Szukaj

Mazda MX-30 SUV Plug-In 0.8 e-SKYACTIV R-EV 170KM 125kW od 2024

Informacje o Mazda MX-30 SUV Plug-In 0.8 e-SKYACTIV R-EV 170KM 125kW od 2024

Lata produkcji: 2024 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Jest to pierwszy samochód elektryczny japońskiej marki. Elektryczny model MX-30 przypomina Mazdę CX-30 stworzoną na bazie modelu 3. Wnętrze wykończono materiałami przyjaznymi dla środowiska, prawdziwą skórę wyparła jej wegańską alternatywą. Do wykończenia konsoli centralnej zastosowano korek zamiast drewna czy plastiku.

Produkowany od 2024 roku
Pojemność skokowa 830 cm3
Typ silnika hybrydowy plug-in
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 2
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Michał
Mazda MX-30
SUV Plug-In 0.8 e-SKYACTIV R-EV 170KM 125kW
Szczerze to pozytywne zaskoczenie, kupiłem bo lubię ten typ silnika oczekując wnętrza 2+2 i czegoś co nadaje się głównie do jazdy w mieście. Zawiodłem się pozytywnie - bardzo przyjemne prowadzenie, ciekawe materiałowo wnętrze, pojemność - da się na krótkie dystanse (+- 100 km) przewieźć z tyłu 2 dorosłych o wzroście około 186 cm. Na autostrady da radę ale trzeba brać poprawkę na ograniczenie prędkości na +- 140 km/h Średnie spalanie na poziomie 6,3-6,4/17,8 kwh na 100 km na odcinku 5,5 tys km przy eksploatacji w ruchu: 60% Miejskim, 40% Drogi ekspresowe i autostrady, spalanie więc jest ok. Dodatkowe info: Wankel pali olej z założenia, samochód informuje podobno o jego niskim poziomie, ale warto sprawdzać co kilkaset - 1000 km poziom i dolewać). Jest to hybryda szeregowa, więc silnik odpalany jest "kiedy trzeba" lub kiedy kierowca wbierze odpowiedni tryb i zazwyczaj jest wyłączany przy niskich prędkościach 10-30 km/h. Częściowo jest to plus - bo nie trzeba już (teoretycznie) dbać o właściwą temperaturę silnika przed jazdą, z drugiej - mam mniejszą kontrolę nad silnikiem i jego parametrami. Ogólnie jednak na plus. Zawieszenie zestrojone dobrze, proste (belka skrętna) ale nie wpływa to na ogólny komfort.
Dodane 2 miesiące temu
3,8
~Grześ
Mazda MX-30
SUV Plug-In 0.8 e-SKYACTIV R-EV 170KM 125kW
Dobry stosunek mocy do masy. Napęd elektryczny jest głośniejszy niż w bliźniaku MX-30 EV. (Silnik)
Dodane ponad rok temu
Mazda MX-30 SUV Plug-In

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów