Szukaj

Informacje o Ford

Choć Ford ma swoje korzenie w Stanach Zjednoczonych – należy w końcu do tzw. wielkiej amerykańskiej trójki motoryzacyjnej z Detroit (Ford, General Motors i Chrysler) – to jednak działa również na innych kontynentach, gdzie produkowane przez niego modele różnią się często całkowicie od tych oferowanych na amerykańskim rynku.

Historia Forda

Historia marki i koncernu Ford wiąże się nierozerwalnie z osobą Henry'ego Forda, który jest jednym z największych wizjonerów w historii motoryzacji. Już jako 15-latek skonstruował swój pierwszy silnik spalinowy, a następnie był jednym z założycieli firmy Detroit Cadillac Company. Nie doszedł jednak do porozumienia ze swoimi współudziałowcami, dlatego ostatecznie w 1903 r. decyduje się na założenie własnej spółki Ford Motor Company. 

Henry Ford oraz założona przez niego firma zasłynęły przede wszystkim z wprowadzenia produkcji taśmowej modelu Ford T, dzięki czemu można było zwiększyć znacząco produkcję, a także obniżyć jego cenę. Ponadto Ford wprowadził kredyty na produkowane przez siebie samochody. Dzięki tym pomysłom Ford Model T był jednym z tych modeli, który zmotoryzował Stany Zjednoczone. W ciągu 19 lat jego produkcji wyprodukowano ok. 15 milionów egzemplarzy Modelu T. Również jeden z kolejnych modeli Forda, Model A, cieszył się olbrzymią popularnością wśród Amerykanów, a Ford stał się jednym z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie.

Pierwsze powojenne samochody Forda

W 1947 r. umarł Henry Ford, kiedy to amerykański koncern powrócił do produkcji cywilnych modeli po okresie produkcji na rzecz amerykańskiej armii. Jednym z pierwszych całkowicie nowych i zarazem najważniejszych modeli był Ford Custom, który w produkcji przetrwał 22 lata, a także kompaktowy Ford Falcon. Następnie przyszedł czas na tzw. muscle cars i pony cars. Ford wprowadził do oferty model Thunderbird z silnikami V6 i V8, a w 1964 r. dołączył do niego Ford Mustang, który produkowany jest do dziś i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli sportowych nie tylko marki Ford.

Europejskie modele Forda

Niedługo po utworzeniu koncernu w 1911 r. w Anglii powstaje europejski oddział Forda (filię utworzono również w Niemczech), który z biegiem lat dość mocno uniezależnił się od amerykańskiej centrali, przynajmniej, jeśli mowa o konstrukcji i stylistyce produkowanych modeli, choć w pierwszych latach również na Starym Kontynencie produkowany był przede wszystkim Ford Model T. W późniejszych latach do oferty dołączyły m.in. takie modele jak Anglia, Popular czy Cortina.

Po II wojnie światowej jednym z pierwszych ważniejszych modeli w gamie Forda był Taunus, a w czasach, gdy za Oceanem święcił już triumfy Mustang, w Europie zaczął zdobywać popularność Ford Capri. Kolejnymi ważnymi modelami Forda w ofercie na europejskim rynku były Ford Escort, Sierra i Scorpio.

Najpopularniejsze samochody Forda

Spośród współcześnie sprzedawanych modeli Forda największą popularnością cieszy się, dostępny na wielu rynkach, Ford Focus, który pojawił się na rynku po czwartej generacji Escorta. Również Ford Mondeo, który w Stanach Zjednoczonych sprzedawany jest jako Fusion, należy do jednych z bardziej rozpoznawalnych modeli z błękitnym owalem na masce. W portfolio Forda dużą popularnością cieszą się także takie modele jak Fiesta czy Kuga, a za Oceanem na spore zainteresowanie mogą liczyć pickupy serii F, w tym najbardziej popularny Ford F-150.

Ford – dodatkowe informacje

Ford jako koncern motoryzacyjny największa lata świetności ma jednak za sobą. Obecnie w skład tego koncernu, poza marką Ford, wchodzi jeszcze tylko Lincoln, marka większych i luksusowych modeli oferowanych na amerykańskim rynku. W przeszłości jednak do Forda należały m.in. Mercury, brytyjskie marki Daimler, Aston Martin, Jaguar oraz Land Rover, a także Volvo, które w 2010 r. zostało sprzedane chińskiemu koncernowi Zheijang Geely Holding Group.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Ford

Sprawdź co kierowcy
myślą o Ford

Oceny Aut 15 886 ocen

3,9
~Miki
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Ford Transit Custom
Auto posiadam od nowego. Jest to mój pierwszy ford który się nie zepsuł przez 4 lata leasingu i nie skończył na lawecie. Auto dla kierowcy wygodne i bardzo przyjazne. Pozycja za kierownicą super, fotel wygodny, wszystko pod ręką. Minus tego auta to spalanie. W trasie poniżej 10 litrów nie ma co liczyć. Moje [pierwsze auto którego wymiana oleju i filtrów odbywała się co 50 tyś. km zgodnie z książką serwisową. Nie bierze oleju. Klocki i tarcze wymieniane po ok 75 tysiącach. Łożyska jeszcze nie ruszane od nowości. Zawieszenie nie stuka. Moje auto jeździło z małym obciążeniem co przyczyniło się do powykrzywiania tylnych felg ze względu na sztywne zawieszenie. Przy 150 tysiącach padł jeden z biegów w chłodnicy - wymiana na nową. Przy minus 15 st.C zamarzł filtr paliwa. Wymiana na nowy lub wystarczy ciepły garaż na kilka godzin i auto sprawne. Ogromny minus zawiasy tylnych drzwi-po 4 latach otwierają się tak ciężko jak by ktoś od wewnątrz je trzymał. Duży plus światła i doświetlanie zakrętów- super rozwiązanie. Podgrzewana przednia szyba - rewelacyjne rozwiązanie. Serwis co 50 tysięcy to trochę dużo. Auto bardzo szybko się rozgrzewa zimą co daje szybko ciepłe powietrze w aucie. Klimatyzacja bardzo wydajna. Mam nadzieję że, moja opinia się komuś przydała. Gdyby nie spalanie to uważam że, jest to auto godne uwagi.
3,9
~mariusz_szkudlarek
Mikrovan Facelifting 1.5 Duratorq TDCi 100KM 74kW
Ford Tourneo Courier
przy 18tkm akcja serwisowa przedostawanie się ON do oleju.I tu zaczęło się pod górkę.Nawet po przebyciu 600 km bez przystanku pojawił się komunikat DPF zapchany i kontrolka silnika .Po wizycie w serwisie stwierdzono że na akcji serwisowej być może źle wgrano nowe oprogramowanie .Teraz będzie Pan zadowolony .Tylko zapomnieli powiedzieć ,że jeden dzień.Walczę z nimi i cały czas .Serwis mówi że przy następnym takim komunikacie wzywać assistance ford a oni mówią że mogą podesłać mechanika i jeżeli usuną usterkę na miejscu to wystawią rachunek.SAMOCHÓD NA GWARANCJI PRODUCENTA.Więc pytam komu i na co ta gwarancja.Jest duże prawdopodobieństwo iż kompetencje pracowników serwisu Ford są bardzo mierne.
4,4
~Erwin
Hatchback 1.5 EcoBlue 95KM 70kW
Ford Focus IV
Samochód służbowy, mam go od nowości sprawuje się dobrze, bardzo dobrze się prowadzi, świetny układ hamulcowy, mimo 95km naprawdę żwawy, jak dla mnie na polskie drogi wystarczający. Skrzynia manualna naprawde fajna przy 140 km/h okolo 2100 obortów na 6, co ma wpływ na niskie spalanie- wychodzi przy takiej prędkości ok. 5,5l. Bagażnik pojemny jak dla 3 osób. Przy moim wzroście 185cm, mało miejsca na kanapie za fotelem kierowcy i do tego sam fotel na dłuższych trasach niewygodny. Przy głośniejszym słuchaniu muzyki latają troche plastiki, trzeszczą. Co najgorsze silnik się poci na łączeniach klawiatury czy też głowicy. Oleju nie ubywa, serwis do dziś problemu nie rozwiązał. Ogólnie autko przez rok przejechało ponad 130 tys. km po polskich drogach i mogę powiedzieć że złe nie jest.

Zgłaszane usterki 1 063 usterki

Elektryczna maniana
  • Ford Mondeo V Kombi 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Nalot 111 tyś piękna sylwetka mocny silnik ale elektryka to nieporozumienie. Auto pachnie jeszcze nowością posiadam od 2 miesięcy i już był na serwisie i wybieram się po raz drugi. Za pierwszym razem po 300 kilometrach w trasie pojawił się klucz serwisowy a potem check engine i tryb awaryjny. Na serwisie odnaleźli błąd skasowali potrzymali dwa dni obserwowali i oddali jako że sprawne no ok. Teraz znowu mi się to stało ale jako że był weekend nie mogłem nic zrobić. Auto postawiłem a następnego dnia samo się naprawiło i było zupełnie sprawne co mnie zszokowało. Postanowiłem zabrać go na spacer i tu przy zapaleniu silnika któryś tam raz podczas wycieczki auto chce wcisnietego sprzęgła do rozruchu które było juz wcisniete ponadto zielona dioda na guziku zaczęła mrygac i zglupialem. Wciskam puszczam i tak parę razy ale nic się nie dzieje sprzęgło wcisniete a on dalej chce żeby je wcisnąć wkoncu przyciskam guzik start i momentalnie klucz serwisowy i check engine i brak mocy. Szlag mnie trafił. Zgasilem dziada zapalilem fajkę z nerw i wsiadam po raz drugi no i czary mary wszystko gra i buczy. Auto się naprawiło. Zglupialem do reszty. Niestety na jakieś 20 odpalen jakies 5 razy jest problem ten sam. Jeżeli to wada elektryki lub choroba wieku dziecięcego to ja go oddaje do domu dziecka. Za kupę siana oczekuje czegoś co mnie nie zawiedzie bo teraz to wielka niewiadoma za każdym razem jak jadę co się wydarzy. Do serwisu hulam i niech robią co chcą. Wstyd tak spieprzyc naprawdę śliczne auto. Zawiodłem się.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Ford przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena