Szukaj

Informacje o Lexus RC

Lata produkcji: 2014 – teraz
Segment: Auta sportowe
2-drzwiowe sportowe coupe Lexusa produkowane jest od 2014 r. Mocniejszą wersją auta jest, zaprezentowany rok później Lexus RC F. Poza udoskonaloną konstrukcją, którą przystosowano do sportowej jazdy (m.in. wzmocniona platforma podłogowa), większego silnika i przestylizowanego wnętrza, od podstawowego RC (model RC F bazuje także na Lexusie IS F), auto z literką „F” różni się również stylistyką nadwozia (m.in. maska z centralnym wlotem powietrza, nowy zderzak oraz szereg usprawnień aerodynamicznych). Oznaczenie „F” w nazwie modelu jest nawiązaniem do należącego do koncernu Toyota, sławnego toru wyścigowego Fuji Speedway.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód jak prototyp z wyścigowej gry wideo. Zbyt bezkompromisowy, zbyt fantazyjny, zbyt drapieżny na prawdziwe drogi? A jednak. To ten moment, gdy rzeczywistość dorównuje wyobraźni.

~Powagosław
Luzacjusz

Zły sen aktywisty z Greenpeace. W czasach „zielonych” samochodów sportowych i ogólnoświatowej histerii na tym punkcie, Lexus prezentuje TO. Matka Ziemia wytrzyma, spokojnie. Jak już truć, to z rozmachem przynajmniej.

~Luzacjusz

Oceny Lexus RC

Liczba ocen: 8
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Karoseria

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Lexusrcf
Lexus RC
Coupe F Facelifting 2023 5.0 V8 464KM 341kW
Auto które ewidentnie się wyróżnia, jest jakieś... Ma klasę... Technicznie rcf jest zbudowane tak jak wymaga tego stara szkoła motoryzacji. Jest solidna jednostka napędowa wolnossąca, napęd na tył, sprawdzony hydrokinetyk, odrębne chłodzenie oleju skrzyni biegów i oleju silnikowe, są dyfry lsd i tvd (w zależności od opcji) . Dodatkowe wloty chłodzenia hamulców oraz wlot na masce pozwalający na ujście temperatury silnika. Wszystko przemyślane. Wnętrze inspirowane kokpitem myśliwca i faktycznie tak się czujemy. Z pewnością niniejsze uczucie potęguje wyśmienity fotel kubełkowy, który jest zarazem szalenie wygodny i pięknie wygląda. Auto posiada użyteczny bagażnik. Fotele z tyłu w których naprawdę da się przewieść dorosłą osobę max do 185 we względnie komfortowych warunkach. Rcf ma dwa oblicza jest spokojnym normalnym autem do 3000 obrotów. od 3000 do 4500 zaczyna łobuzować , powyżej 4500 obrotów staje się dzikim narwanym koniem nad którym panowanie daje ogromną dozę przyjemności (gdy tylko potrafimy nad nim zapanować ;)) ,czujemy analogowość auta oraz słyszymy piękny dźwięk v8. Na wysokich obrotach przy braku umiejętności obcina głowę. Czuć , że auto ma płuco 5l bez turbo daje odczucia liniowego przyrostu mocy i dużej responsywności w pełnym zakresie obrotów. Odczucia z przyśpieszania w zwykłych trybach są liniowe bez szarpania co tworzy iluzję, iż jedziemy wolniej niż w rzeczywistości. Skrzynia rozgrzana w ustawieniach manualnych jest bardzo szybka i daje zupełnie inne odczucia z prowadzenia niż w ustawieniach automatycznych. Prowadząc w trybie manualnym na łopatkach szarpnięcia i responsywność auta są tak wyraźne, że dodając i ujmując gazu na jedynce dwójce i trójce możemy potylicą pasażera uderzającą w fotel, wystukać rytm naszej ulubionej piosenki. (nie żartuję... ) Rcf uczy , bawi, cieszy, czasem straszy, daje dużą satysfakcję z prowadzenia i z posiadania. Jest autem niszowym co według mnie jest ogromnym plusem. Na stacji benzynowej czasem irytuje ale nigdy nie żałuje się lejąc kolejny bak do pełna. Przyjemność kosztuje... To auto z którym rozmawiasz i które wywołuje dużo emocji. Tego auta uczysz się każdego dnia nie jest nudne. Jest jak ładna kobieta którą poznałeś w bibliotece. Ładnie się uśmiecha jest subtelna, zmysłowa tajemnicza i wiesz że ma ogromny potencjał . Z czasem ją poznajesz i okazuje się, że potrafi zmotywować Cię do pracy nad sobą, za zamkniętymi drzwiami sypialni jest sex rakietą ale sporo też od Ciebie wymaga, robi świetne śniadania, obiady i kolacje , nie boli jej nigdy głowa a na koniec dnia miło Ci się z nią rozmawia i przytula. Czujesz relaks kiedy tego potrzebujesz i masz ogień kiedy tego chcesz. Koledzy ci jej zazdroszczą a Ty wiesz , że nie ma już wiele takich dziewczyn na świecie ;) Jedyną jej wadą jest , że dużo pije i czasami krzyczy za głośno szczególnie z innym wydechem za kolektorem :) P.S. wielu speców opowiada jakie to auto ciężkie i jak słabo się prowadzi. Dementuje te głupoty... To auto jest idioto odporne więc aby nim ostro polatać trzeba potrafić jeździć. Auto nie daje poczucia świetnego kierowcy od razu jak częstokroć czyni to niemiecka trójka. RCf wynagradza ale tylko świadomych kierowców z pewnymi umiejętnościami. Ciekawostka: Wyprodukowano w świecie jedynie ok 12000 rcf.
Dodane 1 miesiąc temu
4,5
~Nocturne
Lexus RC
Coupe 200t 245KM 180kW
Największą zaletą tego samochodu jest komfort jazdy, jakość wykonania, niezawodność i nietuzinkowość. No bo na rynku 4-osobowych coupe średniej klasy wielkiego wyboru nie ma. Audi A5 już się opatrzyło. BMW 4 F32 nie mają dobrej opinii u mechaników. Mercedes jest piękny, ale też jeździ ich sporo, a Infiniti to już egzotyka. Dlatego wybrałem RC. Wady to wysoka masa i osiągi, przestarzały system operacyjny, wysoki koszt zakupu oraz utrzymania. Bardzo szkoda, że na polskim rynku nie ma odmiany V6. Silniczek 2.0 nie brzmi, a osiągi ma przeciętne. Zrobiłem tym samochodem ponad 10 tys. km i ogólnie go lubię, ale brakuje mi troszkę bardziej sportowej duszy. Nie daje takiej frajdy z jazdy, jak oczekiwałem. Lexus RC jest autem stworzonym dla ludzi stawiających na wysoką jakość, bezpieczeństwo i spokój. Niekoniecznie dla wymagających automaniaków. Moja ocena to naciągana piątka z minusem.
Dodane 2 lata temu
4,8
~michael000
Lexus RC
Coupe 200t 245KM 180kW
To mój drugi lexus. Generalnie jestem bardzo zadowolony i pomimo ponad 100 000 przejechanych km wciąż chętnie do niego wsiadam, co jest o tyle ważne, że już kilka razy biłem się z myślami, czy nie wymienić na coś innego, z uwagi na spory przebieg i związaną z tym utratę wartości. Trudno jednak o alternatywę, która by mnie satysfakcjonowała. Najbliżej mi do mocniejszego RC F, bo niemiecka konkurencja kompletnie do mnie nie przemawia, choć próbowałem się przekonać. Zamawiającym polecam dopłatę do szpery, która pomaga zimą oraz świetnego audio Marka Levinsona (chyba nie ma lepszego audio na rynku).
Dodane 7 lat temu
Lexus RC

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów