scudo II
Kombi Długi 2.0 MultiJet Power 136KM 100kW
Jazda Łódź a1 Łódź Toruń 120km/h dk10 Toruń Bydgoszcz 90km/h 30km w mieście Dk10 Bydgoszcz Toruń A1 Toruń Łódź Około 500km powtórzona kilkanaście razy Deszcz pod wiatr klimatyzacja 9,1l/100km Bez wiatru bez klimatyzacji bez deszczu 8,3l/100km
Dodane 5 lat temu

Usterki Fiat Scudo

Liczba wpisów: 15
zablokowane światła włączone, nie uruchamia się samochód
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony
  • instalacja elektryczna
  • 240 tys. km
wygląda na to jakby samochód pozostawiono z włączonymi światłami co spowodowało rozładowanie akumulatora. przy rozpoczęciu ładowania prostownikiem - duży pobór prądu - światła nadal włączone i nie można ich wyłączyć pomimo ustawienia przełącznika we wszystkich możliwych pozycjach w tym oczywiście "na zero" . Po naładowaniu akumulatora kręci rozrusznik ale nie udaje się uruchomić silnika po kilku próbach, przy ciągle świecących światłach mijania akumulator padł - co się mogło stać ? Do tej pory samochód zapalał "od strzała".
Dodane 2 lata temu
Oczekuje na rozwiązanie
Drążek stabilizatora.
  • Fiat Scudo II Kombi 2.0 136KM 100kW od 2007
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 1
Typowa wada konstrukcyjna (inżynierski knot) i Fiat nic nie robi w tym kierunku, żeby to zmienić - w serwisie twierdzą, że nic nie robią tylko wymieniają notorycznie drążki stabilizatora. Co mi z tego, że jest to na gwarancji, trzeba jechać dwa razy - raz żeby zdiagnozować usterkę, drugi raz na wymianę, ponieważ jest to część deficytowa i trzeba ją zamawiać, po trzecie trzeba zmarnować ileś godzin w serwisie bo wymiana jest kłopotliwa. Najśmieszniejsze ze wszystkiego jest to, że już kilkadziesiąt lat w normalnych samochodach można wymienić gumki stabilizatora bez problemu. W przypadku fiata jest to niemożliwe - wszystko jest zintegrowane - trzeba wymienić cały drążek.
Dodane 16 lat temu
2 komentarze
Kontrolka serwisowa i dymiący wydech
  • Fiat Scudo II Furgon Przeszklony Długi 2.0 MultiJet DPF 163KM 120kW od 2010
  • silnik
  • 186 tys. km
Dopiero zakupiłem scudo I wyskoczył błąd i konieczność zgłoszenia do serwisu. Przy przygazowaniu leci ciemny dym. Przypuszczam że to zawór EGR jak w innych wersjach dilnika
Dodane 5 lat temu
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Scudo

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów