Szukaj

Informacje o Kia Carnival I 2.9 CRDi 144KM 106kW 2001-2006

Lata produkcji: 2001 – 2006
Segment: VANy
Duży van (segment K) produkowany od 1999 roku. Pierwszy model koreańskiej marki w tej klasie i jej solidny sukces rynkowy. Premierowa generacja modelu opierała się na prototypie o symbolu LS i miała być odpowiedzią Kii na droższe propozycje konkurencji w tym rozwijającym się segmencie. Od 2006 roku dostępna jest druga, odmieniona stylistycznie generacja Carnival. W Wielkiej Brytanii i USA model funkcjonuje pod nazwą Sedona. W Malezji oferowany jest pod szyldem Naza Ria. W 2007 roku Carnival wygrał plebiscyt na Najlepszego Minivana magazynu MotorWeek.
czytaj więcej
Powagosław
Ostatnie co można powiedzieć o tym samochodzie, to że jest piękny. Carnival jest zbyt zachowawczy, by pod względem atrakcyjności wizualnej dorównać potentatom w swoim segmencie. Poza tym jest tym, czego wymaga się od rodzinnego vana. ~Powagosław
Luzacjusz
Odkąd mój kumpel jeździł tym autobusem, Carnival kojarzy mi się już nie z zabawą i tańcem, a częstymi wizytami u mechanika. Wygląd mam gdzieś, aut marki Kia nie kupuje się dlatego, że są ładne. Tylko na litość boską, niech ten Carnival da człowiekowi trochę radości. Albo przynajmniej spokoju. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2006 roku
Pojemność skokowa 2902 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 144 KM (106 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 97,1 x 99 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,6
~tomekol
Kia Carnival I
Minivan 2.9 CRDi 144KM 106kW
Spore wygodne auto, spalanie ok 8l średnio w kabinie dosyć głośno przyspieszenie mizerne, na zakrętach miał tendencje do pływania na felgach 15 i dosyć wysokim profilu opony, wiec założyłem do niego większe alufelgi 18 na nowiutkim ogumieniu 265/45/18 nieporównywalnie lepiej się prowadzi . i wygląda lepiej na szerszych kapciach. Przyspieszenia to auto nie ma żadnego, zresztą do szybszej jady się nie nadaje skrzynia biegów mało precyzyjna trzeba się do niej przyzwyczaić, no brakuje zdecydowanie 6 biegu ja nim jeżdże na autostradzie max 130km/h lubię nim podróżować wolno omijając autostrady podziwiając przyrodę i widoki, nazywam go takim swoim osiołkiem który zawsze dowiezie mię i rodzinę do celu, i jak w każdym samochodzie trzeba o samochód dbać aby wszystko było sprawne wymieniać części eksploatacyjne na czas wtedy samochód będzie jeździł
4,5
~Taju
Kia Carnival I
Minivan 2.9 CRDi 144KM 106kW
Jeżdze Carnivalem 3 lata.Auto jest ŚWIETNE.Poza drobnymi naprawami(osłona przegubów,klocki itd.) obsługowymi nic się nie dzieje. Jeżdzi się bardzo wygodnie każdy ma swoje miejsce.Auto za małe pieniądze z dużym komfortem jazdy.
3,2
~ouragan
Kia Carnival I
Minivan 2.9 CRDi 144KM 106kW
Ogromny, bezpieczny, superwygodny dla 6-cio osobowej rodziny, niezastąpiony na dalekie trasy dobrze wykończony i kompletnie schrzaniony mechanicznie i blacharsko amerykański van (nie minivan) z dorobionym na kolanie dieslem i układem hamulcowym z klasy "C". Nie wiem jak można było tak spaprać KIA SEDONA dostosowując ją do europejskich gustów...
Średnie spalanie dla Kia Carnival I 2.9 CRDi 144KM 106kW 2001-2006
9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Kia Carnival I
Minivan 2.9 CRDi 144KM 106kW
Najczestsze spalanie przy moich jazdach autostradowych z predkoscią 110-130 kmh, mierzone po tankowaniu, to ok 8,2 l/100km. Jeżdżę sam, auto prawie puste. Koła 16". Na drogach poza miastem staram się szybko (przy możliwej niskiej prędkości obrotowej silnika) wymuszać kolejne wyższe biegi i osiagnać 80 kmh, kiedy blokowany jest mechanicznie konwerter hydrokinetyczny a następnie nie dopuszczac do jego rozpiecia - ot po prostu sprawna ale płynna jazda bez gwałtownego przyspieszania i hamowania. Jazda po autostradzie z prędkością 140 kmh pokazuje pod dystrybutorem ok 9l/100km, jednak jest już wtedy głośno, znacznie lepiej więc trzymać 120kmh.
8,6
Kia Carnival I
Minivan 2.9 CRDi 144KM 106kW
Mojego Carnivala II z roku 2002 użytkuję już 7 rok, najczęściej jeździ nim moja żona do pracy, ma przejechane 170 000 km, i nie musiałem przy nim nic robić prócz eksploatacji, koszty są przyzwoite. Jest to pancernik który niszczy wszystko co napotka na swojej drodze i wychodzi z niewielkimi szkodami.Silnik bardzo elastyczny i mocny. Jeśli chodzi o spalanie to pierwszy raz byłem mile zaskoczony jadąc 800 kilometrów nad polskie morze w trybie oszczędnym nie zużyłem baku. Ostatnio zrobiłem po europejskich autostradach 4000 km, siedem osób, z pełnym obciążeniem, bagażnikiem na dachu i z prędkością 130 - 140 km/h i średnio Carnival spalił 8,3 l. Jestem bardzo zadowolony i polecam.
8,6
Kia Carnival I
Minivan 2.9 CRDi 144KM 106kW
Mojego Carnivala II z roku 2002 użytkuję już 7 rok, najczęściej jeździ nim moja żona do pracy, ma przejechane 170 000 km, i nie musiałem przy nim nic robić prócz eksploatacji, koszty są przyzwoite. Jest to pancernik który niszczy wszystko co napotka na swojej drodze i wychodzi z niewielkimi szkodami.Silnik bardzo elastyczny i mocny. Jeśli chodzi o spalanie to pierwszy raz byłem mile zaskoczony jadąc 800 kilometrów nad polskie morze w trybie oszczędnym nie zużyłem baku. Ostatnio zrobiłem po europejskich autostradach 4000 km, siedem osób, z pełnym obciążeniem, bagażnikiem na dachu i z prędkością 130 - 140 km/h i średnio Carnival spalił 8,3 l. Jestem bardzo zadowolony i polecam.

Usterki Kia Carnival I

Liczba wpisów: 30
Mega ogromne spalanie paliwa i gazu
  • Kia Carnival I 2.5 i V6 150KM 110kW 2001-2006
  • silnik
Witam. Od listopada jestem właścicielem samochodu Kia Carnival 2.5V6 + LPG automatl 2004r,już od początku zakupu tak było,że dużo palił gazu więc cały czas męczyłem gazowników aby to zrobili.Gdy nie dawali rady sprawdzilem spalanie benzyny 19.5 l/100km a gazu 25 l/100km .Normalnie masakra.Gdzie szukać jeszcze przyczyny bo mam Omege 2.5v6 i pali 14l gazu /100km.Rozmawiałem już z dwoma właścicielami takich samych Carnivali i im spalanie gazu 16-17l/100 . wymienione świece,kable,czujnik temperatury silnika,ostatnio zapalil sie chcek wyskoczyl blad uboga mieszanka wiec wymieniona sonda zostala,filr powietrza,
Problem rozwiązany
2 komentarze
Dziwne dźwięki spod maski
  • Kia Carnival I 2.9 TD 126KM 93kW 1999-2002
  • układ kierowniczy
Przy zakupie samochodu świszczało mi coś pod maską. Obstawiałem łożysko w alternatorze i tak samo powiedzieli mi w warsztacie. Zatem wymieniłem cały alternator, pompę olejową, rolki i pasek klinowy. Po dwóch dniach świst znowu dał o sobie znać, a do tego doszedł dźwięk jakby piłowania zwłaszcza przy ostrym skręcaniu. Nie wykluczone, że wpadłem ostatnio w jakąś dziurę lub wjechałem w głębszą kałużę, bo w Warszawie inaczej się jeździć po prostu nie da. Ale co to może być? Wiem, że wahacz lewy przedni jest już luźno, ale czy to tego wina? Znajomy powiedział mi też, że może być to wina pompy wspomagania (płyn do wspomagania jest uzupełniony).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Problem z odpaleniem
  • Kia Carnival I 2.9 CRDi 144KM 106kW 2001-2006
  • silnik
  • 125 tys. km
W czasie wyprzedzania przy dużej prędkości silnik nagle się zatrzymał.Po zjechaniu na pobocze po kilkakrotnej próbie nie udało się już go uruchomić i musiałem odholować do domu. Nadmieniam że paliwo w baku jest jak również w filtrze po naciśnięci na gumową pompkę przelewa się. Nie mam pojęcia dlaczego nawet nie nie zagdaka ani razu mimo pompowanie ręczną pompką. Czyżby pompa wtryskowa.
Oczekuje na rozwiązanie
Kia Carnival I