Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 731 ocen

4,9
~Jacek
Crossover 200 171KM 126kW
Lexus UX
Lexusa wziąłem w leasing po pozbyciu się auta znanego producenta na "B". Różnica w obsłudze w salonie dealera duża na korzyść Lexusa. W dużej mierze jest to skutkiem tego, że w odróżnieniu od poprzedniej marki - ten jest bezawaryjny absolutnie. Auto zaś jest krótko pisząc super. Atrakcyjny i dość agresywny wygląd (wersja F-Sport), wygoda z przodu bezwzględna, bajeczny kolor tapicerki, koła 18 cali i dynamiczny oraz względnie oszczędny silnik ponad 170 KM, rewelacyjny automat z łopatkami przy kierownicy. Śmiało mogę polecić, zwłaszcza, że jest to mój 11 samochód i cena auta nie była zaporowa.
4,7
~DamM
SUV Facelifting RX 300 238KM 175kW
Lexus RX IV
Auto w mojej ocenie bardzo dobre. Jestem wymagającym klientem i na początku nie robiło na mnie aż takiego wrażenia, ale doceniłem to auto poszukując auta dla żony jeżdżąc po salonach i oceniając inne marki i modele. Poprzednio jeździłem Mercedesem E klasą 3,2 l V6 225KM Generalnie motoryzacja zmierza w złym kierunku. Auta coraz droższe i z coraz słabszej jakości materiałów, ale Lexus chyba jako jedyny lub nieliczny trzyma jeszcze poziom, ale każe sobie za to sporo zapłacić. Auto jest z dobrej jakości materiałów i dość dobrze spasowanych (ale mogłoby być nieco lepiej w niektórych miejscach w kabinie), przestronne, a 2- litrowy turbodoładowany silnik wbrew niektórym opiniom spokojnie wystarczy do normalnej jazdy (w końcu nie jest to auto sportowe, na co chociażby wskazuje rodzaj nadwozia). Przyspieszenie nie jest jak fabryka podaje 9,5 s tylko około 7,2!!! - proszę obejrzeć testy na youtube. Sprzedawcy też o tym informują. Polecam auto po faceliftingu - ma już Android Auto (co dla mnie bardzo ważne, szczególnie że jak wszyscy wiedzą firmowa nawigacja pozostawia wiele do życzenia), ma poprawione i usztywnione zawieszenie (poprzednie wersje były bardziej miękkie i gorzej trzymały się w zakrętach i "bujały". Poprawiono również światła LED, mają teraz większy zasięg, grill (ładniejszy, podobny do tego z wersji FSport), a ekran multimedialny jest już dotykowy (chociaż wbrew temu co niektórzy mówią i piszą ja lubię nawet obsługę touchpadem i często z niego korzystam, chociaż rzeczywiście nie jest zbyt dokładny). Po obejrzeniu wielu innych aut z myślą o zakupie dla żony stwierdziłem, że nie żałuję żadnej złotówki wydanej na to swoje auto. Auto dla normalnej osoby, która chce się wygodnie i niezawodnie poruszać. Jeśli ktoś szuka sportowych emocji (albo dla poprzednich właścicieli BMW, gdyż kierowca BMW to stan umysłu...) to może być zawiedziony i polecam wtedy Mercedesa GLE AMG lub BMW X6 w M pakiecie :-), ale trzeba dołożyć jeszcze raz tyle i przygotować się się na możliwe dalsze wydatki :-) Mercedesem lubiłem się ścigać, miał pięknie brzmiący silnik V6, który zachęcał do szybkiej jazdy. Tutaj cenię tę ciszę , jakość resorowania i dostojność tego auta. Nie czuję potrzeby szybkiej jazdy, ale jeśli ktoś chce - jechałem na autostradzie 210km/h - było cicho, ale czuć było trochę podmuchy wiatru... auto jest jednak wysokie... Trochę do życzenia pozostawiają multimedia - jak wszyscy piszą są nieco staromodne, przy okazji faceliftingu przydałoby się je poprawić, a auto mogłoby być wtedy bliskie ideału. Jednak dzięki większej niż w Avensis rozdzielczości wyglądają o niebo lepiej, są proste i może to zaleta... po pierwsze nie wymagają studiowania instrukcji obsługi, po drugie dzięki temu są zapewne bardziej niezawodne i może ten cel przyświecał konstruktorom. Zegary i wyświetlacz między nimi zupełnie w porządku, bardzo ładny. Znaczną zaletą jest pozostawienie w tym aucie "fizycznych: sterowników klimatyzacji i audio oraz klasycznych zegarów... bardzo się z tego cieszę i był to również jeden z argumentów za zakupem tego auta. W większości innych aut te funkcje są już dostępne tylko z poziomu "tableta" na centralnym kokpicie. Nie trzeba chyba mówić jakie to stwarza problemy - jadąc z nawigacją na ekranie pasażer obok chce trochę zmniejszyć temperaturę - wyłączamy nawigację, wchodzimy do trzeciego z rzędu podmenu i zmieniamy temperaturę o 0,5 stopnia, za chwilę wracamy do nawigacji tylko po to by za 5 min zrobić to samo dla siebie, a po 10min by przyglośnić trochę radio lub zmienić ustawienie fotela (tak, tak ... w niektórych autach robi się to z poziomu menu "tableta" - chyba w Touaregu np). Nie mówię już o sterowaniu w rękawiczkach zimą. Myślę że ta elegancka prostota obecna w tym aucie jest jego zaletą nie wadą, a do tego dłużej pozostanie modna, bo klasyczna. Moda na tablety może minąć. W swoim egzemplarzu mam ekoskórę Tahara - jest bardzo miękka i przyjemna w dotyku, ale jednak czuć że to nie naturalna skóra, naturalna skóra ma coś w sobie. Ponoć ta Tahara została znacznie poprawiona i jest lepsza jakościowo niż w poprzednich modelach. Skóra naturalna jest twarda i czasami długo musi się uleżeć by wygodnie siedzieć w tych fotelach, tutaj od początku jest bardzo komfortowo
4,9
~Todi
SUV 450h 313KM 230kW
Lexus RX IV
To mój drugi Lexus. Po NX hybryd przyszedł czas na większego brata w topowej wersji. W skrócie można napisać „Samochód kompletny” Co rozumie przez to stwierdzenie? W mojej oczywiście subiektywnej opinii. Poziom wykonania, komfort, osiągi silnika V6 oczywiście co do silnika to umierający gatunek w Europie wiec dodatkowy plus. Bezawaryjność. Teraz rozwinę myśl. Samochód jest wykonany i wykończony z bardzo wysokiej klasy materiałów. Skóra po 130 tys jak nowa. Wyciszenie, resorowania izolacja od otoczenia wyśmienita. Odpoczywam w tym samochodzie. Przejechać 1000 km to przyjemność. Audio Mark&Lewison gra audiofilsko. Dużo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Bagażnik wyglada na średniej wielkości ale mimo tego jest pojemny. Na Wakacje pakujemy się z rodzina bez boxa. Dobra dynamika. W mieście jeździ się majestatycznie natomiast na autostradzie jedzie bardzo żwawo. Spalanie jest przyzwoite jak na auto 2.3 tony i moc 313 kucyków: hybryda ma sporo mniej części które się psują co tez było powodem decyzji zakupu. Żadnej usterki od nowości i myśle ze dalej tak zostanie. W NX nie mailem żadnych technicznych problemów wiec liczę na powtórkę przynajmniej do 200 tys km :) wyposażenie mam ful wiec nie mam co dodać. Jedyna wada to wielkość samochodu. Parkowanie w dużych miastach jest wyzwaniem dla kierowców bojących się takich manewrów. Dla mnie nie ma z tym problemów zwłaszcza ze kamery mam 360 st. Generalnie świetny samochód. Mega dopracowany. Lexus oby tak dalej. Nie róbcie oszczędności jak wielka trójca niemiecka
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena