Szukaj

Przeżyj to chociaż raz! Jeep Grand Cherokee Trackhawk

Dodano: 2 miesiące temu
Wyświetlenia: 4 700

Ponad 700 koni mechanicznych mocy i rewelacyjne osiągi mają supersamochody jak Ferrari czy Lamborghini. Tymczasem Jeep stworzył SUV-a, Grand Cherokee Trackhawk, który pod maską ma silnik o mocy 710 KM i do setki przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy. Jak to możliwe?

 

Amerykanie potrafią robić samochody, które doskonale przyspieszają na wprost… i tylko na wprost. Teraz wpadli na pomysł, by ponad 700-konny silnik umieścić w SUV-ie ważącym 2,5 tony! Jak to auto skręca i hamuje? Przekonaliśmy się podczas testu.

 

Już wcześniej Jeep miał zapędy, by stworzyć taki samochód: dużego i bardzo szybkiego SUV-a. Z tego powodu pojawił się model Grand Cherokee SRT. 5 sekund do setki w jego wykonaniu robiło wrażenie! Ale to Amerykanom nie wystarczyło. Postanowili pójść krok dalej.

 

Tak powstał Jeep Grand Cherokee Trackhawk, który do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,7 sekundy! A następnie z tej prędkości wyhamuje na 35 metrach. Te liczby wydają się nieprawdopodobne, ale sprawdziliśmy to w praktyce.

 

W filmie zobaczycie, jak jeździ najszybszy SUV. Powiemy też, czym Trackhawk różni się od wersji SRT. 

 

Trackhawk to najdroższy Grand Cherokee w ofercie. Wewnątrz mamy skórę, zamsz i karbon. Już w standardzie deska rozdzielcza pokryta jest skórą. Model wyposażony jest także w aktywny system tłumienia hałasu. Trzeba pamiętać, że jest to też w dalszym ciągu samochód rodzinny, więc mamy tu bardzo dobry system multimedialny z ekranami z tyłu, na których dzieci mogą podczas jazdy oglądać bajki. 

 

Przejdźmy jednak do „serca” Trackhawka, czyli silnika 6.2 w układzie V8, który jest w stanie wykrzesać ponad 700 koni mechanicznych!

 

Czy nie uważacie, że ten samochód jest bez sensu? Większość aut, jeżdżących po polskich drogach, ma około 100-200 koni mocy. Te z 200-300 KM to już wyższa półka, klasa premium z sześciocylindrowym silnikiem i hot hatche. Idąc dalej, mamy już 400-konne ośmiocylindrówki, a na poziomie „500+”, a nawet ponad 600 koni mechanicznych jest już ekstraklasa w wydaniu RS, AMG czy M. Auta, które mają 700 KM, to już natomiast najwyższy poziom, ultraszybkie supersamochody tj. Ferrari czy Lamborghini. W dodatku bardzo niskie i o opływowych kształtach, by ograniczyć opór powietrza. 

 

Tymczasem Jeep stworzył wielkiego SUV-a, którego silnik osiąga moc 710 KM. Czy to ma sens?

 

Zapraszamy na film.

Zobacz również

Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Trackhawk
Aktualnie przeglądasz Jeep Grand Cherokee IV Terenowy Trackhawk