Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Escape I 2.3 i 16V 4WD 155KM 114kW 2003-2007

Ford Escape I 2.3 i 16V 4WD 155KM 114kW 2003-2007
Lata produkcji: 2003 - 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2000 roku. Model przeznaczony głównie na rynek amerykański, oferowany pod tą nazwą również w Ameryce Łacińskiej, Australii i Azji. W Europie w latach 2001-2004 sprzedawany był jako Ford Maverick. Początkowo był wspólnym dziełem Forda i Mazdy (m.in. powstawał na płycie podłogowej Mazda GF) i był blisko spokrewniony z Mazdą Tribute. Od trzeciej generacji Escape jest bliźniaczym modelem europejskiego Forda Kuga. Luksusową wersją auta do 2010 roku był Mercury Mariner (też niedostępny w Europie).
Powagosław
Nie wiem, czy więcej w tym modelu amerykańskiego ducha Escape, czy europejskiej Kugi (bardziej chyba to drugie), ale efekt końcowy jest zadowalający po obu stronach Oceanu. Unifikacja i globalizacja w Fordzie dała Amerykanom i Europejczykom całkiem dobrze skrojony samochód. ~Powagosław
Luzacjusz
Bardziej europejski czy amerykański? To źle postawione pytanie. Powinno brzmieć: „Dlaczego tak azjatycki?”. Mnie nie przeszkadza, tylko to wnętrze… Komu ono miało się podobać? Załodze StarTreka? ~Luzacjusz

Oceny Ford Escape I SUV 2.3 i 16V 4WD 155 KM 114 kW

Ogólna ocena
4,54
Średnia dla segmentu 4,19
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(100%) NIE(0%)
ZALETY + Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów
WADY - Koszty utrzymania - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Dane techniczne Ford Escape I 2.3 i 16V 4WD 155KM 114kW 2003-2007

Podstawowe parametry Ford Escape I 2.3 i 16V 4WD 155KM 114kW
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 2261 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 155 KM (114 kW) przy 5800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 206 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 94 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Przeniesienie napędu Ford Escape I 2.3 i 16V 4WD 155KM 114kW
Manualna skrzynia biegów
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4
Liczba biegów 5