Szukaj

Informacje o Hyundai

Pierwsza i zarazem największa obecnie południowokoreańska marka samochodowa, która z sukcesem zadebiutowała na europejskim rynku i osiągnęła tu dość mocną pozycję, choć początki do najłatwiejszych nie należały. Hyundai to obecnie także jeden z pionierów segmentu pojazdów napędzanych ogniwa paliwowymi.

Historia Hyundaia

Początki Hyundaia sięgają 1947 r., kiedy to powstało przedsiębiorstwo Hyundai Engineering and Construction działające na początku jednak w branży budowlanej. Firma szybko się rozrastała i zwiększała swój obszar działalności, stając się jednym z największych południowokoreańskich konglomeratów. Kryzys gospodarczy, jaki dotknął Koreę Południową na przełomie wieków, sprawił, że Hyundai stanął na krawędzi bankructwa. Aby wyjść na prostą, Hyundai Group został podzielony na mniejsze jednostki i w 2000 r. z koncernu wyodrębniony został Hyundai Motor Group.

Spółka motoryzacyjna Hyundaia istniała jednak od 1967 r., a pierwszy model, którym był Hyundai Cortina, ujrzał światło dzienne w kolejnym roku. Model ten powstał w ramach podpisanej umowy licencyjnej z Fordem, która przetrwała do 1985 r. Nie oznaczało to jednak, że Koreańczycy nie rozwijali samodzielnie swojej oferty. Pierwszym Hyundaiem zbudowanym samodzielnie był Pony, który zaprezentowany został na wystawie w Turynie w 1974 r. Wybór Włoch na miejsce jego premiery nie był przypadkowy, gdyż Pony był sprzedawany również na europejskim rynku, gdzie zdobył nawet całkiem sporą popularność. Mimo to pozostałe modele Hyundaia nie potrafiły na dłużej zaistnieć w Europie, przegrywając głównie pod względem jakości wykonania z europejskimi czy japońskimi producentami. W latach 80. i 90. minionego wieku Hyundai wprowadza do swojej oferty m.in. takie modele jak Granada, Mark V, Excel, Grandeur, New Grandeur czy mający sportową linię Hyundai Scoupe. Na europejskim rynku w ostatniej dekadzie minionego stulecia pojawił się jeszcze model Accent.

Modele Hyundaia na Europę

Pod koniec XX w. Hyundai zyskał już dość mocną pozycję w Europie, a w 2003 r. wybudował nawet swoją siedzibę z centrum badawczo-rozwojowym w Rüsselsheim. W centrum tym projektowane były modele głównie z myślą o europejskim kliencie. W tamtym czasie europejskie modele Hyundaia nosiły alfanumeryczne nazewnictwo - i10, i20, i30, i40 czy ix35, choć można było także spotkać modele z tradycyjnymi nazwami (Tucson, Veloster).

Aby jeszcze bardziej zacieśnić więzy z europejskim rynkiem, Hyundai wybudował fabryki na Słowacji w 2004 r. i w Czechach w 2007 r. Do Europy trafiały bądź cały czas trafiają także modele produkowane w Turcji, a nawet w Indiach.

Hyundai - dodatkowe informacje

W 1999 r. Hyundai przejął 51% akcji spółki Kia Motors i tym samym powstał jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie (Hyundai Kia Automotive Group) z siedzibą w Seulu. Rok później Hyundai-Kia nawiązuje współpracę z koncernem DaimlerChrysler, który nabywa nawet 10% udziałów w koreańskiej firmie. Kłopoty finansowe amerykańsko-niemieckiego koncernu sprawiły, że współpraca przetrwała zaledwie cztery lata.

Wodorowe samochody Hyundaia

Obecnie Hyundai, obok Toyoty, jest jednym z pionierów sektora pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi. Pierwszym wodorowym pojazdem koreańskiej marki był Tucson Fuel Cell (ix35 Fuel Cell), a w 2018 r. dołączył do niego sportowo-użytkowy Hyundai Nexo.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Hyundai

Sprawdź co kierowcy
myślą o Hyundai

Oceny Aut 5 099 ocen

4,9
~Kris
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Niezawodny silnik: Model z silnikiem 2.0 trwały i niezawodny. Silniki te mają przyzwoitą moc i nadają się zarówno do jazdy miejskiej, jak i na dłuższe trasy. Przestronne wnętrze: Tucson oferuje dużo przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Tylne siedzenia są wygodne nawet dla wyższych osób, a bagażnik ma pojemność około 513 litrów, co jest całkiem spore w tej klasie. Komfort jazdy: Zawieszenie Hyundaia Tucson dobrze radzi sobie z nierównościami drogi, co sprawia, że podróżowanie nim jest komfortowe. Dodatkowo oferuje dobrą izolację od hałasu, co podnosi komfort jazdy, zwłaszcza na autostradzie. Bogate wyposażenie: Nawet w standardowej wersji model z 2016 roku oferuje sporo wyposażenia, takiego jak systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, system wspomagania hamowania). Stylowy design: Tucson z 2016 roku ma nowoczesny i atrakcyjny wygląd, który do dziś wygląda świeżo. Dynamiczne linie nadwozia i charakterystyczny grill sprawiają, że auto jest estetyczne i wyróżnia się na tle innych SUV-ów. Ekonomiczność: Wersja z silnikiem diesla 2.0 jest dość oszczędna, jeśli chodzi o zużycie paliwa, co jest ważnym czynnikiem, zwłaszcza na dłuższych trasach. Silnik benzynowy jest nieco bardziej paliwożerny, ale wciąż przyzwoity jak na SUV-a tej wielkości. Dobra relacja jakości do ceny: Tucson oferuje solidną jakość wykonania, niezawodność i nowoczesne technologie w stosunkowo przystępnej cenie, zwłaszcza na rynku wtórnym. Ogólnie rzecz biorąc, Hyundai Tucson 2.0 z 2016 roku to udany SUV, który oferuje komfort, bezpieczeństwo i solidne osiągi, a także jest dobrze wyposażony nawet w podstawowych wersjach. Samochód w ciągłej eksploatacji na długich trasach. Bezawaryjny. Samochód sprawdza się idealnie w każdych warunkach. Będę go dalej pielęgnował a chcę nim przejechać jeszcze kilkaset dobrych kilometrów i wiem, że da radę.
4,9
~Kris
Hyundai Tucson III
SUV 2.0 CRDI 136KM 100kW
Niezawodny silnik: Model z silnikiem 2.0 trwały i niezawodny. Silniki te mają przyzwoitą moc i nadają się zarówno do jazdy miejskiej, jak i na dłuższe trasy. Przestronne wnętrze: Tucson oferuje dużo przestrzeni zarówno dla pasażerów, jak i na bagaż. Tylne siedzenia są wygodne nawet dla wyższych osób, a bagażnik ma pojemność około 513 litrów, co jest całkiem spore w tej klasie. Komfort jazdy: Zawieszenie Hyundaia Tucson dobrze radzi sobie z nierównościami drogi, co sprawia, że podróżowanie nim jest komfortowe. Dodatkowo oferuje dobrą izolację od hałasu, co podnosi komfort jazdy, zwłaszcza na autostradzie. Bogate wyposażenie: Nawet w standardowej wersji model z 2016 roku oferuje sporo wyposażenia, takiego jak systemy bezpieczeństwa (ABS, ESP, system wspomagania hamowania). Stylowy design: Tucson z 2016 roku ma nowoczesny i atrakcyjny wygląd, który do dziś wygląda świeżo. Dynamiczne linie nadwozia i charakterystyczny grill sprawiają, że auto jest estetyczne i wyróżnia się na tle innych SUV-ów. Ekonomiczność: Wersja z silnikiem diesla 2.0 jest dość oszczędna, jeśli chodzi o zużycie paliwa, co jest ważnym czynnikiem, zwłaszcza na dłuższych trasach. Silnik benzynowy jest nieco bardziej paliwożerny, ale wciąż przyzwoity jak na SUV-a tej wielkości. Dobra relacja jakości do ceny: Tucson oferuje solidną jakość wykonania, niezawodność i nowoczesne technologie w stosunkowo przystępnej cenie, zwłaszcza na rynku wtórnym. Ogólnie rzecz biorąc, Hyundai Tucson 2.0 z 2016 roku to udany SUV, który oferuje komfort, bezpieczeństwo i solidne osiągi, a także jest dobrze wyposażony nawet w podstawowych wersjach. Samochód w ciągłej eksploatacji na długich trasach. Bezawaryjny. Samochód sprawdza się idealnie w każdych warunkach. Będę go dalej pielęgnował a chcę nim przejechać jeszcze kilkaset dobrych kilometrów i wiem, że da radę.
4,9
~Marek
Hyundai Bayon
SUV 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Biorąc pod uwagę wielkość i klasę samochodu ocena bardzo pozytywna. Spasowanie wnętrza ok, po 8 tys km nic nie skrzypi. System multimedialny stabilny, nigdy się nie zawiesił. Parowanie bezprzewodowe telefonu z Android Auto błyskawiczne. Obsługa intuicyjna, a więc przyciski do klimatyzacji, wyłączenia start-stop i przycisk na kierownicy do utrzymania pasa ruchu. Najważniejsze funkcje łatwo dostępne, a nie przekopywanie się przez menu. Silnik 3 cylindrowy a więc typowy dźwięk, ale dynamika ze względu na niedużą masę auta wystarczająca. Te przejechane 8 tys. km to około 50% drogi ekspresowe, około 30% drogi podmiejskie i reszta miasto. Najlepsze jest spalanie z tras jak powyżej: średnie obecnie wynosi 5,5 l/100 wyliczone z około 5 tys km, na drodze ekspresowej 5,8-6, a przejechanie kilkudziesięciu km trasy podmiejskiej daje spalanie 4,5-4,7. Naprawdę dobrze. Komputer dokładny - pokazuje to samo co dystrybutor. Poza tym wygodne fotele, dobrze działające czujniki deszczu i zmierzchu.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Hyundai przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena