Szukaj

Informacje o Kia Niro I

Lata produkcji: 2016 – 2022
Segment: Klasa średnia

Kompaktowy crossover SUV (segment I) produkowany od 2016 roku. To pierwszy model Kii z napędem hybrydowym (oprócz tego dostępny też z silnikiem hybrydowym plug-in oraz elektrycznym). W ofercie koreańskiej marki zajął miejsce pomiędzy mniejszym modelem Stonic i innym kompaktowym SUV-em, Sportage, który zasilany jest tradycyjnymi paliwami. Koncepcyjnymi pierwowzorami Niro były prototypy Niro Concept z 2013 roku i KX-3 Concept z 2014 roku. Auto jest spokrewnione z Hyundaiem Ioniq – zbudowano je na tej samej płycie podłogowej. Projektantem Niro jest Peter Schreyer, szef stylistów marki Kia.

czytaj więcej
Powagosław

Definicja nowego kompromisu pomiędzy autem miejskim i rodzinnym według marki Kia. Jeśli chodzi o wszystkie względy praktyczne, rachunek przemawia na korzyść Niro. Design to część tego kompromisu, ale to znaczy tylko, że w ostatnich latach Kia wysoko postawiła poprzeczkę.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Z trzech warunków modnego samochodu, Kia spełnia dwa. Po pierwsze, to crossover. Po drugie, z ekologicznym napędem. Czego brakuje? Żeby auto jakoś wyglądało. A jest dość nudnawe. Zupełnie jak ostatnie filmy z De Niro.

~Luzacjusz

Kia Niro I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Kia Niro I

Liczba ocen: 40
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~krzysiek666
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kia Niro Eco Hybryd Wersja L + Pakiet Biznes Line , auto jedyne w swoim rodzaju , atrakcyjny wygląd , dobry komfort , osiągi ok (choć silnik elektryczny mógł by być mocniejszy) , niskie spalanie , jedno z najniższych jeżeli chodzi o hybrydy (toyoty daleko z tył) aktualny przebieg 46.000 i wciąż rośnie. Niro użytkowany w różnych warunkach począwszy od krótkich dystansów do bardzo długich (wyjazdy na południe europy , Chorwacja , Albania 2300 km w jedną stronę) z boxem na dachu i dwoma rowerami na haku , auto latem ciągnie przyczepę , ale tylko w kraju i tak aktualna średnia spalania 4,8 l . Myślę że to bardzo dobry wynik spalania. Najniższa średnia jaką się udało uzyskać to 3,2 l , najwyższa z przyczepą kempingową to 6,8 l. Auto bardzo niedoceniane na naszym rynku , z jednej strony szkoda , a z drugiej to nawet dobrze , ponieważ na widok innego Niro pojawia się uśmiech na twarzy że ktoś tak samo jak ja dokonał doskonałego wyboru tak wyjątkowego auta. Zaskoczyło mnie na + prowadzenie auta i zawieszenie jest takie jak miało by być , tym bardziej że poprzednie auto hyundai tuscon też się dobrze prowadził ale miałem wrażenie że to taki ponton na kołach , w niro wszystko jest dopracowane do perfekcji , silnik , skrzynia biegów , zawieszenie , mnogość systemów wspomagania kierowcy (które na początku mogą nieco irytować , ale trzeba się z nimi zaprzyjaźnić wtedy będzie ok .Podsumowując - auto idealne !
5,0
~netmark
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Wersja L + pakiet Biznes Line. Wyjątkowe auto. W całości potwierdzam opinie, jakie czytałem i oglądałem w necie przed zakupem. Ten samochód ma coś w sobie, co sprawia, że nie mogę się doczekać kolejnego razu, gdy sie nim przejadę. Moim zdaniem świetna sylwetka. Rewelacyjnie wygodny i stabilny. Jadąc czujesz się jak w limuzynie. Prowadzi się niezwykle lekko i pewnie. Kapitalne łopatki do rekuperacji (prawie nie używam hamulców...!) oraz tryb "sport" (daje czadu). Miejsca w obu rzędach od groma, a do tego pełna wygoda. Bagażnik faktycznie malutki, ale mnie akurat większy nie jest potrzebny, więc nie ma problemu. Mnóstwo przydatnej elektroniki (asystenci), świetne, wielkie wyświetlacze, podgrzewane fotele, kierownica i automatyczne ledowe światła. Połączenie silnika spalinowego i elektrycznego daje naprawdę fajnego kopa, choć amatorzy jazdy powyżej 140 km/h nie będą zachwyceni powściągliwością auta przy dużych prędkościach... Spalanie po mieście ok. 5,4, w trasie ok. 4,0, a na autostradzie 5,5. Automatyczna skrzynia działa bez zarzutu - zapominasz, że prowadzisz. Po prostu samochód jedyny w swoim rodzaju i wart każdej wydanej na niego złotówki. No i wciąż rzadko spotykany na drodze, co jest fajne... Polecam każdemu. Już myślę o Niro - elektryku...
4,8
~JagJag
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
50 000 przejechane. Genialne auto. Spalanie fenomenalne. Na trasie po drogach krajowych prawie 600 km udało mi się zrobić 3,9 l/100km. Na autostradzie przy 150 km/h - spalanie w okolicach 7l. W mieście przy krótkich odcinkach w granicach 6 litrów, przy dłuższych powyżej 10 km - w okolicach 4.5 l. Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Wystarczająca moc a do wyprzedzania jeden ruch i przechodzi w tryb sport i od razu jest lepiej. Parametry w katalogach zaniżone, auto przyśpiesza do 100 w 10 sekund i można nim jechać około 170 - 175 km/h

Raporty spalania Kia Niro I

Liczba raportów: 60
Średnie spalanie dla Kia Niro I
2,4 – 5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Kia Niro I
Crossover Facelifting 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Kupiłem w grudniu 2019 wersja XL, felgi 16. Przebieg 25000 tj ca 8000/rok głównie miasto, 2-3 wyjazdy dalsze po ok 700km. Średnie spalanie latem ca5,1 średnie zimą ca 5,4. Gdy chcę się postarać jeździć oszczędnie to latem 3,8 zimą 4,2 przy trasie min 15km. Można wymusić tryb EV trącając delikatnie pedał hamulca - komputer trochę zwleka przy przechodzeniu na EV. Łopatki do zwiększenia mocy rekuperacji działają rewelacyjnie. Jestem b. zadowolony z tego samochodu, chociaż jak dla emeryta jest więcej niż wystarczająco obszerny.
7,2
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
Felgi 18' z oponami wielosezonowymi Nokian 225/45 R18 Żona głównie jeździ po mieście na krótkich dystansach wtedy zimą mniej niż 9 litrów nie spali. W lecie ten sam styl jazdy daje 6,5 litra. W trasie 8,5 litra przy prędkości autostradowej od 120 do 140 km/h Jakbym miał drugi raz kupować samochód to wziąłbym dla żony X-Ceed ze zwykłym benzynowym motorem 1,4 - 140 KM. Szkoda przepłacać za hybrydę. A i jak w trasie jedziecie na tempomacie i bateria wam zejdzie do minimum to możecie zapomnieć o przyspieszaniu od 130 km/h - wtedy jedziecie na zwykłym wolnossącym 1.6 - elektryk nie pomoże bo prundu niet
4,6
Liczba komentarzy: 1
Kia Niro I
Crossover 1.6 GDi Hybrid 141KM 104kW
gdy zastanawiałem się nad zakupem tego auta przeglądałem dostępne w necie raporty spalania - zero informacji, jedyne dostępne to te udostępnione przez producenta - a to, jak wiadomo, są dane "życzeniowe". Od grudnia prowadzę zapisy spalania, aplikacja FUELIO, podaję dane z raportów po każdym tankowaniu (staram sie jeździć tak, by tankować ok. 40 litrów jednorazowo) : 6,1l, 5,66l, 5,7l, 5,83l, 5,06l, 5,17l, 5,13l, 4,93, 5,07l, 5,34l, 4,99l, 4,91l, 4,85l, 4,78l. Autko jest na 18 calowych felgach, jeżdżę głównie po mieście, przy każdym tankowaniu jest trasa długości ok. 200 km, przebieg 13200km

Usterki Kia Niro I

Liczba wpisów: 12
Kia Niro I