Szukaj

Jaguar XE Sedan 2.0 i4 180KM 132kW 2015-2018

Informacje o Jaguar XE Sedan 2.0 i4 180KM 132kW 2015-2018

Lata produkcji: 2015 – 2018
Segment: Auta luksusowe
Produkowany od roku 2015 Jagauar XE to model segmentu D (klasa średnia, grupa premium). Jest dla marki powrotem, po 5-letniej przerwie od zakończenia produkcji modelu X-Type (którego następcą jest XE), do aut segmentu D. Jaguar XE powstał, w przeciwieństwie do poprzednika, na platformie podłogowej konstrukcji Jaguara – Jaguar iQ platform (a nie, jak X-Type, którego zbudowano na płycie Forda Mondeo). Samochód zaprojektował szef designerów Jaguara, Ian Callum. Wykorzystano w nim, jako pierwszym modelu marki nową, zaprezentowaną w prototypie C-X17, konstrukcję aluminiową.
czytaj więcej
Powagosław

Jaguar rzuca wyzwanie niemieckiej trójcy w tym segmencie i to wyzwanie rzucone zostało bardzo pięknym samochodem. Drapieżnym z przodu, bardzo delikatnym i eleganckim z profilu. Udane natarcie Jaguara.

~Powagosław
Luzacjusz

Aż ciśnie się na usta suchar: brałbym jak komornik telewizor. Brałbym, ale tak z pragmatyzmem i świadomością, że to po prostu dobry i ładny wóz, a nie wielki i legendarny Jaguar. Jaguara w tym Jaguarze jest najwięcej w emblemacie na grillu. Poza tym to popularne auto ekskluzywnej kiedyś marki.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba stopni 8
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Skrzynia biegów

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,3
~Mzarcel
Jaguar XE
Sedan 2.0 i4 180KM 132kW
Piękny samochód z silnikiem, diesel nie ważne czy 163 czy 180km. Choć ten drugi podobno lepiej się zachowuje... tylko podobno... mowie o trwałości. Rozrzad do wymiany na bank w okolicach 150-200k. Turbo na szczęście miałem nowe z dolotem, padnie przed 150k. Wszystkie samochody maja olej wymieniane co 30k co powoduje awarie silnika. Blad suneloidu czy jakoś tak według mnie potęguje problem. Jest odpowiedzialny za chłodzenie tłoków? Kochaj albo rzuć. W benzynie odchodzi problem według mnie z wadą fabryczna. Diesel i tak padnie w okolicach 200 tysięcy i trzeba robić kapitalke. Około 30k najtaniej a i tak jeździsz na bombie...
Dodane 3 miesiÄ…ce temu
4,9
~Mariusz OpL
Jaguar XE
Sedan 2.0 i4 180KM 132kW
Przesiadłem się z BMW 5 . Najpierw na xe z 2015 roku z napędem na tył. Po zimie zmieniłem na 2016 rok z napędem na 4x4 AWD. Warto dopłacić jeżeli ktoś wybiera się czasami w góry a tym bardziej na narty. Mam porownanie do BMW. Po niespełna 3 latach z Jagiem mogę śmiało stwierdzić, że do BMW już nie wrócę. Jeździ naprawdę dobrze. Wersja 163km jest jednak odczuwalnie słabsza. W swoim wymieniłem aku i mechanik wyczyścił czy wymienił jakiś filtr za 300zl. Samochód zwraca uwagę przechodniów. Wyróżnia się z tłumu. Za przystępna kasę jest lulsus. Nowy ponad 200k więc uważam, że warto. Odpukać na ten moment jestem zachwycony. Trzeba się jednak liczyć, że przy przebiegu bliżej 200k trzeba zrobić rozrzad za 4000-5000zl.
Dodane 7 miesięcy temu
4,6
~Paweł
Jaguar XE
Sedan 2.0 i4 180KM 132kW
Ocena na chłodno, chociaż to trudne w przypadku Jaguara. Przetestowałem kilka aut z segmentu i to był jedyny diesel (oprócz Alfy Giulia, która była za droga) który daje emocje i frajdę z jazdy. Audi za nudne, lexus ciasny, BMW awaryjne, volvo bezpłciowe a Merc za damski. Oczywiście podstawa to bezwypadek. Autem jeżdżę 8 miesięcy i zrobiłem 30 tyś z racji wypadów na Europę, turystycznie. Jag xe to auto dla kogoś dla kogo samochód to nie tylko urządzenie transportujące z A do B. Piękna pozycja za kierownicą.
Dodane 2 lata temu

Usterki Jaguar XE

Liczba wpisów: 6
Awarie rozrzadu
  • Jaguar XE Sedan
  • silnik
  • 75 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 15
Nie 23
Liczba potencjalnych usterek silnika 2.0D Ingenium przekracza granice wyobrazni mechanikow: walki wywazajace, turbina, adblue SCR, pekajace tłoki, pierscien reluktora, solenoid, nadmierne spalanie oleju, brak cisnienia na tlokach, zapchane odmy, zacierajace sie pompy oleju i zatarte panewki, rozciagajace sie lancuchy rozrzadu i finalnie wymiana silnika. Koszty naprawy ogromne, 204DTD i 204DTA to kandydaci do nagrody najgorszego silnika diesla w hiatorii motoryzacji. Piekny samochod z tragicznym silnikiem, przestrzegam kazdego potencjalnego kupca.
Dodane 3 lata temu
23 komentarze
nieszczelność układu z płynem DEf z następowym zalaniem akumulatora oraz zwarciem układów elktronicznych
  • Jaguar XE Sedan 2.0 i4 180KM 132kW 2015-2018
  • silnik
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 7
Uczulam na zwracanie uwagi na pojawienie się białych plam na dywaniku w bagażniku !!. Mozę to świadczyć o przeciekaniu płynu i zlewaniu się go do komory pod kołem zapasowym gdzie znajduje się akumulator, a następnie do uszkodzenia akumulatora oraz zamoknięcia skrzynki z bezpiecznikami z ich zastępowym spaleniem. Serwis jak mi wiadomo ma doświadczenie z podobnymi przypadkami. W interpretacji obsługi wina leży po stronie zbyt szybkiej próby uzupełniania płynu oraz przelania i zapchania się odpowietrzenia ( czyli po stronie klienta ). Niemniej w moim przypadku płyn dolewany był bodajże ze 3 razy, w tym ani raz szybko i nigdy do pełna. Diagnoza niezależnego od jaguara serwisu to nieszczelność wężyka przy jego ujściu do zbiornika!!.
Dodane 6 lat temu
Spadek mocy po dłuższej jeździe z dużą prędkością
  • Jaguar XE Sedan Facelifting 2.0 i4P 250KM 184kW od 2019
  • silnik
  • 20 tys. km
Po dłuższej jeździe na autostradzie przy prędkościach ok 180km/h po pewnym czasie samochód traci moc i zwalnia do ok 80km/h. Na desce rozdzielczej nie ma żadnych komunikatów. Auto nie reaguje na pedał gazu. Nawet biegu jałowym nie wkręca się na obroty. Po kilku minutach problem znika, ale kolejna jazda z dużą prędkością powoduje nawrót problemu. Co może być tego przyczyną?
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiÄ…zany
11 komentarzy
Jaguar XE Sedan

Skonfiguruj idealnÄ… ofertÄ™ z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów