Szukaj

Informacje o Mercedes Vito W639 Furgon 109 CDI 95KM 70kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: Dostawcze
Mercedes Vito to produkowany od roku 1996 lekki samochód dostawczy, który w gamie niemieckiej marki stał się następcą modelu MB100. Pierwsza generacja Vito powstała na podwoziu Volkswagena Transportera. Wariantem osobowym samochodu była Klasa V. Model został poddany niewielkiej modernizacji w roku 1999. Druga generacja Mercedesa Vito została wprowadzona na rynek w roku 2003. Aktualnie oferowany jest w trzech wariantach nadwozia: furgon, univan oraz kombi. Wersją osobową Mercedesa Vito II generacji jest model Viano. Nazwa Vito pochodzi od Vitorii – miasta w Hiszpanii, gdzie model ten jest produkowany.
czytaj więcej
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 2148 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 3800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1400-2400 obr/min
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
3,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik + Widoczność

Wady

- Wyciszenie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,1
~Maciek
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Samochód OK. Jedynym problemem jest traktowanie nas kierowców przez pracowników serwisu. Posiadam Mercedesa Vito 639 2,2 CDI 2007. Z serwisem Mercedesa miałem kontakt kilka razy i biorąc pod uwagę, że Mercedes kojarzy się z luksusem, niezawodnością i prestiżem to po każdej wizycie byłem coraz bardziej rozczarowany. Ze względu, iż najbliższy serwis od mojego miejsca zamieszkania znajduję się w Zabrzu to korzystałem właśnie z ich usług. Pierwszym zleceniem jakie dla mnie wykonali było malowanie maski i wymiana przedniej szyby. Maska ewidentnie jest innego koloru niż reszta samochodu. Dostanie samochodu zastępczego graniczyło z cudem ale udało się. Następnym razem potrzebowałem zakupić łapę tylnego mostu. Uzyskałem informację, iż koszt łapy to 425 zł. Następnego dnia gdy już chciałem zamówić powyższą część okazało się, że przez przypadek podali Mi inną cenę, koszt tej która mnie interesuje to 850 zł czyli dwa razy tyle. Podobną historię miałem z wymianą oleju tylnego mostu. Telefonicznie uzyskałem informację że koszt wymiany to 17 zł netto, a cena oleju to 107 zł netto. Umówiłem się na wymianę. Przed przystąpieniem do wymiany oleju poprosiłem o sprawdzenie samochodu ( aby ktoś wykonał jazdę testową ) bo coś drży przy dodawaniu gazu. Pracownik serwisu wziął kluczyki i pojechał na miasto. Gdy wrócił poinformował Mnie, że faktycznie coś drży i to mocno, że mam źle zrobioną zbieżność i że tłumik mam nieszczelny ( że są przedmuchy ). Uzyskałem informację, że mogą Mi sprawdzić te wszystkie rzeczy ale że wyniesie to 87 zł i czy się zgadzam. Oczywiście się zgodziłem. Auto posprawdzali i następnie przeszli do wymiany oleju. Po zakończonej wymianie pracownik zaprosił Mnie do siebie. Otrzymałem fakturę. Olej nie kosztował 160 zł netto tylko 230 zł netto, a wymiana nie 17 zł netto tylko 37 zł netto. Gdy powiedziałem, że telefonicznie otrzymałem inne informację pracownik stwierdził, iż jest to nie możliwe - pozostało mi tylko zapłacić. Następnie otrzymałem informację, że przedmuchów wydechu nie zlokalizowali, zawieszenie mam ok, a drżenie to, że mam tylny most do wymiany i przybliżony koszt to 5000 zł netto. Otrzymałem nawet pisemną diagnozę na, której jest napisane \" uszkodzony drugi wał krzyżakowy tylnego mostu - most wymaga wymiany\". Po tej informacji stwierdziłem, że można było oleju nie wymieniać skoro most i tak jest do wymiany. Od pracownika otrzymałem odpowiedź \" no, można było jeszcze poczekać \" Koszty trochę Mnie przeraziły. Zadzwoniłem do bardzo miłego Pana z Kielc, który zajmuje się regeneracją tylnych mostów Mercedesa. Po opisaniu mu sytuacji powiedział, że w Mercedesie nie wiedzą o czym mówią, i że przyczyna tkwi gdzie indziej. Prosto mówiąc, że drgania nie mają nic wspólnego z tylnym mostem. Pojechałem do pierwszego lepszego mechanika. Podnieśli tył samochodu i puścili go na biegu. Okazało się, że rozleciał się zacisk ręcznego i to on to powodował. Podsumowanie. Zapłaciłem 87 zł za diagnozę, która naciągnęła by Mnie na poważne koszty. Koszt naprawy zacisku 135 zł. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć OMIJAJCIE SERWIS MERCEDESA Smile
4,1
~malytop@op.pl
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Kupując Vito miałem drugą opcję - T4 i cieszę się że kupiłem Vitkacego bo: prowadzi się lepiej niż T4 (wiem bo jeździłem sporo T4), wygląda lepiej (ocena być może subiektywna :)), jeżeli chodzi o usterki to nie można narzekać trzeba o autko dbać i dobrego paliwa nie skąpić (skąpstwo może się zemscić na kieszeni wielokrotnie) i regularnie przeglądy robić u zaufanego mechanika (ja robię co 20 tyś), i na koniec znowu o rdzy - to jest wg. mnie najbardziej wkurzające że w aucie 4-letnim jest tyle kwiatków rdzy. Niby łatwa w opanowaniu bo nie zaawansowana (nie ma miejsc przeżartych, są tylko korozje powierzchniowe) ale trzeba cały czas być czujnym i poprawiać producenta który się wyraźnie nie popisał.
3,7
~Andrew
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Autko dla ludzi z głową - to nie jest wyścigówka do ścigania po mieście, jezdzenia na piskach - to jest auto dla rozsadnych ludzi pracy... auto do pracy i dla rodziny ale napewno nie jakies super komfortowe... Trasy rzadu 800-1100km dziennie bezproblemowo.... Po zakupie warto skontrolowac podwozie i najlepiej dac do jakiegos sprytnego mechanika zeby je dobrze zakonserwowal... warto tez kupic nadkola wewnetrzne. Ja swoje tankuje na JET albo Shellu - naprawde nie ma zadnych problemów z zapalaniem, spalaniem czy dynamiczniejsza jazda - jak trzeba to pokaże pazurki mimo tych 102koników - które mimo wszystko wystarczają do sprawnej jazdy. Ważne jest... jak dbasz tak masz - przeglądy i jakies drobne usterki usuwane na bierząco i mycie auta - ja tak robie i naprawdę nie mam powodów do narzekania - seriwis tj. wymiana oleju do jakiejs pryawanewj firmy (ale na olejach nie oszczedzac!) zrobią to samo co w ASO a kilkaset zł do przodu... natomiast remont zawieszenia z przodu... lepiej dać do serwisu Mercedesa... nie ma co, bo tam jest troche zabawy a po byc krolikiem doswiadczalnym jakiegos serwisu... mi poprawiali 2 razy :/
Średnie spalanie dla Mercedes Vito W639 Furgon 109 CDI 95KM 70kW 2003-2010
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Najgorszy samochód dostawczy jakim jeździłem, Komfort wozu drabiniastego. Siedzenie oparte o tylną przegrodę a człowiek siedzi podkurczony na fotelu twardym jak decha. Zimą jak staniesz tylnym kołem w minimalnym zagłębieniu nie pomogą nawet łańcuchy. Musisz mieć linę żeby ktoś cię wyciągnął -zestaw obowiązkowy. Automatyczne webasto (którego nie można odłączyć) wyp... ci akumulator więc co jakiś czas trzeba doładować- szczęście że aku jest pod siedzeniem i łatwo podpiąć ładowanie bez noszenia. Bardziej awaryjny i mniej komfortowy od trafica i scudo mamy kilka w firmie. Łącze się w bólu z innymi dumnymi użytkownikami Vito.
8,8
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
Najgorszy samochód dostawczy jakim jeździłem, Komfort wozu drabiniastego. Siedzenie oparte o tylną przegrodę a człowiek siedzi podkurczony na fotelu twardym jak decha. Zimą jak staniesz tylnym kołem w minimalnym zagłębieniu nie pomogą nawet łańcuchy. Musisz mieć linę żeby ktoś cię wyciągnął -zestaw obowiązkowy. Automatyczne webasto (którego nie można odłączyć) wyp... ci akumulator więc co jakiś czas trzeba doładować- szczęście że aku jest pod siedzeniem i łatwo podpiąć ładowanie bez noszenia. Bardziej awaryjny i mniej komfortowy od trafica i scudo mamy kilka w firmie. Łącze się w bólu z innymi dumnymi użytkownikami Vito.
8,3
Mercedes Vito W639
Furgon 109 CDI 95KM 70kW
jak na 2tony masy wlasnej to spalanie tylko miasto latem 9L zima 11L TRASA DO100KM/H 7L 120KM/H 8L ITD...LECZ NADMIENIE ZE JAK KUPILEM TO DO 20000KM PALILO WIECEJ O LITR TERAZ SIE DOTARLO I SPALANIE SPADLO.
Mercedes Vito W639 Furgon