Szukaj

Informacje o Ford

Choć Ford ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych – należy w końcu do tzw. wielkiej amerykańskiej trójki motoryzacyjnej z Detroit (Ford, General Motors i Chrysler) – to jednak działa również na innych kontynentach, gdzie produkowane przez niego modele różnią się często całkowicie od tych oferowanych na amerykańskim rynku.

Historia Forda

Historia marki i koncernu Ford wiąże się nierozerwalnie z osobą Henry'ego Forda, który jest jednym z największych wizjonerów w historii motoryzacji. Już jako 15-latek skonstruował swój pierwszy silnik spalinowy, a następnie był jednym z założycieli firmy Detroit Cadillac Company. Nie doszedł jednak do porozumienia ze swoimi współudziałowcami, dlatego ostatecznie w 1903 r. decyduje się na założenie własnej spółki Ford Motor Company. 

Henry Ford oraz założona przez niego firma zasłynęły przede wszystkim z wprowadzenia produkcji taśmowej modelu Ford T, dzięki czemu można było zwiększyć znacząco produkcję, a także obniżyć jego cenę. Ponadto Ford wprowadził kredyty na produkowane przez siebie samochody. Dzięki tym pomysłom Ford Model T był jednym z tych modeli, który zmotoryzował Stany Zjednoczone. W ciągu 19 lat jego produkcji wyprodukowano ok. 15 milionów egzemplarzy Modelu T. Również jeden z kolejnych modeli Forda, Model A, cieszył się olbrzymią popularnością wśród Amerykanów, a Ford stał się jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie.

Pierwsze powojenne samochody Forda

W 1947 r. umarł Henry Ford, kiedy to amerykański koncern powrócił do produkcji cywilnych modeli po okresie produkcji na rzecz amerykańskiej armii. Jednym z pierwszych całkowicie nowych i zarazem najważniejszych modeli był Ford Custom, który w produkcji przetrwał 22 lata, a także kompaktowy Ford Falcon. Następnie przyszedł czas na tzw. muscle cars i pony cars. Ford wprowadził do oferty model Thunderbird z silnikami V6 i V8, a w 1964 r. dołączył do niego Ford Mustang, który produkowany jest do dziś i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli sportowych nie tylko marki Ford.

Europejskie modele Forda

Niedługo po utworzeniu koncernu w 1911 r. w Anglii powstaje europejski oddział Forda (filię utworzono również w Niemczech), który z biegiem lat dość mocno uniezależnił się od amerykańskiej centrali, przynajmniej, jeśli mowa o konstrukcji i stylistyce produkowanych modeli, choć w pierwszych latach również na Starym Kontynencie produkowany był przede wszystkim Ford Model T. W późniejszych latach do oferty dołączyły m.in. takie modele jak Anglia, Popular czy Cortina.

Po II wojnie światowej jednym z pierwszych ważniejszych modeli w gamie Forda był Taunus, a w czasach, gdy za Oceanem święcił już triumfy Mustang, w Europie zaczął zdobywać popularność Ford Capri. Kolejnymi ważnymi modelami Forda w ofercie na europejskim rynku były Ford Escort, Sierra i Scorpio.

Najpopularniejsze samochody Forda

Spośród współcześnie sprzedawanych modeli Forda największą popularnością cieszy się, dostępny na wielu rynkach, Ford Focus, który pojawił się na rynku po czwartej generacji Escorta. Również Ford Mondeo, który w Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest jako Fusion, należy do jednych z bardziej rozpoznawalnych modeli z błękitnym owalem na masce. W portfolio Forda dużą popularnością cieszą się także takie modele jak Fiesta czy Kuga, a za Oceanem na spore zainteresowanie mogą liczyć pickupy serii F, w tym najbardziej popularny Ford F-150.

Ford – dodatkowe informacje

Ford jako koncern motoryzacyjny największa lata świetności ma jednak za sobą. Obecnie w skład tego koncernu, poza marką Ford, wchodzi jeszcze tylko Lincoln, marka większych i luksusowych modeli oferowanych na amerykańskim rynku. W przeszłości jednak do Forda należały m.in. Mercury, brytyjskie marki Daimler, Aston Martin, Jaguar oraz Land Rover, a także Volvo, które w 2010 r. zostało sprzedane chińskiemu koncernowi Zheijang Geely Holding Group.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Ford

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ford

Oceny Aut 15 764 oceny

4,4
~paweł_walter
Sedan Facelifting 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW
Ford Focus III
Autko Ford Focus III FL HB użytkuje od niedawna i wiem jak ciężko znaleźć coś o nim na Polskich forach. Postanowiłem więc podzielić się z wami tym co udało mi się ustalić. Sprzedawane egzemplarze z tym silnikiem 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW pochodzą z USA lub z Kanady. Na tamten rynek wychodziły przeważnie z takim silnikiem, chyba że wersja ST lub RS wtedy mamy turbodoładowany. Na otomoto głównie można znaleźć Focusy z 2.0 Ti-VCT 160KM 118kW w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią Powershift DPS6 6DCT250 - suche sprzegła, gdzie do skrzyni wchodzi niecałe 2L oleju. Producentem modułu sprzęgła w tym rozwiązaniu jest LuK, a producentem skrzyni biegów i elektroniki sterującej Getrag. Tutaj rekomendowany olej https://www.amazon.com/Genuine-Ford-XT-11-QDC-Clutch-Transmission/dp/B00BNVK974/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&qid=1488845857&sr=8-1&keywords=xt-11-qdc&linkCode=sl1&tag=fordt-20&linkId=75c805085fb72716d780ce42280368f1. Ja znalazłem zamiennik EUROL MTF 75W GL-4 1L - producent podaje, że może być stosowany do DPS6. Procedura wymiany oleju https://www.youtube.com/watch?v=zS121dp91YQ . Skrzynia automatyczna, która wychodziła na europę to Powershift 6DCT450. Tu mamy sporą różnicę, bo ta skrzynia posiada tzw mokre sprzęgła pracujące w oleju i tu musimy wlać 6L plus wymiana filtra. W 6DCT250 nie wymieniamy filtra. Jeśli chodzi o spalanie to dwulitrowa benzyna nie należy do ekonomicznych. Nie ma szansy żeby zejść poniżej 10l w mieście, zresztą silnik i skrzynia zachęcają do mocniejszego wciskania pedału. Mój Focus spala 11.5 w mieście i 7,2 w trasie przy ostrej jeździe latem. Na pewno nie jest to auto na zakupy bądź na niedzielny wyjazd do kościoła. Generuje dość dużą moc co wręcz skłania do agresywnej jazdy, a co za tym idzie do dużego spalania. Jednak coś za coś, brak turbiny i spora moc z czystej pojemności. Prostota rozwiązań zwiastuje długie bezawaryjne użytkowanie.
4,6
~Markus
Kombi 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ford Mondeo V
Generalnie nie użytkuję go bardzo długo, mimo wszystko jestem bardzo zadowolony z wygody jakiej doświadczam, z oszczędnością i brakiem problemów z osprzętem oraz z estetycznie wykonanym środkiem i karoserią auta. Silnik nie należy do najmocniejszych ale wystarczy w zupełności do płynnego wyprzedzania i stosunkowo dynamicznej jazdy, do tego mega oszczędny i solidny. Materiały średniej jakości, mimo wszystko nic nie skrzypi i nie hałasuje. Ogrom miejsca, bardzo wygodne fotele. Minusy to mało wrażliwy na dotyk ekran info-rozrywki, dziwne sterowanie klimatyzacją jak i jej działanie, kiepsko wyglądające tylne ledy, jako taka jakość materiałów oraz sporadyczne zacinanie się nawigacji/radia/systemu bluetooth. Jako całokształt na prawdę super. Miałem każde mondeo i w tej klasie nie ma sobie równych. Mogłem kupić sobie kupić klasę premium w tych pieniądzach ale po co mi stary szmelc który w sumie i tak z biegiem czasu podupadł na renomie.
4,0
~Dawid9999
Hatchback 1.4 TDCi 68KM 50kW
Ford Fiesta VI
Jest to moj pierwszy samochód, którym jezdze ponad 2 lata az do dzisiaj, kupiłem go kiedy miał prawie 85tysiecy km podparte książką serwisową, najbogatsza wersja, placac za niego lekko ponad 12 tysiecy zl. Aktualnie auto ma najechane 115 tysięcy. Jeżeli ktoś szuka pierwszego zamachu czy dla syna czy dla córki jest to bardzo fajna opcja. Jedyne co było do wymiany to na zime świece żarowe, a po półtora roku użytkowania filtr paliwa. Nie wliczam w to co sezon wymiany oleju oraz filtrów. Co do spalania. Jest ono zadowalające, kiedy silnik się rozgrzeje pali w cyklu mieszanym około 6l miasto około 7l A trasa około 4l (piąty bieg, 80km/h) jeżeli chodzi o tankowanie to na pełnym baku(okolo165zl) byłem w stanie przejechać około 600-650km. Silnik prawie 70 koni- kupujący go wiedziałem ile mocy ma ten silnik i nie będzie to sportowy, wyczynowy samochód- miał służyć do przemieszczania się od punktu A do punktu B, miala nauczyc jezdzic i obeznac sie na drogach, właśnie do tego jest ta jednostka stworzona. Da się wyprzedzić ale nie skończymy na pierwszym drzewie. Ogólnie na pierwsze auto bardzo gorąco polecam, jeżeli ktoś poszukuję taniego w utrzymaniu, dobrego i niezawodnego samochodu to strzał w dziesiątkę:)
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ford przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena