Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 656 ocen

4,6
~bartoszgoscimski
Sedan 250 208KM 153kW
Lexus IS II
Jeżdżę rok. Auto doskonałe dla singla/pary, nie oczekiwałem budy wielkości superba czy mondziaka w kombi. Piękna, klasyczna linia nadwozia w eleganckim srebrnym kolorze (swoją drogą, paleta kolorów bardzo bogata w atrakcyjne, rzadkie na drogach lakiery). Komfortowe, mimo mojego sportowego seryjnego zawieszenia i 18" felg F-sport z modelu mk3. Doskonale trzymające się drogi w ciasnych zakrętach przy dynamicznym ich pokonywaniu. Bajka w długiej trasie, wygodne fotele, bardzo dobrze wyciszone auto. Wyposażone we wszystko co można potrzebować: rewelacyjne nagłośnienie Mark Levinson z 14 głośnikami, zmieniarka w konsoli środkowej na 6 płyt, kamera cofania pokazująca tor jazdy, tempomat, navi (nawet działa mimo 2006 r, mapy aktualizowane w 2018), 10 poduszek powietrznych, fotele z pamięcią dla 3 osób, w pełni elektrycznie regulowane, tak jak i kierownica, tempomat, bezkluczykowy dostęp, domykanie szyb z kluczyka, wbudowany zestaw głośnomówiący, świetnie świecące, samopoziomujące ksenony, ściemniające się lusterko wsteczne, czujnik deszczu przy wycieraczkach, wszelkie wspomagania plus klima i wiele wiele więcej, ale to oczywiste. Więcej szczegółów w punktach poniżej :) kupujmy Lexusy!!!!!
4,5
~Marianoitaliano
Sedan 4.3 283KM 208kW
Lexus GS II
Rewelacyjne auto, cicho, szybko, wygodnie, bezproblemowo. Auto proste konstrukcyjnie, ale nie toporne, trochę taki amerykaniec, tylko w dobrej jakości wykonania. Chyba najtańsze w eksploatacji V8 z tamtych lat. Auto serwisuję sam i stwierdzam, że jest świetnie przemyślane konstrukcyjnie - wszędzie da się włożyć rękę, odkręcenie jakiegoś elementu jest przeważnie dziecinnie proste i nie wymaga wybebeszania połowy komory silnika. Wszystkie śruby odkręcają się bez problemu. Mimo pozornie sporego przebiegu auto wygląda i jeździ bardzo dobrze, nikt nie daje mu tych prawie 20 lat. Nie potrzeba też specjalistycznych narzędzi ani nawet komputera (np. kalibrację kontroli trakcji można przeprowadzić spinaczem). Żeby nie było zupełnie kolorowo ma też kila wad: nie ma tylu zamienników co do popularniejszych marek, hamulce mogłyby być lepsze (wprawdzie mają wspomaganie awaryjne, ale na co dzień się z niego nie korzysta) i to chyba tyle, mam porównanie do audi, merca i bmw z tego okresu i lex jest o lata świetlne bardziej bezproblemowy, jedynie odstaje małą ilością silników do wyboru (ale za to jakich...) i brakiem fajerwerków typu webasto, aktywne wspomaganie i inne nie aż tak potrzebne rzeczy.
4,6
~Hustle
Sedan Facelifting 200t 245KM 180kW
Lexus GS IV
Plusy auta: świetne wyciszenie, rewelacyjny system audio, bardzo dobre właściwości jezdne, wygląd, niezawodność itd. Minusy: W standardowym trybie jazdy obroty trzymane są trochę za nisko, przez co reakcja na gaz jest opóźniona, jazda w trybie sport załatwia sprawę, zawieszenie jak dla mnie mogłoby być trochę twardsze. Świetny samochód do komfortowego przemieszczania się w ciszy. Jakość skóry (mam wersję F-sport) jest po prostu rewelacyjna, porównuję z BMW X5 (ale nie najwyższa możliwa opcja). Jeżeli chodzi o spalanie to przez pierwsze 15000km, jeździłem w miarę spokojnie (wiadomo silnik powinien się dotrzeć itd) więc wyszło 9.3l/100km. Drugie 15000km średnia 10.8l/100km, bardziej dynamiczna jazda i znacząco więcej po mieście.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena