Szukaj

Informacje o Mercedes

Niemiecka marka samochodów z gwiazdą na masce to jedna z najstarszych europejskich marek samochodowych, której historia sięga 1883 r. Obecnie, wraz ze Smartem i Maybachem, należy do koncernu Daimler. Oferta producenta jest bardzo szeroka: w jego fabrykach powstają samochody miejskie, sportowe, dostawcze i bolidy. W kategorii aut osobowych Mercedes-Benz jest jedną z najbardziej prestiżowych marek świata.

Historia Mercedesa

Historia Mercedesa, dzięki panom Gottlieb Daimler i Karl Benz, nierozerwalnie wiązała się z historią motoryzacji. Obaj, niezależnie od siebie, przyczynili się w latach 80. XIX w. do powstania pierwszych samochodów i rozwoju całego przemysłu. Benz założył w grudniu 1883 r. w Mannheim firmę Benz & Co., natomiast w listopadzie 1890 r. powstała w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Na przełomie wieków firma Daimler-Motoren-Gesellschaft wprowadziła do swojej oferty nową markę – Mercedes. Nazwa Mercedes pochodziła od hiszpańsko brzmiącego imienia córki jednego z pierwszych i jak się okazało jednego z najbardziej wymagających klientów Daimlera, Emila Jellinka. Pod koniec XIX w. Jellinek otrzymał od DMG swój pierwszy samochód – pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM. Osiągi auta nie przekonały jednak do siebie austriackiego przedsiębiorcy, który zamówił w niemieckiej firmie kolejny model. W odpowiedzi na wymagania klienta Daimler zbudował model „Phönix” z zamontowanym z przodu silnikiem 8-konnym. Oba dostarczone we wrześniu 1898 r. automobile były pierwszymi na świecie pojazdami drogowymi z silnikiem czterocylindrowym. Konstrukcję samochodu zaś opracował partner Daimlera, Wilhelm Maybach.

Połączenie Daimlera z Benzem i z Chryslerem

Drogi Benza i Daimlera zbiegły się na skutek zmian w niemieckiej gospodarce niemieckiej zainicjowanych przez rząd tego kraju w trakcie trwania I wojny światowej. Oficjalny mariaż nastąpił 28 czerwca 1926 r., a współpraca w nazwie Daimler-Benz okazała się jedną z najdłuższych w historii motoryzacji. W takim bowiem związku obie firmy przetrwały do roku 1998. Wówczas to niemiecki koncern zdecydował się na wykupienie większości udziałów w amerykańskiej firmie Chrysler. Obie firmy miały zyskać niewątpliwie wielkie korzyści. Daimler-Benz otrzymał możliwość większego dostępu do rynku amerykańskiego, natomiast Chrysler liczył na udostępnienie zaawansowanej i niezawodnej technologii z której słynęły dotąd modele Mercedesa. Koncern otrzymał nową nazwę DaimlerChrysler.

Partnerstwo niemiecko-amerykańskie przetrwało do 14 maja 2007 r. Ze względu na coraz słabszą kondycję finansową Chryslera, Daimler zdecydował się odsprzedać akcje konsorcjum finansowemu Cerberus.

Pierwsze modele w historii Mercedesa

Jednym z pierwszych i najważniejszych pojazdów silnikowych Benza było auto z pierwszym szybkobieżnym jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Patentowany pojazd silnikowy Benza nie był przerobionym powozem, lecz samodzielną, całościową konstrukcją. Zaprezentowany w 1909 r. Mercedes 14/30 KM z napędem kardanowym bazował na konstrukcji modelu 15/20 KM, który uzupełnił ofertę sprzedaży jako niedrogi model i drugi samochód osobowy z napędem kardanowym.

Wyprodukowany w 1927 r. Mercedes S (od sport) wyposażony w sześciocylindrowy silnik z kompresorem, był jednym z doskonałych seryjnych samochodów sportowych lat dwudziestych. Trzy lata później pojawia się Mercedes 770 – największy, najcięższy i najdroższy samochód osobowy w ówczesnych czasach. Model 770 (W 07) wyposażony był w ośmiocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 7,7 l z kompresorem. W 1936 r. do oferty dołącza Mercedes 260 D, który był pierwszym na świecie produkowanym seryjnie samochodem osobowym z silnikiem Diesla.

Powojenne samochody Mercedesa

Pierwszym skonstruowanym po zakończeniu II wojny światowej modelem niemieckiej firmy był w 1949 r. Mercedes 170 S. Kolejnym ważnym modelem, który pojawił się na rynku w 1953 r., był Mercedes 180 (oznaczenie wewnętrzne W 120). Był to pierwszy osobowy Mercedes wyposażony w nadwozie typu "ponton". Rok później pojawił się Mercedes 300SL Gullwing Coupe – dwuosobowy sportowy samochód, którego charakterystyczną cechą były otwierane do góry drzwi.

W 1965 r. debiutuje kolejna generacja modeli Mercedesa klasy wyższej W 108, w tym 250 S, 250 SE i 300 SE. W 1968 r. Mercedes zdecydował się zadebiutować w klasie średniej z modelem Mercedes 200 D. Lata 70. XX w. to m.in. Mercedes 280 SE, czyli całkowicie nowo zaprojektowana generacja pojazdów klasy wyższej klasy. W 1981 r. pojawiły się luksusowe coupe Mercedes 380 SEC oraz Mercedes 500 SEC, które powstały na bazie Klasy S (W 126) i zastąpiły model SLC.

W 1984 r. pojawia się Mercedes W 124, następca W 123, który był jednocześnie protoplastą Mercedesa klasy E, który zadebiutował na rynku w 1995 r. W 2003 r. Mercedes wprowadza do swojej oferty, opracowanego wspólnie z firmą McLaren, Mercedesa SLR, sportowy model o mocy ponad 600 KM, który był następcą modelu 300 SL.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Mercedes

Sprawdź co kierowcy
myślą o Mercedes

Oceny Aut 6 723 oceny

4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Przejechałem "mietkiem" 520kkm i... obróciła się panewka... niestety. Do tego czasu prócz wymiany rozrusznika i alternatora, usunięcia DPFa i wyprogramowania adblue, bez zarzutu. Sprzedałem jako uszkodzony, ale sentyment jest. I jako "stary maniak" mówię, że warto było. Przy tym przebiegu miałem calutkie zawieszenie w oryginale i nic nawet nie próbowało stuknąć-puknąć. Skrzynia biegów działała tak samo, jak pierwszego dnia. Minimalnie wytarł się fotel kierowcy z lewej strony (od wsiadania) i kierownica (niemalże niezauważalnie). Dziwne z tą panewką, bo nie katuję aut (służą do pracy w długie trasy, przeważnie na tempomacie), nie przekraczam 2500 obrotów (diesel), oleje wymieniałem co 20kkm, a olej w skrzyni biegów co 40kkm. Jak ktoś trafi auto z w miarę niskim przebiegiem, niech się nie boi. Tu się nic nie dzieje, to jeździ po prostu... komfortowo. Przy tym przebiegu w kabinie nic nie skrzypnie nawet. Jakościowo klasa sama w sobie. Zawsze zmieniałem auta, jak rękawiczki, potem, co 2-3 lata, a tym "przelatałem" 10 lat. Mietek, to Mietek choć ze względów praktycznych teraz będzie X3 (było najszybciej dostępne z opcji GLC, Q5, X3). Obaczymy, jak to wyjdzie. Natomiast Mietka z dieslem 2,2 polecam pełną gębą.
3,9
~Fabian20968
Mercedes Klasa C W206
Limuzyna 2.0 200d 163KM 120kW
Usterki i jeszcze raz usterki. Kamera cofania uległa uszkodzeniu po 3 tys. km - wymiana na gwarancji. Po kolejnych 10 tys. km problem wrócił. Tym razem serwis zasłania się łatką w oprogramowaniu. System notorycznie się wiesza i zacina. Apple Car Play rozłącza się a czasem nie można go podłączyć wcale. Tarcze hamulcowe uszkodzone po 9 tys. km - wymiana na gwarancji po mocnych przepychankach w salonie. Niestety po 3 tys. km problem wrócił w akompaniamencie ściągania samochodu przy prędkościach powyżej 50km/h. Diagnoza? Tarcze spalone. Przyczyna? Serwis nie jest w stanie jej znaleźć. Podczas wizyty w salonie samochód został przerysowany. A na deser mamy niemiłosiernie trzeszczące wnętrze już po 5 tys. km. Z plusów spalanie i prowadzenia.
4,4
~MarekM
Mercedes Klasa V W447
Długi Facelifting 2.0 220d 163KM 120kW
Są i wady i zalety, dlatego 4 gwiazdki. Mercedes kilka spraw poprawiał na bieżąco więc im nowszy tym pewne elementy mamy lepsze lecz nie wszystkie. Zacznę od WAD: Np. wyciszenie - jeśli ma być zadawalające od 100-110 km/h to trzeba się liczyć z tym iż przekażemy auto do firmy która zrobi kompletne wyciszenie pojazdu. Robiłem wszystko bez dachu i poprawa jest ogromna. Wystarczy poczytać na forach iż V klasa i Multivan to główni klienci takich firm!!! Za to należałoby zapytać firmę MB dlaczego w opcji nie ma możliwości fabrycznie wygłuszenia pojazdu.... Kolejny element to fotel kierowcy zbyt krótki..., zostało to już poprawione bo w nowszych ma regulację wzdłużną siedziska. Kolejna sprawa to tylne fotele 3 rząd i osoby w nich siedzące... mają szansę na nierównej drodze robnąć głową w sufit, problem zniknie jak dołożysz bagażu ze 250kg i dociążysz tył pojazdu. Dopiero w najnowszej wersji wprowadzono dostęp bezkluczykowy... tej z 2024. Ja mam u siebie starszy system Command Online z nagłośnieniem Burmester, gra super,. ( DVD, TV i wszystko działa podczas jazdy za drobną modyfikacją i dzieciaki szczęśliwe ) Główne zalety to przestrzeń którą trudno zapełnić, 1 rząd foteli super komfort jazdy, 2 rząd dobry komfort, trzeci sytuację opisałem powyżej... Fantastyczna klimatyzacja i ogrzewanie. Mam nowy silnik ze skrzynią 9b. Do chwili obecnej jedna mała awaria przewodu klimy które idzie pod autem do tylnej części. Przeciera się w miejscu montażu. Ponoć wada fabryczna.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Mercedes przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena