Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 776 ocen

4,5
~Gregor
Sedan 250 208KM 153kW
Lexus IS II
Zakupilem Lexusa Is250 2008 z przebiegiem 210tys. Bylem z wizyta u syna i przejechalem 800 km, z tego 650 autostrada i 150 po drogach normalnych.Doznalem bardzo pozytywnego odczucia. Auto ma dwa wskazniki zuzycia paliwa, srednie od ostaniego resetu i srednie od ostatniego tankowania. Srednie nie kasowane wyjezdzajac z domu bylo 9,1 a po powrocie zeszlo do wartosci 6,8. To co sprawilo mi ogromna radosc, to odczyt zuzycia miedzy tankowaniem - 5,8 Ltr. Na autostradzie oczywiscie nie szalaem , nastawilem na Cruise control 108 Km = ca 2000 obrotow.Kilka razy przyspieszalem podczas wyprzedzania. Jak dla mnie wynik spalania rewelacyjny. Moj Lexus mial tylko dwoch wlascicieli i wszystkie serwisy robione byly w serwisie Lexusa,regularnie.Przy zakupie dostalem 11 stronnic wydruku z elektronicznej bazy danych serwisu Lexusa.Wyszczegolnione bylo wszystko,dokladnie wszysto lacznie kiedy wymieniano wycieraczki, a taki bank informacji dla kupujacego jest skarbnica wiedzy i wart wyzszej ceny. Co do prowadzenie to moge porownac z innymi autami ktrorymi jezdzilem i jezdze od 2014 , czyli BMW 320 Xdrive. Lexus jest autem dodatkowym i szczerze mowiac czuje sie lepiej za kierownica niz w BMW. Polecam to auto,oczywiscie jezeli jest sprawdzony przebieg a serwis byl regularnie robiony, Super auto .Bede polowal na nowszy egzemplarz z konca produkcji tego modelu.
4,6
~DMT
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Lexus ES VII (XV70)
Lexus ES 300h MY22, wersja Omotenashi. Świetny samochód, które potrafi oddwięczyć się znakomitym spalaniem, genialnym komfortem i fantastycznym spasowaniem elementów. Jednak nie jest to rodzaj auta uniwersalnego i 'dla każdego'. Ja sam byłem wielkim przeciwnikiem hybryd, oraz skrzyni bezstopniowej, bez posiadania jakiegokolwiek doświadczenia, poza jazdą w taksówce hybrydowymi Priusami i Aurisami. Jazda testowa ESem, wyleczyła mnie ze złych założeń i pomimo konkurencji w postaci A6 C8, postawiłem na Lexusa. Audi miało fatalnie spasowane elementy, okropnie zlagowaną skrzynię biegów i model testowy miał tendencję do otwierania sobie samemu klapy bagażnika... (dzięki autocentrum okazało się że nie był to odosobniony przypadek :/) Jakiejkolwiek osobie, która ma wyrobioną opinię przez filmiki na YT, polecam przejażdżkę tym samochodem, może zmienią ludzie zdanie. Mam opcję z HUD i muszę powiedzieć, że oczekiwałem czegoś więcej. Wskazówki z Android Auto są przekazywane na wyświetlaczu kierowcy, ale już na HUD się nie pojawią. Wygląda mi to na szybką poprawkę w kodzie i powinno śmigać. Poza tym, jest lekki efekt duplikatu/odbicia liter obok wyświetlanych. Widoczne przy ustawieniu najjaśniejsze widoczności, szkoda. Audio M/L godne pochwały, takich basów nigdy w samochodzie nie słyszałem. Przy obecnych cenach w konkurencji, polecam dopłacić do pakietu, bo nigdzie indziej w tej kwocie nie dostanie się aż takiego audio. Jeździłem wersją Prestige, F-Sport i Omotenashi. Pomimo bardzo fajnego pakietu wizualnego w F-sport nie polecałbym tej wersji osobom, które jeżdżą w długie trasy. Siedzisko jest zdecydowanie za krótke i ma dziwne wyprofilowanie, które powoduje że wbijają się bardzo mocno w okolicach tętnicy udowej. Nie jest to odosobniona opinia, nawet sam sprzedawca w salonie potwiedził takie same odczucia. Prestige i Omotenashi mają dużo wygodniejsze fotele, jednak skóra w Omotenashi bardziej miękka, przez co w moim odczuciu wygodniejsza. Przedłużanie siedzisko robi robotę, dlatego warto się zastanowić między tymi dwoma wersjami. Nie mam pojęcia jakie są obecne ceny i rabaty na obie wersję, ale osobiście, gdybym wiedział, że HUD będzie jaki będzie, to zostałbym przy Prestige z pakietem ML i nadal byłbym zadowolony.
4,6
~gtszudi
Sedan 250 208KM 153kW
Lexus IS II
gdyby nie ilosc miejsca dla pasazerow z tylu , i wyciszenie tylnej czesci pojazdu , moznaby smialo go polecic rodzinie 2+2 , ostatni wypad Gdansk - Stuttgart , pokonany w 12 godzin 30 minut (jedna strona) z tylko 2 postojami na tankowanie. wygodne fotele , nawet po 10 godzinach jazdy nie odczuwalem przykrego zjawiska zmeczenia dolnej czesci plecow , jak i posladkow. auto ma swoje mankamenty w postaci skrojenia go pod osoby max 175 cm , ale idzie to przezyc jesli dobrze sie zaplanuje rozmieszczenie pasazerow. na ogromny plus spalanie w trasie , 7,5l przy 130 km/h autostradowo na tempomacie przy 4 pasazerach i bagazu uwazam za rewelacyjny wynik.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena