Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 641 ocen

2,4
~Artur
SUV 450h 313KM 230kW
Lexus RX IV
Ogólnie autko przyjemne ale ma usterkę i serwi nie potrafił sobie poradzić. Dział techniczny z Toyota Warszawa wziął auto na kilka dni i też nie wiedzą co jest . poddali się robiac opinie ze wszystko jest ok. Problem polega na tym że przy 1100obrotach auto drży, do tego stopnia że lusterko wsteczne nawet drży. wszystke lexy mają tę usterkę , Na początku twierdzili że to program do pompy paliwa, wgrali niowy z upodate i jest to samo,. potem przepychanki że wszystkie tak mają , ostrzegam potencjalnych nabywców przed kupnem tego auta, chyba że ktoś chce żeby za 400 tysięcy złotych auto chodziło jak traktor. jeśli ktoś ma auto na gwarancji zalecam sprawdzenie i posłuchanie jak podczas jazdy przy 1100-1150 obrotów silnika zachowuje sie auto. Sluże również , jesli ktoś chce przetestowac i sprawdzić pomocą w ustaleniu i pokazaniu usterki. prosze pisac na email praca-magazyn [email protected] , powiem co jest dokładnie nie tak. dziś dostaełm opinie Działu technicznego ze auto sprawne . rozbawili mnie smiechem . nie kupujcie tych aut. miałem czekać za nowym modelem który ma mieć prezentacje w czerwcu ale to tylko kosmetyczne zmainy , jednak dział techniczny Toyota Poland wyleczył mnie skutecznie z zakupu tego auta. Artur
4,9
~Ciro
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Lexus NX to według mnie suv idealny. Jeździłem nim 5 lat pokonując prawie 170 tys i nigdy mnie nie zawiódł. Nigdy nie miał nawet drobnej usterki, nigdy nic się nie zepsuło. Rozwiązania techniczne, jakość wykończenia, wyciszenie i komfort to duże plusy samochodu. Gdybym miał szukać wad to mam dwie. Jedna to faktycznie nie duży zbiornik paliwa i przy częstych jazdach autostradą zmuszało mnie to nieraz do poszukiwania stacji do tankowania. Druga to skrzynia biegów która podczas przyspieszania była słyszalna. Generalnie podsumowując jestem i byłem bardzo zadowolony i kupiłbym Lexusa drugi raz bez zastanowienia. Na duży plus zasługują też fotele. Dopiero teraz gdy przesiadłem się do innego samochodu z marki premium widze jak niezwykle wygodne były w Lexusie siedzenia i zawieszenie. Wysiadałem z niego bez jakichkolwiek buli kręgosłupa teraz go odczuwam po 400-500 km.
4,4
~Kasia
Hatchback 5d 200h 136KM 100kW
Lexus CT
Samochód bezawaryjny i mimo wieku cieszący oko. Największym mankamentem jest mało miejsca w środku - dla wysokiej osoby - kierownica ociera się o prawe kolano. Z tyłu bardzo mało miejsca na nogi. Bagażnik płytki, bez progu załadunkowego. Świetny układ kierowniczy i zawieszenie - im szybciej tym lepszy komfort jazdy. Ale na dziurach, na 17' felgach - odczucia niezbyt przyjemne. Tryb Sport - naprawdę daje frajdę z jazdy, elastycznie przyspiesza. Skrętny i idealny do miasta. Gdyby nie brakujące miejsce wewnątrz - nie miałby wad.

Testy zderzeniowe Lexus

Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena