Szukaj

Informacje o Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW 2014-2017

Lata produkcji: 2014 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Lexus CT to produkowany od roku 2011 model klasy niższej średniej (segment C, grupa premium). W ofercie dostępna jest tylko jedna wersja hybrydowa CT 200h. W historii marki jest pierwszym samochodem kompaktowym i zarazem najmniejszym w jej katalogu. Powstał na bazie prototypu LF-Ch z roku 2011. W swoim segmencie był również pierwszym samochodem o napędzie hybrydowym. Zaprojektowany został według koncepcji stylistycznej marki Lexus „L-Finesse”. Lexus CT 200h powstał na płycie podłogowej Toyota MC platform, tak jak m.in. Lexusy HS i RX, Toyota Corolla oraz Scion tC, a jego napęd pochodzi od Toyoty Prius.
czytaj więcej
Powagosław
Bez zaskoczenia, ale i rozczarowania. Oczywiste było, że CT będzie wyglądał ciekawiej i efektowniej od większości kompaktów na rynku. Ale jego prototyp był po prostu dziełem sztuki. I tak zamiast idei, jest niezłe jej odwzorowanie. ~Powagosław
Luzacjusz
Urodziwy jak na nieobliczalnego w swoich posunięciach stylistycznych Lexusa. Tylko ta hybrydowa indoktrynacja znów do mnie nie przemawia. Wbrew tej nieznośnej ideologii, świat nie będzie czystszy. Niech, dzięki CT, będzie chociaż ładniejszy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1798 cm3
Typ silnika hybrydowy
Moc silnika 136 KM (100 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 142 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,4
~Kuba
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Cztery gwiazdki bo auto pięknie wygląda, dobrze się prowadzi, można powiedzieć że sportowo ale nie tego akurat oczekiwałem i nie dlatego kupiłem ten samochód. Więc póki co a zrobiłem nim dopiero 2000 km 95% po autostradzie spalanie na komputerze mam 5,6 litra a kalkulator w domu wyliczył 5,75 więc tu jest moim zdaniem bardzo uczciwie. Zawiodłem się póki co na tempomacie nie wiem co z nim jest nie tak ale udało się go włączyć może dwa albo trzy razy pozostałe próby około 100 niestety nie udane a mam taki sam system w mojej Rav 4 z 2012 roku i doskonale wiem jak go włączać. Poza tym niebieskie podświetlenie deski wyłączą się nie wiem czemu to samo z czerwonym przy sporcie ale tu muszę jeszcze doczytać książkę serwisową no i najgorsze to tylne drzwi, wsiadanie przez nie to sport wyczynowy ale nie po to kupiłem żeby ludzi wozić. To na tyle z tych złych rzeczy, reszta jest bdb. Jak pojeżdżę więcej wszystko będę opisywał. Jeszcze minus nie wiem czemu fotel pasażera jest tak nisko posadzony i nie ma ustawień, masakra szukam właśnie z możliwością regulacji.
4,0
~MD bike
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Witam, sprecyzuje kwestie spalania i wyjaśnię skąd różnica między średnim deklarowanym przez użytkowników około 4 lub nawet trochę ponad 6 w miescie. W zasadzie dotyczy to każdego samochodu i jest to element pomijany w testach. Spalanie powyżej 6 osiągamy na krótkich dystansach do 5 , 10 km ,czyli tam gdzie samochód zazwyczaj nie jest potrzebny ale wygodnictwo.. ;) . W moim CT średnie ze 105 k to dokładnie 4.9 z czego +/- 30 k autostradami ( Alpy/Adriatyk) gdzie powyżej 130 rzeczywiscie podchodzi pod 7. W mieście pod miastem średnie dokładnie 4,2 nie stanowi problemu aby uzyskać. Teraz "ciekawostka" skąd subiektywnie czasami wysokie spalanie. Bak 45 Litrów jednak rezerwa zapala się gdy pozostaje nam jeszcze 15 litrów wiec można pokonać nawet do 300 km !
3,9
~AL
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Al Podam kilka faktów z użytkowania i ekonomi Lexusa CT 200H Hybryda po 1,5 roku użytkowania - przeglądy co 15 000 tys. km, cena takiego przeglądu w salonie Lexusa w Katowicach to średnio 1 700 zł, przejechałem w ciągu roku ponad 60 tys. km co daje 4 serwisy po 1 700 zł, po 90 tys. km przegląd wyszedł 2800 zł. Baterie mają 10 lat gwarancji pod warunkiem, że raz w roku zrobiony zostanie w serwisie przegląd baterii za średnio 300 zł ( razy 10 lat robi się kolejne 3000 tys zł pod warunkiem, że baterie wytrzymają taki okres) spalanie na trasie przy prędkościach 120-140 km na poziomie 7 litrów benzyny, przy bardzo małych gabarytach tego samochodu. Po takich doświadczeniach z "hybrydą", jeżdżę Nissanem X-Trailem (co najmniej raz większym, o komforcie jazdy nawet nie wspominam ), spalanie Nissana na tej samej trasie 5,4 -6 l na 100 km ( diesel 1,6, 130 KM) resztę dopowiedzcie sobie sami............w Lexusie przy wzroście 180 cm i więcej podsufitkę podpieracie głową, miejsce na nogi dla pasażera z tyłu to 15 cm ( pozostawiam bez komentarza ) głębokość siedziska bez regulacji co powodowało, że po przejechaniu 70 km musiałem wysiadać z auta, żeby dać odpocząć nogom i kręgosłupowi. Skrzynia automatyczna REWELACJA !!!, niestety przy większych prędkościach czy przyspieszeniach ( nie tylko w trybie sport ) ogromny hałas w kabinie, jak dla mnie to za mało mocy przy 1,8 pojemności. Dla mnie opowieści o ekonomi Hybryd to bajki, może w innym modelu Lexusa...
Średnie spalanie dla Lexus CT Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW 2014-2017
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,5
Liczba komentarzy: 1
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Przy spokojnej jeździe spokojnie zejdziecie do 3,5 - 3,8l. Przy normalnej jeździe bez patrzenia na wskaźniki ale oczywiście też bez wyścigów spala 4,5l. Przejechałem ostatnio 300 km po autostradzie ze stałą prędkością 140km/h spalanie wyniosło 5.5l. Jeżeli ktoś tu pisze że spala mu 7-8l to oznacza że niepotrzebnie jeździ hybrydą bo nie umie z niej korzystać. Sprzedawca przy zakupie auta powiedział mi że będzie to najbardziej ciche auto jakim jeździłem w swej klasie i że minie pewien czas zanim nauczę się z hybrydy korzystać w pełni. Miał rację.
4,4
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Jakie koszty? Hamulce wytrzymują nawet 100 tyś. km, brak turbiny, wtryskiwaczy, pasków, alternatora. Spalanie, 4,5 litra w cyklu mieszanym i wcale nie trzeba jeździć mega eco żeby taki wynik utrzymać. 15 calowe koła? Może wyglądają komicznie ale komplet opon kosztuje tyle ile jedna 18-stka...
4,3
Lexus CT
Hatchback 5d Facelifting 200h 136KM 100kW
Przejechane ponad 40 tys km w ciągu roku, ze średnim spalaniem 4,8 l/100 km. Uzyskanie wyników katalogowych nie stanowi żadnego problemu. Oczywiście trzeba nauczyć się korzystać z dwóch zasobników energii Pb i Ev. Udokumentowane spalanie 3,9 l/100 km i niższe na kilkudziesięciu odcinkach od ponad 50 km do kilkuset km. Wyjeżdżenie całego zbiornika paliwa ze średnim spalaniem 3,9 l/100 km również nie stanowi zbytniego problemu.
Lexus CT Hatchback 5d Facelifting