Szukaj

Lexus CT – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Informacje o Lexus CT

Lata produkcji: 2010 – 2021
Segment: Niższa klasa średnia
Lexus CT to produkowany od roku 2011 model klasy niższej średniej (segment C, grupa premium). W ofercie dostępna jest tylko jedna wersja hybrydowa CT 200h. W historii marki jest pierwszym samochodem kompaktowym i zarazem najmniejszym w jej katalogu. Powstał na bazie prototypu LF-Ch z roku 2011. W swoim segmencie był również pierwszym samochodem o napędzie hybrydowym. Zaprojektowany został według koncepcji stylistycznej marki Lexus „L-Finesse”. Lexus CT 200h powstał na płycie podłogowej Toyota MC platform, tak jak m.in. Lexusy HS i RX, Toyota Corolla oraz Scion tC, a jego napęd pochodzi od Toyoty Prius.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zaskoczenia, ale i rozczarowania. Oczywiste było, że CT będzie wyglądał ciekawiej i efektowniej od większości kompaktów na rynku. Ale jego prototyp był po prostu dziełem sztuki. I tak zamiast idei, jest niezłe jej odwzorowanie. ~Powagosław
Luzacjusz
Urodziwy jak na nieobliczalnego w swoich posunięciach stylistycznych Lexusa. Tylko ta hybrydowa indoktrynacja znów do mnie nie przemawia. Wbrew tej nieznośnej ideologii, świat nie będzie czystszy. Niech, dzięki CT, będzie chociaż ładniejszy. ~Luzacjusz

Oceny Lexus CT

Liczba ocen: 35
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,2
~Szymek
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Chcesz być szczęśliwy - nie miej oczekiwań. Z takim podejściem nastawiałbym się na miejscu przyszłych posiadaczy Lexusa CT. Jak w przypadku innych samochodów mogłem pisać w superlatywach albo w samych negatywach tak do Priusa w eleganckim fartuchu mam sporo mieszanych uczuć, że sam nie wiem od czego zacząć. Na pewno nie jest tak kolorowo jak może się wydawać. Na pewno nie jest tak niezawodnie jak można myśleć o japońcach. Szczególnie jak na prosty samochód. Auto coraz częściej pojawiające się na taksówkach niż wśród prywatnych użytkowników. Nic dziwnego, bo aplikacje plasują je jako samochód premium dzięki czemu kierowcy mogą zarobić więcej. Ale czy auto jest rzeczywiście premium? Jak wspomniałem - dla mnie to prius w eleganckim fartuchu. Jest bardzo ładny i widać tutaj kunszt wzornictwa Leksusa. Wewnątrz. Troszkę trzeszczące plastiki, troszkę sztucznej skóry w niektórych miejscach. Ale nie nazwałbym tego autem premium. Bardziej semi-premium. Pod maską - niby niezniszczalna jednostka 2ZR-FXE... niezniszczalna o ile będzie się o nią dbać i regularnie serwisować. Nie chodzi tylko o oleje i filtry ale i o EGR czy dolot. W trasie? Doprowadza do szału i frustracji, a wszyscy wiemy jak po polskich drogach szybkiego ruchu się jeździ. To istny tor przerwania. Ze skrzynią CVT prędzej BMW mrugające długimi wjedzie Ci w zderzak niż sprawnie wyprzedzisz TIRa. Nie przedłużając. Myślę, że omówienie wszystkich punktów niżej zdradzi więcej szczegółów i pozwoli się połapać - o co w tym wszystkim chodzi. Dodam jeszcze - samochód znalazł się u nas w rodzinie już w 2015 roku i przejechał już 200 tysięcy kilometrów więc jest to recenzja długofalowego użytkownika. Moja recenzja jest subiektywnym odczuciem. Piszę ją jako prywatny użytkownik, który eksploatuje auto w trybie mieszanym. 50/50 miasto i trasy. W tej recenzji jestem nieco nadgorliwy i auto oceniam krytycznie, bo żadne inne mnie tak nie znudziło i jednocześnie zirytowało. Jedno jest pewne. Nigdy nie wrócę do koncernu Toyoty. Chyba, że jako emeryt.
Dodane 5 miesięcy temu
4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
Dodane 8 miesięcy temu
4,4
~Michał
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Auto oczywiście bardzo oszczędne nawet prz jeździe z ciężką nogą auto spalanie 6.5l benzyny. Ja posiadam auto z lpg co nie dodaje problemów a sprawia że to auto jest maksymalnie oszczędne ok 20zł na 100 kilometrów to jest jak za darmo. Dodatkowo jest o wiele lepiej wyciszone niż Toyoty jeżeli nauczysz się jeździć jak hybrydą to osiągasz prędkość np 90 km na tępomacie i praktycznie nie słyszysz silnika. Wycie cvt dotyczy tylko zamego przyśpieszania. Auto ma bardzo doby układ prowadzenia. W trybie Eco kierownica chodzi lekko ale pewnie. W power kierownica się usztywnia i układ jest bardzo precyzyjny. Warto dopłacić te kilka tyś do lexusa zamiast Toyoty wiem to z własnego doświadczenia bo tata miał Priusa 3 bez gazu i stwierdziliśmy że warto wstawić gaz i otaczać się bardzo dobrym wnętrzem pojazdu
Dodane 8 miesięcy temu

Raporty spalania Lexus CT

Liczba raportów: 53
Średnie spalanie dla Lexus CT
4,9 – 5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Przy ogólnej żwawej jeździe w okresie zimowym auto pali ok. 5,6-5,7, w okresie letnim 5,1-5,2. Ma to związek z dłuższym nagrzewaniem się całego napędu i osprzętu elektrycznego w zimie tak, aby system dopuszczał jazdę np. wyłącznie na silniku elektrycznym. W trasie przy prędkościach ok. 125-135 km/h trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 6l. Wtedy silnik elektryczne nie uczestnicy praktycznie w żadnym stopniu - jedynie czasem oddaje energii i ponownie doładowuje baterie, aby był w niej ciągły "ruch", a przez to zmniejsza się jej degradacja. Podsumowując to bardzo oszczędne auto do miasta, a dla spokojnych kierowców w trasie uzyskuje standardowe spalanie jak inne auta benzynowe w tym segmencie.
Dodane 3 lata temu
4,7
Lexus CT
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Model F-Sport - fabrycznie obniżone zawieszzenie , felgi 17" opony 225. Spalnie w dużej mierze zależy od sposobu jazdy. Jadąc ultra oszczędnie (wykorzystując baterię, kiedy to tylko możliwe) udało mi się osiągnąć 3.7l/100km w cyklu mieszanym, przy stosunkowo normalnej jeździe 4.8l/100km, bez zwracania uwagi na spalanie (typowo normalna jazda) 5.5l/100km, a na tybie 'sport' przy ostrzejszej jeździe nawet 7.5l/100km. Optymalna prędkość w trasie 85-90km/h, wszystko powyżej powoduje wzrost spalania. Maksymalny dystans pokonany tylko na baterii to 2km (auto 6 lat, 150k km przebiegu). Wg mnie, jazdy hybrydą trzeba się nauczyć, wtedy da się zbliżyć do danych podanych przez producenta.
Dodane 7 lat temu
6,6
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 2017 200h 136KM 100kW
Katalogowe 3,8 l/100km to bzdura. Chciałbym poznać osobiście tego, który spała tym samochodem faktycznie mniej niż 5l w mieście. Obiecuję w nagrodę pełny bak paliwa. Nie interesuje mnie chwilowa wartość pokazywana przez komputer pokładowy tylko przejechany pełen bak na takim spalaniu. Długie hamowanie, defensywna jazda, odpuszczanie pedała gazu, powolne startowanie. W mieście - Warszawa, temperatury nieco powyżej zera - nie ma takiej możliwości by spalić mniej niż 6 l, chyba że chce się jeździć w tempie rowerowym. Jestem trochę rozczarowany tym spalaniem, miałem nadzieję że kupuję bardziej ekologiczny samochód. Poza tym jest bardzo komfortowy, ma ładną sylwetkę, jeśli się nim nie ściga to jest cichy, jeśli można to tak określić to miło się w nim siedzi, jest funkcjonalny i w sumie go bardzo lubię. Jednak spalanie rozczarowuje.
Dodane 7 lat temu
Lexus CT

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów