Szukaj

Informacje o Hyundai ix20 Mikrovan

Lata produkcji: 2010 – 2015
Segment: VANy
Pozycjonowany z racji rozmiarów w segmencie B, miejski model określany jako mini MPV lub City Van, którego produkcję rozpoczęto w roku 2010. Hyundai ix20 zastąpił w ofercie marki model Matrix. Auto zaprojektowano według „Fluidic Sculpture” (ang. „Płynna rzeźba”) – nowej filozofii stylistycznej Hyundaia. Hyundai ix20 przypomina kształtem nadwozia kompaktowego minivana. Został zbudowany na tej samej platformie podłogowej co Kia Cee’d, Hyundai i20 oraz bliźniacza Kia Venga (większość innych rozwiązań technicznych dzieli także z tymi dwoma ostatnimi samochodami).
czytaj więcej
Powagosław
Ta szklanka może być do połowy pełna lub pusta. Bo ix20 wygląda na pełnego energii, dynamicznego malucha. Z drugiej strony, Hyundai niespecjalnie się wysilił, bo dokładnie to samo, tyle że w uboższej wersji, pokazała wcześniej Kia Venga. Wybieram szklankę pełną, choć trochę przecieka. ~Powagosław
Luzacjusz
Już wiem, co tak wkurzyło Koreańczyków z północy. Klonowanie południowokoreańskich samochodów dwóch różnych marek. Ja też myślałem, że to deja vu. ~Luzacjusz

Hyundai ix20 Mikrovan – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4100 mm
Szerokość 1765 mm
Wysokość 1600 mm
Rozstaw osi 2615 mm
Rozstaw kół - przód 1553 mm
Rozstaw kół - tył 1557 mm
Zwis przedni 805 mm
Zwis tylny 680 mm
Prześwit 160 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1486 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

3,9
~Obiboc
Mikrovan 1.4 CVVT 90KM 66kW
Hyundai ix20
Pikaczu został zakupiony w przypływie szału, po kolejnej awarii w Megane. Chcieliśmy kupić nowe auto by pierwszy raz posiedzieć na nie wypierdzianym fotelu. Myśleliśmy o Clio ale dilerzy z opustami nie szaleli i te silniki od kosiarek. Skończyło się na Hyundai-u. Autko jest naprawdę wygodne, zwinne i pakowne. Jest tylko jedno ale nie bierzcie wersji 1.4 benzynowej jeżeli macie zamiar wyprzedzać inne auta. W 2 osoby jeszcze jedzie w 4 nie jedzie a toczy się, kręcenie silnika nie daje nic prócz wyższego spalania. CZy kupił bym drugi raz takie auto? Tak ale z 1.6 i wyższa wersję. Cieżko mi okreslić jaki jest ten samochód, bo jest z jednej strony mechanicznie bardzo dobry , przemyślany , *****iście wygodny, pakowny bardziej niż na to wygląda i ogólnie ok. Z drugiej strony jakis taki bez jajeczny nie będe za nim tesknił gdy przyjdzie się pożegnać. Może to wina słabego silnika.
2,5
~Tomasz
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Hyundai ix20
Zawieszenie w ix20 to jakiś żart koreańczyków. Auto (a w zasadzie nie nazwałbym tego autem tylko jeździdełkiem) było zepsute już po wyjechaniu z salonu. Zgłaszanie objawów głośnej pracy zawieszenia w ASO nic nie daje bo dla serwisu jest to objaw subiektywny i "każdy słyszy inaczej". Zawieszenie pracuje jak w 20 letnim aucie wyjeżdżonym po wiejskich wertepach. Ostrzegam wszystkich potencjalnych użytkowników tej "pomyłki" przed zakupem lub dokładne sprawdzenie swojego egzemplarza przed zakupem w jeździe testowej na nierównościach, kostce granitowej albo najeżdżając pod kątem na spowalniacz (np przy prędkości 10km/h) a najlepiej na wszelki wypadek nie ryzykować i nie kupować.
4,7
~irek
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Hyundai ix20
Kolega ph71 opisał na tyle rzeczowo i bogato że trudno jest mi dodać coś nowego, istotnie wnoszącego do pełniejszej oceny „hultaja” za to podniosę ocenę ogólną. Decyzja o kupnie zapadła po trzech latach użytkowania z zadowoleniem Space Star-a, który postawił wysoko poprzeczkę dla następcy. Hyundai ix20 jest w pełni świadomym wyborem z pośród wielu aut, a ostateczną konfrontację wygrał z Mitsubishi ASX z silnikiem 1.6 Szukaliśmy tylko z pośród wyższych aut ze względu na naszym zadaniem zdecydowanie wygodniejszą pozycję do wsiadania i wysiadania. Jazda na dłuższych dystansach też jest mniej męcząca a światła nadjeżdżających z przeciwnej strony zdecydowanie mniej dokuczają. Mając niedosyt po poznaniu tańszych aut i rozczarowanie z droższych oceniam bardzo wysoko to auto choć idealne też nie jest .
Średnie spalanie dla Hyundai ix20 Mikrovan
6,9 – 7,4
l/100 km
5,6 – 6,8
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Hyundai ix20
Witam, czytając opinie byłem w szoku jeżdżę nim 3 lata i zrobiłem 50000km. Takich spalań nigdy mi się nie udało osiągnąć jak piszą inni. Faktycznie musiałem się nauczyć jeździć bo palił więcej ale gdy zacząłem praktykować używanie biegów i nie słuchanie komputera to pali mi mniej. Faktycznie powyżej 120 km/h apetyt rośnie ale to jest logiczne jest to samochód wyższy i do tego "klin" nie samochód z silnikiem przed szybą tylko pod szybą rozkład oporów powietrza jest inny. Ale wracając faktycznie przy 140 około 7,8 spalania rzeczywiste komputer przekłamuje 0.3 w mieście w trasie tak jak wskazuje o ile tankuje się do pierwszego wybicia dolewanie znacząco wpływa na wskazania. nauczyłem się jezdzić w zakresie 2-3 tys 80km/h 5bieg, szósty bieg dopiero 90 km/h a najlepiej 100km/h na piatym biegu najniższa 60 z założeniem że jade sam i po równym ja jestem zadowolony jakbym jechał w trasie 80kmh 5 bieg srednie w trasie 4,8l , 90km/h 5 bieg 5,2l, porównywalnie jak na 6 dlatego szósty bieg od 90 najlepiej 100 zakładając jade sam dodatkowe obciążenie jednoczśnie podnosi optymalna prędkość.
7,5
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Hyundai ix20
Zużycie paliwa wraz z glośną pracą zawieszenia to dwie negatywne cechy ix20. Licząc rzeczywistą ilość zatankowanej benzyny, po przejechaniu ponad 50.000 km wynik wynosi 8,45 l/100 km, przy jeździe w dużym, często zakorkowanym mieście. Dwa weekendowe wyjazdy w Polskę w ciągu 6 lat eksploatacji nie mają właściwie żadnego wpływu na osiągnięty wynik (średnia z tych "testów" drogowych to ok. 6 l/100 km przy oszczędnym użyciu pedału gazu). Przy super oszczędnej jeździe w mieście (tak jak przy włożeniu wydmuszki pomiędzy stopę a pedał gazu) można osiągnąć ok. 7 l. Tylko to nie jest jazda, a toczenie się po ulicy. Generalnie myślałem, że 6-ty bieg będzie nadbiegiem autostradowym, do włączenia powyżej 100 km/h. A w rzeczywistości szóstkę komputer zaleca włączać już przy 65 km/h i przy tak "długim" biegu (aż do max 185 km/h) powyżej 120 km/h rosnące obroty silnika łapczywie wysysają paliwo ze zbiornika.
7,2
Mikrovan 1.6 CVVT 125KM 92kW
Hyundai ix20
Generalnie auto nie jest najoszczędniejsze.Trzeba średnio liczyć że min. 7,0 l/100 km spala IX20 z włączoną klimą.Na autostradzie potrafi spalić ok. 8 l/100 km przy 140 km/h.Pojem. 1,6 i ponad 120 km nie ma szans na mniejsze spalanie niż 6 l. Mi w każdym razie po przejechaniu ok. 4400 km nie udało się zejść poniżej tej granicy. Przyśpieszenie znośne chociaż 6 bieg używam dosyć szybko bo od ok. 70 km/h. Skrzynie biegów mogła by mieć nieco inne stopniowanie. Szósty bieg powinien być od 90 km/h, wtedy przy 140 km/h paliłby mniej...