Szukaj

Lexus RC Coupe F Facelifting 2023 5.0 V8 464KM 341kW od 2023

Informacje o Lexus RC Coupe F Facelifting 2023 5.0 V8 464KM 341kW od 2023

Lata produkcji: 2023 – teraz
Segment: Auta sportowe
2-drzwiowe sportowe coupe Lexusa produkowane jest od 2014 r. Mocniejszą wersją auta jest, zaprezentowany rok później Lexus RC F. Poza udoskonaloną konstrukcją, którą przystosowano do sportowej jazdy (m.in. wzmocniona platforma podłogowa), większego silnika i przestylizowanego wnętrza, od podstawowego RC (model RC F bazuje także na Lexusie IS F), auto z literką „F” różni się również stylistyką nadwozia (m.in. maska z centralnym wlotem powietrza, nowy zderzak oraz szereg usprawnień aerodynamicznych). Oznaczenie „F” w nazwie modelu jest nawiązaniem do należącego do koncernu Toyota, sławnego toru wyścigowego Fuji Speedway.
czytaj więcej
Powagosław

Samochód jak prototyp z wyścigowej gry wideo. Zbyt bezkompromisowy, zbyt fantazyjny, zbyt drapieżny na prawdziwe drogi? A jednak. To ten moment, gdy rzeczywistość dorównuje wyobraźni.

~Powagosław
Luzacjusz

Zły sen aktywisty z Greenpeace. W czasach „zielonych” samochodów sportowych i ogólnoświatowej histerii na tym punkcie, Lexus prezentuje TO. Matka Ziemia wytrzyma, spokojnie. Jak już truć, to z rozmachem przynajmniej.

~Luzacjusz
Produkowany od 2023 roku
Pojemność skokowa 4969 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 464 KM (341 kW) przy 7100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 520 Nm przy 4800-5600 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 8
Układ cylindrów widlasty
Liczba zaworów 32
Stopień sprężania 12,3 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba stopni 8
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,9 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Lexusrcf
Lexus RC
Coupe F Facelifting 2023 5.0 V8 464KM 341kW
Auto które ewidentnie się wyróżnia, jest jakieś... Ma klasę... Technicznie rcf jest zbudowane tak jak wymaga tego stara szkoła motoryzacji. Jest solidna jednostka napędowa wolnossąca, napęd na tył, sprawdzony hydrokinetyk, odrębne chłodzenie oleju skrzyni biegów i oleju silnikowe, są dyfry lsd i tvd (w zależności od opcji) . Dodatkowe wloty chłodzenia hamulców oraz wlot na masce pozwalający na ujście temperatury silnika. Wszystko przemyślane. Wnętrze inspirowane kokpitem myśliwca i faktycznie tak się czujemy. Z pewnością niniejsze uczucie potęguje wyśmienity fotel kubełkowy, który jest zarazem szalenie wygodny i pięknie wygląda. Auto posiada użyteczny bagażnik. Fotele z tyłu w których naprawdę da się przewieść dorosłą osobę max do 185 we względnie komfortowych warunkach. Rcf ma dwa oblicza jest spokojnym normalnym autem do 3000 obrotów. od 3000 do 4500 zaczyna łobuzować , powyżej 4500 obrotów staje się dzikim narwanym koniem nad którym panowanie daje ogromną dozę przyjemności (gdy tylko potrafimy nad nim zapanować ;)) ,czujemy analogowość auta oraz słyszymy piękny dźwięk v8. Na wysokich obrotach przy braku umiejętności obcina głowę. Czuć , że auto ma płuco 5l bez turbo daje odczucia liniowego przyrostu mocy i dużej responsywności w pełnym zakresie obrotów. Odczucia z przyśpieszania w zwykłych trybach są liniowe bez szarpania co tworzy iluzję, iż jedziemy wolniej niż w rzeczywistości. Skrzynia rozgrzana w ustawieniach manualnych jest bardzo szybka i daje zupełnie inne odczucia z prowadzenia niż w ustawieniach automatycznych. Prowadząc w trybie manualnym na łopatkach szarpnięcia i responsywność auta są tak wyraźne, że dodając i ujmując gazu na jedynce dwójce i trójce możemy potylicą pasażera uderzającą w fotel, wystukać rytm naszej ulubionej piosenki. (nie żartuję... ) Rcf uczy , bawi, cieszy, czasem straszy, daje dużą satysfakcję z prowadzenia i z posiadania. Jest autem niszowym co według mnie jest ogromnym plusem. Na stacji benzynowej czasem irytuje ale nigdy nie żałuje się lejąc kolejny bak do pełna. Przyjemność kosztuje... To auto z którym rozmawiasz i które wywołuje dużo emocji. Tego auta uczysz się każdego dnia nie jest nudne. Jest jak ładna kobieta którą poznałeś w bibliotece. Ładnie się uśmiecha jest subtelna, zmysłowa tajemnicza i wiesz że ma ogromny potencjał . Z czasem ją poznajesz i okazuje się, że potrafi zmotywować Cię do pracy nad sobą, za zamkniętymi drzwiami sypialni jest sex rakietą ale sporo też od Ciebie wymaga, robi świetne śniadania, obiady i kolacje , nie boli jej nigdy głowa a na koniec dnia miło Ci się z nią rozmawia i przytula. Czujesz relaks kiedy tego potrzebujesz i masz ogień kiedy tego chcesz. Koledzy ci jej zazdroszczą a Ty wiesz , że nie ma już wiele takich dziewczyn na świecie ;) Jedyną jej wadą jest , że dużo pije i czasami krzyczy za głośno szczególnie z innym wydechem za kolektorem :) P.S. wielu speców opowiada jakie to auto ciężkie i jak słabo się prowadzi. Dementuje te głupoty... To auto jest idioto odporne więc aby nim ostro polatać trzeba potrafić jeździć. Auto nie daje poczucia świetnego kierowcy od razu jak częstokroć czyni to niemiecka trójka. RCf wynagradza ale tylko świadomych kierowców z pewnymi umiejętnościami. Ciekawostka: Wyprodukowano w świecie jedynie ok 12000 rcf.
Dodane 1 miesiąc temu
5,0
~Marek
Lexus RC
Coupe F Facelifting 2023 5.0 V8 464KM 341kW
Świetne osiągi i doznania akustyczne powyżej 3000 obr/min (Silnik)
Dodane 2 lata temu
Lexus RC Coupe F Facelifting 2023

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów