Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 829 ocen

3,6
~KandaharZlublina
Lexus ES VII (XV70)
Sedan Facelifting 300h 218KM 160kW
Nie posiadam. Jeździłem na jeździe testowej ale jestem trudnym klientem. Wyciszenia absolutny brak, przy niskiej predkosci słychać opony, powyżej 120 szum, przy 140 huk. Mało miejsca nad głową- mam 180cm i palecm, może dwa wolnej przestrzeni. Fotel kierowcy słaby, krotki- nie tak fatalny jak w lancia delta ale do passata b8 się nie umywa. Zawieszenie - jest. Nijakie ale nie absorbujące, z tych miekszych dla mnie ok ale mało informacji zwrotnej z kierownicy. Materiały wnętrza na duży plus. Minusem jest fatalna jakość wyswietlacza przed kierowcą (licznik). Nieczytelny, czerni brak, obsługa nieintuicyjna. Jeździłem wersja business- nie wiem jak omotenashi ale jeśli brak tam podwójnej szyby i fotela z z rozuwaniem/łamaniem słabo. Kierownica nieco siermiężna ale przyjemnie miękka, mięsista. Zaskoczenie dotyczy tylnej kanapy- bardzo, bardzo wygodna- stąd popularność jako taxi w Paryżu. Silnik wyje przy przyspieszniu- nie mówię o deptaniu z gazem w podłodze. Jest tak głośny, że na autostradzie powoli dobijałem do 140 bo buczenie jest przerażające. Zinateresowanym polecam przejechać się mondeo hybrid w celach porównawczych- tam jest zdecydowanie ciszej- za sprawą podwójnych szyb, ANC aktywnej redukcji hałasu. Więcej przestrzeni ( lepiej odpuścić dach panoramiczny) Na tak- tworzywa, design, bezawaryjność- to się nie psuje. Na nie- niemiłosierny hałas, a szczególnie jeśli porównywać ceną do aut budżetowych. Przy porównaniu z BMW 5 g30 3.0i (2.0trubo benzyna) lexus nie jest konkurentem.
4,1
~M T
Lexus NX II
SUV 350h 242KM 178kW
Moje pierwsze nowe auto, kupowane przed premierą. Po opiniach odnośnie Lexusa spodziewałem się "Bóg wie czego". Co dostałem? Popranego SUVa z poprawnym silnikiem. 7,5 sekundy do setki niby ok, ale dla auta klasy premium to trochę słabo. Wziąłem, ponieważ Lexus bardzo mało traci na wartości i najem długoterminowy jest bardzo korzystny. Mam wersję Prestige i eko-skóry nie są miłe w dotyku, schowek jest masakrycznie źle spasowany, systemy wspomagania kierowcy działają wg ich własnego uznania.. Ponieważ kupowałem auto w 2021, zapłaciłem za niego mniej niż za byle jakiego Hyundai'a, ale generalnie... to nie jest ten sam Lexus, co kiedyś. Auto jest poprawne. A to za mało by uzurpować sobie tytuł Lexuasa, który kiedyś na chodzącym silniku utrzymywał monetę w bezruchu. W skrócie - dobre auto, ale nie wywołuje emocji. Stąd mój następny wybór nie będzie Lexusem.
4,1
~M T
Lexus NX II
SUV 350h 242KM 178kW
Moje pierwsze nowe auto, kupowane przed premierą. Po opiniach odnośnie Lexusa spodziewałem się "Bóg wie czego". Co dostałem? Popranego SUVa z poprawnym silnikiem. 7,5 sekundy do setki niby ok, ale dla auta klasy premium to trochę słabo. Wziąłem, ponieważ Lexus bardzo mało traci na wartości i najem długoterminowy jest bardzo korzystny. Mam wersję Prestige i eko-skóry nie są miłe w dotyku, schowek jest masakrycznie źle spasowany, systemy wspomagania kierowcy działają wg ich własnego uznania.. Ponieważ kupowałem auto w 2021, zapłaciłem za niego mniej niż za byle jakiego Hyundai'a, ale generalnie... to nie jest ten sam Lexus, co kiedyś. Auto jest poprawne. A to za mało by uzurpować sobie tytuł Lexuasa, który kiedyś na chodzącym silniku utrzymywał monetę w bezruchu. W skrócie - dobre auto, ale nie wywołuje emocji. Stąd mój następny wybór nie będzie Lexusem.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena