Szukaj

Informacje o Ford Explorer IV Standard

Lata produkcji: 2006 – 2010
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Ford Explorer IV Standard – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Średnica zawracania 11,2 m
Długość 4912 mm
Szerokość 1872 mm
Wysokość 1849 mm
Rozstaw osi 2888 mm
Rozstaw kół - przód 1547 mm
Rozstaw kół - tył 1570 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1011 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 983 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1499 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1496 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 2430 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 1270 l
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Układ jezdny

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~marcus
Standard 4.6 295KM 217kW
Ford Explorer IV
Skąd autocentrum wzięło dane ,żeby wybierać w tym samochodzie skrzynie ręczną, 390kM i napęd na 1 oś, to nie wiem (innych opcji wyboru brak!) Auto niesamowicie fajne. W USA Ford to auto dla ludu (nie mylić broń Boże z tym co wyprawia VW w Europie), ma być konkretnie czytelnie i bardzo użytkowo. Tak własnie jest! Krawężnik? Pierdoła jakaś. Jesteś nad jeziorem i trzeba zawrócić na piachu i to pod górę.. Żaden problem. Obciążenie 400kg i wzrasta spalanie? A niby dlaczego? Żona, dziecko, pies, teściowa , wózek i bagaże na pokładzie (plus ja) , czyli normalna sprawa... No i że co niby ma się stać? Chyba takie auta właśnie po to są,czyż nie? Ten samochód jest dokładnie po to , po co ma być. Ciężko europejskie miary przykładać, bo tutaj zazwyczaj auto coś udają. Mam wersję Eddie Bauer , wiec raczej na "offach" się nie sprawdzę, ale wielu właśnie do tego przystosowuje te auta. Spotkałem sięz opinią ,ze to auto dla odważnych. Raczej jestem zdania, że to auto dla myślących samemu, bez potrzeby posiadania "podpowiadaczy" i innych heretyków , którzy nigdy nawet nie lizali takiej motoryzacji przez szybę.
4,6
~Wojciech
Standard 4.6 295KM 217kW
Ford Explorer IV
Auto trochę klasyczne, trochę nowoczesne, bez fajerwerków typu "samo jedzie i skręca" za to z niepowtarzalnym klimatem. Świetnie jeździ, daje dużo frajdy i wygody. Wygląda pięknie, nie jest pretensjonalne i budzi sympatię na drodze. Pali sporo ale odwdzięcza się pięknym dźwiękiem i 7s do setki. Zdecydowanie warto.
4,1
~Krzysztof 36lat
Standard 4.0 212KM 156kW
Ford Explorer IV
Dobre, bezpieczne, przestronne auto, bez zbędnych wodotrysków. Nietuzinkowe, budzi respekt na drodze. Niezwykle potężna rama powoduje iż tylko TIRY mogą Cię pozbawić życia (lub pech):) Instalacja BRC działa bez problemu. Ważna sprawa-żadna dziura i krawężnik nie są mu straszne.
Średnie spalanie dla Ford Explorer IV Standard
13,2 – 16,0
l/100 km
15,0 – 18,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,6
Standard 4.0 212KM 156kW
Ford Explorer IV
Minimum na autostradzie to niecale 10l, przy 5 osobach i tempomacie na 105-110 km/h (czasem trzeba bylo przestawic bo jednak jakas ciezarowke od czasu do czasu trzeba wyprzedzic). W zwyklej jedzie drogami krajowymi spokojnie miesci sie w 11l i to nawet w gorach (o ile sie hamuje silnikiem z gorki). W miescie przy delikatnej jezdzie min to 14l a w cyklu mieszanym (rowniez delikatnie) ok 12. Natomiast jak sie w miescie "cisnie" to moze i w 20 sie nie zamknac. Generalnie jak ktos potrafi spokojnie jezdzic w dluzsze trasy i nie ma cisnienia na wyscigi, to nawet srednio sie oplaca gaz montowac. Ale jak ktos ma ciezka noge, albo musi gnac 140 km/h to LPG ratuje portfel.
15,0
Standard 4.6 295KM 217kW
Ford Explorer IV
4,6 litra V8 i spalanie maks 20 litrów gazu w mieście to wedle mnie wynik świetny. Ze spokojem można w trasie zejść do 15 litrów LPG w trasie. Jak pomyślę , ze po centrum miasta mogę jeździć taką bryką za kwotę około 9-10 litrów benzyny to mi się papa śmieje :) Reszta kosztów, praktycznie orientowałem się tylko teoretycznie, też w miarę przystępna. Cenę generuje raczej rozmiar auta. Nie są to jednak kwoty kosmiczne jak w przypadku X5 czy Q7, raczej auta segmentu D +10-20%. Czyli dla ludzi, w końcu po to jest ten samochód. Czasem trzeba chwilę zaczekać, ale miesiącami jak to twierdzą "fachowcy" a 2-3 dni dłużej niż w standardzie.
20,3
Standard 4.0 212KM 156kW
Ford Explorer IV
czesc, nie wiem czy mam cos z lpg albo mam ciezka noge ale zawyze spalanie, do 15-16 zszedlem raz na autostradzie z tempomatem przy 110, max to nawet w miescie jak deptam to 30 litrow, wiec uprzedzam innych ;) ta generacja jeszcze lubi łyknąć , tak auta nie zamienilbym na zadne inne, daje 9 na 10, jedyny minus - spalanie ;) pozdro !
Ford Explorer IV Standard