Szukaj

Informacje o Kia Niro I

Lata produkcji: 2016 – 2022
Segment: Klasa średnia

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2016 roku. To pierwszy model Kii z napędem hybrydowym (oprócz tego dostępny też z silnikiem hybrydowym plug-in oraz elektrycznym). W ofercie koreańskiej marki zajął miejsce pomiędzy mniejszym modelem Stonic i innym kompaktowym SUV-em, Sportage, który zasilany jest tradycyjnymi paliwami. Koncepcyjnymi pierwowzorami Niro były prototypy Niro Concept z 2013 roku i KX-3 Concept z 2014 roku. Auto jest spokrewnione z Hyundaiem Ioniq – zbudowano je na tej samej płycie podłogowej. Projektantem Niro jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia.

czytaj więcej
Powagosław

Definicja nowego kompromisu pomiędzy autem miejskim i rodzinnym według marki Kia. Jeśli chodzi o wszystkie względy praktyczne, rachunek przemawia na korzyść Niro. Design to część tego kompromisu, ale to znaczy tylko, że w ostatnich latach Kia wysoko postawiła poprzeczkę.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Z trzech warunków modnego samochodu, Kia spełnia dwa. Po pierwsze, to crossover. Po drugie, z ekologicznym napędem. Czego brakuje? Żeby auto jakoś wyglądało. A jest dość nudnawe. Zupełnie jak ostatnie filmy z De Niro.

~Luzacjusz

Kia Niro I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Niro I

Liczba ocen: 46
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Karoseria - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~antoniotheone
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Samochód stworzony dla kierowcy, wnętrze jest dobrze zaprojektowane i tak żeby było wygodnie kierowcy. To jest samochód którym lubi się jeździć, jeżdzę w mieście ale czasem na trasie i sprawdza się dobrze w obu przypadkach. Skrzynia automatyczna mogła by być szybsza przy niskich biegach, ale radzi sobie dość dobrze. Zawieszenie jest ok, może to nie KIA Sportage, ale jeżeli porównamy z nowymi chińskimi samochodami jak MG czy Baic to jest to lepsze zawieszenie, precyzyjniejsze. Wyciszenie na dobrym poziomie, nie jak KIA Sportage ale lepiej niż chińskie samochody. Samochód jest przestronny jak na swoją wielkość, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. Na pewno oceniam wybór tego samochodu jako bardzo trafiony
4,6
~antoniotheone
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Samochód stworzony dla kierowcy, wnętrze jest dobrze zaprojektowane i tak żeby było wygodnie kierowcy. To jest samochód którym lubi się jeździć, jeżdzę w mieście ale czasem na trasie i sprawdza się dobrze w obu przypadkach. Skrzynia automatyczna mogła by być szybsza przy niskich biegach, ale radzi sobie dość dobrze. Zawieszenie jest ok, może to nie KIA Sportage, ale jeżeli porównamy z nowymi chińskimi samochodami jak MG czy Baic to jest to lepsze zawieszenie, precyzyjniejsze. Wyciszenie na dobrym poziomie, nie jak KIA Sportage ale lepiej niż chińskie samochody. Samochód jest przestronny jak na swoją wielkość, zwłaszcza dla pasażerów z tyłu. Na pewno oceniam wybór tego samochodu jako bardzo trafiony
4,9
~Artur
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kia Niro okazała się świetnym, praktycznym, ekonomicznym i wygodnym autem. Auto kupiłem jako używane, miało wtedy 7 lat i przebieg 94 tys km. Przez rok zrobiłem nią 11 tys km, w tym wyjazd na wakacje. Średnie spalanie podczas wakacyjnej podróży to 4,5l z 4000km, zrobione w tydzień. Trasa obejmowała autostrady, drogi krajowe i trochę jeżdżenia po miastach. Najniższe dzienne spalanie wyszło wtedy ok 3,7l, gdzie trasa obejmowała drogi krajowe i górskie serpentyny. Obawiałem się, jak sprawdzi się hybryda na tak długiej trasie, ale finalnie jestem bardzo zadowolony. Co prawda, hybryda zachęca do bicia rekordów spalania, więc zazwyczaj nie przekraczam dopuszczalnej prędkości. W ciągu roku auto służy głównie do jazdy na krótkich odcinkach (przedszkole, praca, zakupy) w niedużym mieście, więc silnik wtedy często pracuje niedogrzany, co skutkuje większym spalaniem, ale jeśli trasa ma więcej niż kilka km, to średnie spalanie znacząco maleje. Wg. fuelio z dziennika tankowań wychodzi mi średnie spalanie 5,8l, ale zawyżają je te w.w. krótkie odcinki. Co do awaryjności - przytrafiły mi się dwie usterki: urwana zaślepka klamki drzwi - co jest popularną wadą fabryczną (korodująca śruba rozsadza plastikową obudowę; druga usterka to uszkodzony silniczek ruchomych klap powietrza przed chłodnicą - praktycznie nie wpływa na jazdę, ale wyskakiwał komunikat. Wymieniłem silniczek we własnym zakresie, po poznaniu kosztu w serwisie ASO :) Poza tym, to tylko koszty eksploatacyjne i paliwo. Niro oferuje zaskakująco dużo miejsca wewnątrz, kosztem niedużego bagażnika. Przesiadłem się z Forda Mondeo kombi, i brakuje mi jedynie jego potężnego bagażnika. Dwa duże foteliki dziecięce na tylnej kanapie mieszczą się bez problemu. Miejsca z przodu też nie brakuje. Materiały wykończeniowe moim zdaniem bardzo dobre, jak na tę klasę auta.

Raporty spalania Kia Niro I

Liczba raportów: 67
Średnie spalanie dla Kia Niro I
2,4 – 5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kupiłem w grudniu 2019 wersja XL, felgi 16. Przebieg 25000 tj ca 8000/rok głównie miasto, 2-3 wyjazdy dalsze po ok 700km. Średnie spalanie latem ca5,1 średnie zimą ca 5,4. Gdy chcę się postarać jeździć oszczędnie to latem 3,8 zimą 4,2 przy trasie min 15km. Można wymusić tryb EV trącając delikatnie pedał hamulca - komputer trochę zwleka przy przechodzeniu na EV. Łopatki do zwiększenia mocy rekuperacji działają rewelacyjnie. Jestem b. zadowolony z tego samochodu, chociaż jak dla emeryta jest więcej niż wystarczająco obszerny.
7,2
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Felgi 18' z oponami wielosezonowymi Nokian 225/45 R18 Żona głównie jeździ po mieście na krótkich dystansach wtedy zimą mniej niż 9 litrów nie spali. W lecie ten sam styl jazdy daje 6,5 litra. W trasie 8,5 litra przy prędkości autostradowej od 120 do 140 km/h Jakbym miał drugi raz kupować samochód to wziąłbym dla żony X-Ceed ze zwykłym benzynowym motorem 1,4 - 140 KM. Szkoda przepłacać za hybrydę. A i jak w trasie jedziecie na tempomacie i bateria wam zejdzie do minimum to możecie zapomnieć o przyspieszaniu od 130 km/h - wtedy jedziecie na zwykłym wolnossącym 1.6 - elektryk nie pomoże bo prundu niet
4,6
Liczba komentarzy: 1
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
gdy zastanawiałem się nad zakupem tego auta przeglądałem dostępne w necie raporty spalania - zero informacji, jedyne dostępne to te udostępnione przez producenta - a to, jak wiadomo, są dane "życzeniowe". Od grudnia prowadzę zapisy spalania, aplikacja FUELIO, podaję dane z raportów po każdym tankowaniu (staram sie jeździć tak, by tankować ok. 40 litrów jednorazowo) : 6,1l, 5,66l, 5,7l, 5,83l, 5,06l, 5,17l, 5,13l, 4,93, 5,07l, 5,34l, 4,99l, 4,91l, 4,85l, 4,78l. Autko jest na 18 calowych felgach, jeżdżę głównie po mieście, przy każdym tankowaniu jest trasa długości ok. 200 km, przebieg 13200km

Usterki Kia Niro I

Liczba wpisów: 13
Kia Niro I