Kompaktowy sedan niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2009 roku, od 2011 roku dostępny w Europie. Prace nad stworzeniem modelu Emgrand rozpoczęły się już w 2006 roku i trwały dwa lata. W 2011 roku samochód został poddany face-liftingowi. Oprócz podstawowej wersji (4-drzwiowy sedan) dostępny również jako 5-drzwiowy hatchback, nazwany EC7-RV. Emgrand jest jednym z pierwszych chińskich aut, które zdobyło cztery gwiazdki w testach zderzeniowych Euro NCAP.
Przed Geely jeszcze długa droga do przekonania świata, że swoją marką firmuje dobre samochody. Pierwsze kroki już zostały zrobione. Auta z Japonii, a potem z Korei też od czegoś zaczynały. Emgrand to zapowiedź czegoś lepszego.
~Powagosław
Średnio obchodzi mnie skąd jest ta pokraka i czy chińska motoryzacja nauczyła się już składać cztery koła, podwozie i karoserię tak, by trzymały się w jednym kawałku nie tylko na obrazku. Dzięki temu autu, myślę sobie, że Polonez Caro wcale nie był taki zły…
~Luzacjusz