Szukaj

Hyundai Tucson MHEV 48V - dlaczego dopłaciłbym do "miękkiej hybrydy"?

Dodano: ponad rok temu
Wyświetlenia: 2 874
Komentarze: 1

Co to jest "miękka hybryda"? I jak działa system Mild Hybrid w Hyundaiu Tucson MHEV 48V? Zapraszamy na test.

 

Producenci prześcigają się w szukaniu niekonwencjonalnych rozwiązań, by obniżyć zużycie paliwa. Mogą oczywiście stworzyć hybrydę, ale co, jeśli nie chcą, by układ napędowy był aż tak skomplikowany, a tym samym cena samochodu dużo wyższa niż w przypadku konwencjonalnego napędu? Wówczas rozwiązaniem jest tzw. "miękka hybryda" (Mild Hybrid Electric Vehicle - MHEV). I jednym z prekursorów tej technologii jest Hyundai, który system MHEV 48V zastosował w modelu Tucson po faceliftingu. Nie jest to wcale egzotyczne rozwiązanie - podobne systemy można spotkać choćby w modelach Mercedesa, Audi, Volkswagena czy w Suzuki Baleno. 

 

Auta, takie jak Hyundai Tucson MHEV, nie są w stanie poruszać się tylko na silniku elektrycznym. Zresztą nie mają silników elektrycznych, które napędzałyby koła. To o co zatem chodzi z tym MHEV?

 

Testowany przez nas Hyundai Tucson MHEV ma 48V instalację elektryczną, małą baterię i niewielki silnik elektryczny, który jest wpięty bezpośrednio do rozrządu silnika. Jest dla niego zarówno alternatorem, jak i rozrusznikiem, co w konsekwencji ma powodować, że Tucson zużywa mniej paliwa. Silnik spalinowy z Mild Hybrid doskonale współgra bowiem z systemem Start-Stop, co ma pozwalać "urwać" dodatkowe gramy paliwa. Czy rzeczywiście spalimy mniej podczas jazdy? Zobaczycie w teście nowego Hyndaia Tucson MHEV 48V. W przypadku Tucsona takie rozwiązanie kosztuje 4 tys. zł. Czy warto tyle zapłacić?

 

Hyundai, na przykładzie Tucsona MHEV pokazuje, że nowa, dobra spalinowa motoryzacja ma przed sobą jeszcze długie lata. 

 

W filmie powiemy też o zmianach, jakie Hyundai Tucson przeszedł po faceliftingu.

 

Zapraszamy na test Hyundaia Tucson MHEV 48V.

Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson III SUV Facelifting