Szukaj

Informacje o Lexus

Lexus to należąca do Toyoty marka luksusowych samochodów, która na rynku jest obecna do 1989 r. Głównym założeniem przy jej zakładaniu była rywalizacja z niemieckimi producentami samochodów z segmentu premium, ale również z Acurą - luksusową marką Hondy, która została założona trzy lata wcześniej. Samochody Lexusa można spotkać dziś również na torach wyścigowych, gdzie z sukcesem rywalizują o najwyższe lokaty.

Historia Lexusa

Debiut marki Lexus, której nazwa została wybrana spośród 200 różnych propozycji, sięga 1989 r. Od początku modele japońskiej marki miały się wyróżnić wysoką jakością wykonania i oryginalną sylwetką. Wysiłki Toyoty zostały nagrodzone dosyć szybko. Już w 2007 r. firma analizująca rynki motoryzacyjne J.D. Power and Associates uznała Lexusa za najbardziej wartościową markę na rynku amerykańskim.

Do opracowania pierwszych swoich modeli Toyota w imieniu Lexusa zatrudniła 60 projektantów, 24 inżynierów silników, 1400 inżynierów ogólnych, 2300 techników i 220 osobową załogę pracowników. Za nim na drogi wyjechały wersje seryjne powstało blisko 450 prototypów, której łączna wartość przekroczyła 1 miliard dolarów. Pierwszym modelem nowej marki był Lexus LS 400. Napędzany był silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,0 l.

W 1991 r. Lexus wprowadził dwa nowe auta: SC 400 i sedana ES300. Pierwszy z nich, w spadku od LS 400, otrzymał silnik V8 i napęd na tylną oś. ES 300 z kolei sprzedawał się najlepiej ze wszystkich sedanów marki. W 1996 r. Lexus zadebiutował z SUV-em LX 450, a w 1998 r. pojawił się crossover RX 300 i sedany GS 300 oraz GS 400.

Samochody Lexusa z XX wieku

Kolejne lata Lexus spędził na rozwoju swojej sieci przedstawicielstw w krajach europejskich oraz w rodzimej Japonii. W 2005 r. do oferty dołączyły kompaktowy Lexus IS, kabriolet SC i średnia limuzyna GS. W następnym roku Lexus pokazał nową serię LS (modele LS 460 i LS 460 L), które jako pierwsze auta posiadały automatyczny system parkowania. Międzynarodowe grono jurorów przyznało mu tytuł World Car of the Year 2007.

Następnym krokiem Lexusa było wypełnienie gamy modelowej seriami IS, ES, GS oraz nowymi LS, SC, RX, GX i LX. Od 2005 r. Lexus zwiększył swoje wysiłki w rozwój technologii hybrydowej. Na rynku zadebiutowały model RX 400h, a rok później pojawił się GS 450h, luksusowa limuzyna napędzana jednocześnie silnikiem V6 i motorem elektrycznym. Kolejny rok to kolejne hybrydy: LS 600h i przedłużony LS 600h L.

W styczniu 2007 Lexus powołał do życia wewnętrzną dywizję oznaczoną literą F. Miała się ona zająć rozwojem luksusowych modeli Lexusa o sportowym zacięciu. Pierwszym był Lexus IS, który po przeprowadzonych modyfikacjach zmienił nazwę na IS-F, a napędzany był silnikiem V8 o pojemności pięciu litrów i mocy 400 KM. Kolejnym projektem marki był koncept LF-A – super-sportowy samochód o nadwoziu roadstera.

czytaj więcej

Lexus – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o Lexus

Sprawdź co kierowcy
myślą o Lexus

Oceny Aut 682 oceny

4,4
~Aezakmi
Kombi 2.0 155KM 114kW
Lexus IS I
Zawsze mi się marzył ten samochód, więc go kupiłem. Jazda nim daje dużo przyjemności, jest dynamiczny, skrzynia pracuje gładko i każdy bieg wchodzi idealnie. Spalanie może trochę zniechęcać, bo wychodzi ok 14L/100km benzyny i 13L/100km gazu (przy normalnej jeździe, czyli kręcenie silnika do ok 5000RPM). IS200 jest naprawdę cichy w środku, podczas jazdy można swobodnie rozmawiać, bez przekrzykiwania silnika lub wydechu. Jest też kilka mankamentów takich jak: łamiące się kluczyki, rdzewiejące sprężynki w czujnikach położenia świateł, psująca się zmieniarka płyt w radiu czy rdza na karoserii (przeważanie czubek maski, progi, doły błotników, klapa tylna) lecz to są drobnostki, które można serwisować tanim kosztem lub naprawić to samodzielnie. Czy bym kupił ten samochód jeszcze raz? TAK! :)
4,4
~arek_wywiał
Sedan 2.0 155KM 114kW
Lexus IS I
Samochód dla indywidualisty, kogoś kto nie chce jeździć kolejnym szarym passatem (nie ubliżając, takich aut też potrzeba ;)) Jeździ ich stosunkowo mało w porównaniu do konkurencji. Może niezbyt obiektywnie, ale cholernie mi się to auto podoba nawet na tle konkurencji. Ma w sobie to coś czego próżno szukać w obecnie i ówcześnie produkowanych samochodach tej klasy. Było projektowane od początku do końca na nikim się nie wzorując. Moim zdaniem im się udało. Zaprojektować licznik wzorując się na zegarku? Czemu nie :D Najbardziej zjawiskowy analogowy "zegarek" w samochodzie. Lampy sexu? Czemu nie :D To właśnie od tego auta tjunerzy zaporzyczali ten design tylnych lamp do golfów i innych. Lexus look :) Kupił bym ponownie i potem ponownie i jeszcze raz :D
4,2
~Gege
SUV 300h 197KM 145kW
Lexus NX
Autko bardzo wygodne, swietnie wyciszone, jak na swoja mase spalanie na dobrym poziomie, minus za wycie podczas ostrego przyspieszania ale przy normalnej jezdzie nie bedziecie zwracac uwagi, swietne wykonczenie ale sa miejsca gdzie mogliby sie lepiej postarac, najlepsze siedzenia w jakich do tej pory podrózowalem (Luxury), moglby szybciej sie nagrzewac. Zastanawialem sie miedzy Tiguan/Q5/Xc60 - ale VW kolejnego nie chcialem, Q5 mi sie z zewnatrz nie podoba i drogi, XC60 jakos nie na moj wiek i obsluga panelu moim zdaniem nie wygodne - Lexus wygral tym ze mniej spali, zawiezie mnie wszedzie, malo straci na wartosci i swietnie wyglada.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Lexus przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena