Szukaj

Informacje o Ford Galaxy IV

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: VANy
Wprowadzona na rynek w roku 2015, czwarta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Auto zbudowane na tej samej płycie podłogowej co poprzednik, jest raczej jego unowocześnioną wersją niż zupełnie nową konstrukcją. Gruntownie przeprojektowany Galaxy IV upodobnił się m.in. do modelu S-Max – swojego mniejszego brata (Ford wcześniej odświeżył w podobny sposób całą swą europejską gamę modelową). Jeśli zaś chodzi o design wnętrza, rozwiązania zapożyczono z nowego Forda Mondeo.
czytaj więcej
Powagosław
Duchem najbardziej amerykański z europejskich Fordów (te rozmiary…). Oczywiście, rozmiary to nie wszystko, ale Galaxy pozostaje słusznym wyborem w swoim segmencie jeśli chodzi o kompromis pomiędzy praktycznością i estetyką. ~Powagosław
Luzacjusz
Szczyt rozpusty? Być singlem i jeździć Galaxy. To chyba najładniejszy okaz wśród dużych, przyciężkawych, multirodzinnych autobusów. Dobrze, że zanadto nie próbowano go upiększać. ~Luzacjusz

Ford Galaxy IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Galaxy IV

Liczba ocen: 15
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,9
~Tomasz
Ford Galaxy IV
Van 2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW
Wspaniałe, duże, rodzinne auto. Zwłaszcza w wersji 7os. Wszystko dopracowane na wysokim poziomie, masa dużych funkcjonalnych schowków. nic nie trzeszczy. W samochodzie jest czym oddychać, a już na pewno nie nabawisz się klaustrofobii :) Pojazd smialo moze zakrawać na model premium, nie widać żadnych oszczedności we wnętrzu ani na zewnątrz pojazdu. Połykacz kilometrów, który wcale nie trzeba szybko jechać :) aby dostrzec walory mocnego silnika i wygodnego wnętrza. Wrecz odwrotnie, chcesz nim jechać jak najdłużej.
4,8
~pjaniszewski
Ford Galaxy IV
Van 2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW
Dodaję drugą ocenę auta - tym razem po przejechaniu 10 000 kilometrów. I cóż. Mogę w zasadzie tylko powtórzyć to wszystko co napisałem wcześniej. Auto jest niezawodne - nic złego się nie dzieje, nic niepokojącego nie słychać. Silnik nie jest może mistrzem ekonomii ale przy tych gabarytach i masie i tak uważam, że jest naprawdę dobrze. Osiągi są na zadowalającym poziomie. Auto przyspiesza dynamicznie ale dość liniowo czyli nie uświadczymy efektu wgniatania w fotel :). Pojemność, ergonomia stoją na bardzo wysokim poziomie. Jest w zasadzie tylko jednak rzecz do której mógłbym się przyczepić. Dół siedzenia kierowcy przy podłodze jest tak wyprofilowany, że idealnie wpadają pod fotel karty bankomatowe. Jest tam taka bardzo wąska szczelina, która niestety "zbiera" wszystkie plastikowe karty które spadają na dół. Niestety bez większej rozbiórki nie ma możliwości dostania się do miejsca, gdzie te karty lądują. Straciłem tak 2 karty... Czy kupiłbym ponownie to auto? za podobną kwotę (koło 200 tyś. zł) mógłbym kupić trochę mniejszego jeśli chodzi o przestrzeń w środku SUVa z napędem 4x4, ale jednak pozostałbym przy Galaxy. Jeśli masz / planujesz dużą rodzinę i nie chcesz rezygnować z dynamiki to ten samochód i ten silnik to idealne rozwiązanie. Być może bardziej spokojne osoby wybierają wersję 180 koni z napędem 4x4, ale uznałem jednak, że częściej niż z takiego napędu, będę korzystał z dobrodziejstwa mocniejszego silnika.
4,7
~Konrad Police
Ford Galaxy IV
Van Facelifting 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
Auto Bajka. Przesiadem sie z 5008 2014 2.0Hdi - zrobilem nim 520tys - silnik nie do zajechania i mam nadzieje ze nowy EcoBlue bedzie taki sam :) Skrzynia 8 bajka - nie chcialem 6*powershifta i specjalnie doplacilem do 8. Spalanie extra + uklad jezdny, miejsce dla pasazerow, wykonczenie 10/10, 190km w zupelnosci wystarcza, a 400NM robi swoje :)
Średnie spalanie dla Ford Galaxy IV
6,8 – 10,2
l/100 km
6,5 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
Ford Galaxy IV
Van 2.0 TDCi Bi-Turbo 210KM 154kW
Jak na taki samochód to nie jest żle. Nie ma cudów styl jazdy mocna wpływa na spalanie. Powyżej 120 znacznie szybciej wzrasta spalanie w porównaniu np z mondeo. Jak jeździsz normalnie i obserwujesz sytuację na drodze i widzisz ze będziesz musiał się zatrzymać/ zwolnic puszczasz gaz, a masa samochodu robi swoje i dojeżdżasz do korka/ świateł / skrzyżowania niewiele zwalniając i zyskujesz na spalaniu. Raczej warto przyspieszyć dynamiczniej i dalej jechać na docelowej prędkości niż wolniej przyspieszać. Jeżdżąc tak jak pozostali uczestnicy ruchu: Ostatnie 10.000 km śr 7,2 l /100 km Wyjazd na urlop ~ 3500km ~7,1 l /100 km ( jazda zgodnie z ograniczeniami +/- 5 km/h) Wyjazd na urlop ~ 3500km ~6,6 l /100 km ( jazda zgodnie z ograniczeniami +/- 5 km/h nie przekraczając 120 km) Niewielki ruch w mieście 6,8 l / 100 km Średni korek w Warszawie 8 l / 100 km Maksymalne spalanie w dużym korku 10 l / 100 km Po przełączeniu na tryb S +1l/100km Spalanie na tej samej trasie 390 km: 5.8 niska prędkość wymuszona przez warunki pogodowe ( 5 h ) 6,3 jazda w nocy zgodnie z przepisami, a na drodze ekspresowej/autostradzie ~120 ( 4,5 h ) 7.3 jazda max +10-20 km/h ponad ograniczenia, a na drodze ekspresowej/autostradzie ~130-140 ( 4h )
7,7
Ford Galaxy IV
Van 2.0 TDCi 150KM 110kW
Ogolnie suto spoko, ale poprzedni model mkIII 2006r potrafił mi na trasie przy oszczednej jeździe zejść do 4.8. W mieście palił 6.1 To bardzo duża różnica, a silnik ma jedynie okolo 5 koni więcej. Kola 17 cali w wersji 2016, a w 2006 16stki... Takze spalanie to minus.
6,8
Ford Galaxy IV
Van Facelifting 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Zimą silnik nie zgaśnie póki się nie nagrzeje, co przy mrozie + krótkim dystansie generuje zwiększone zużycie, Na autostradzie ten kolos ciągnie już paliwo tradycyjnie ponad 9l/100 przy 130-140km/h, do 90km/h jest bardzo oszczędny i dystans 1000km nie jest wtedy problemem
Ford Galaxy IV