Szukaj

Informacje o Mercedes

Niemiecka marka samochodów z gwiazdą na masce to jedna z najstarszych europejskich marek samochodowych, której historia sięga 1883 r. Obecnie, wraz ze Smartem i Maybachem, należy do koncernu Daimler. Oferta producenta jest bardzo szeroka: w jego fabrykach powstają samochody miejskie, sportowe, dostawcze i bolidy. W kategorii aut osobowych Mercedes-Benz jest jedną z najbardziej prestiżowych marek świata.

Historia Mercedesa

Historia Mercedesa, dzięki panom Gottlieb Daimler i Karl Benz, nierozerwalnie wiązała się z historią motoryzacji. Obaj, niezależnie od siebie, przyczynili się w latach 80. XIX w. do powstania pierwszych samochodów i rozwoju całego przemysłu. Benz założył w grudniu 1883 r. w Mannheim firmę Benz & Co., natomiast w listopadzie 1890 r. powstała w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Na przełomie wieków firma Daimler-Motoren-Gesellschaft wprowadziła do swojej oferty nową markę – Mercedes. Nazwa Mercedes pochodziła od hiszpańsko brzmiącego imienia córki jednego z pierwszych i jak się okazało jednego z najbardziej wymagających klientów Daimlera, Emila Jellinka. Pod koniec XIX w. Jellinek otrzymał od DMG swój pierwszy samochód – pojazd z napędem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM. Osiągi auta nie przekonały jednak do siebie austriackiego przedsiębiorcy, który zamówił w niemieckiej firmie kolejny model. W odpowiedzi na wymagania klienta Daimler zbudował model „Phönix” z zamontowanym z przodu silnikiem 8-konnym. Oba dostarczone we wrześniu 1898 r. automobile były pierwszymi na świecie pojazdami drogowymi z silnikiem czterocylindrowym. Konstrukcję samochodu zaś opracował partner Daimlera, Wilhelm Maybach.

Połączenie Daimlera z Benzem i z Chryslerem

Drogi Benza i Daimlera zbiegły się na skutek zmian w niemieckiej gospodarce niemieckiej zainicjowanych przez rząd tego kraju w trakcie trwania I wojny światowej. Oficjalny mariaż nastąpił 28 czerwca 1926 r., a współpraca w nazwie Daimler-Benz okazała się jedną z najdłuższych w historii motoryzacji. W takim bowiem związku obie firmy przetrwały do roku 1998. Wówczas to niemiecki koncern zdecydował się na wykupienie większości udziałów w amerykańskiej firmie Chrysler. Obie firmy miały zyskać niewątpliwie wielkie korzyści. Daimler-Benz otrzymał możliwość większego dostępu do rynku amerykańskiego, natomiast Chrysler liczył na udostępnienie zaawansowanej i niezawodnej technologii z której słynęły dotąd modele Mercedesa. Koncern otrzymał nową nazwę DaimlerChrysler.

Partnerstwo niemiecko-amerykańskie przetrwało do 14 maja 2007 r. Ze względu na coraz słabszą kondycję finansową Chryslera, Daimler zdecydował się odsprzedać akcje konsorcjum finansowemu Cerberus.

Pierwsze modele w historii Mercedesa

Jednym z pierwszych i najważniejszych pojazdów silnikowych Benza było auto z pierwszym szybkobieżnym jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Patentowany pojazd silnikowy Benza nie był przerobionym powozem, lecz samodzielną, całościową konstrukcją. Zaprezentowany w 1909 r. Mercedes 14/30 KM z napędem kardanowym bazował na konstrukcji modelu 15/20 KM, który uzupełnił ofertę sprzedaży jako niedrogi model i drugi samochód osobowy z napędem kardanowym.

Wyprodukowany w 1927 r. Mercedes S (od sport) wyposażony w sześciocylindrowy silnik z kompresorem, był jednym z doskonałych seryjnych samochodów sportowych lat dwudziestych. Trzy lata później pojawia się Mercedes 770 – największy, najcięższy i najdroższy samochód osobowy w ówczesnych czasach. Model 770 (W 07) wyposażony był w ośmiocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 7,7 l z kompresorem. W 1936 r. do oferty dołącza Mercedes 260 D, który był pierwszym na świecie produkowanym seryjnie samochodem osobowym z silnikiem Diesla.

Powojenne samochody Mercedesa

Pierwszym skonstruowanym po zakończeniu II wojny światowej modelem niemieckiej firmy był w 1949 r. Mercedes 170 S. Kolejnym ważnym modelem, który pojawił się na rynku w 1953 r., był Mercedes 180 (oznaczenie wewnętrzne W 120). Był to pierwszy osobowy Mercedes wyposażony w nadwozie typu "ponton". Rok później pojawił się Mercedes 300SL Gullwing Coupe – dwuosobowy sportowy samochód, którego charakterystyczną cechą były otwierane do góry drzwi.

W 1965 r. debiutuje kolejna generacja modeli Mercedesa klasy wyższej W 108, w tym 250 S, 250 SE i 300 SE. W 1968 r. Mercedes zdecydował się zadebiutować w klasie średniej z modelem Mercedes 200 D. Lata 70. XX w. to m.in. Mercedes 280 SE, czyli całkowicie nowo zaprojektowana generacja pojazdów klasy wyższej klasy. W 1981 r. pojawiły się luksusowe coupe Mercedes 380 SEC oraz Mercedes 500 SEC, które powstały na bazie Klasy S (W 126) i zastąpiły model SLC.

W 1984 r. pojawia się Mercedes W 124, następca W 123, który był jednocześnie protoplastą Mercedesa klasy E, który zadebiutował na rynku w 1995 r. W 2003 r. Mercedes wprowadza do swojej oferty, opracowanego wspólnie z firmą McLaren, Mercedesa SLR, sportowy model o mocy ponad 600 KM, który był następcą modelu 300 SL.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Mercedes

Sprawdź co kierowcy
myślą o Mercedes

Oceny Aut 6 059 ocen

4,9
~Szczęsliwy posiadacz
Sedan W211 2.1 (200 CDI) 136KM 100kW
Mercedes Klasa E W211
Użytkuje samochód na dojazdy do pracy, wyjazdy zagraniczne robie średnio rocznie 80 tys km.. Samochód jeszcze NIGDY mnie nie zawiódł mimo 688 tys km na licznik, a podejrzewam, że mógł być cofnięty bo kupiłem w komisie sprowadzony z magicznym wtedy stanem licznika 170 tys km.. :) Silnik sztos ! Pali z dotyku czy zimą przy -20 czy latem, nie kopci.. Jedyne co będę musiał zrobić to podkładki pod wtryskami, ale to już się objawia delikatnie od ponad roku i jeszcze da rade Automat w tym aucie to majstersztyk, nie szarpie nawet po długiej jeździe! Myślałem o zmianie auta na w212 ale jak zobaczyłem STANY LICZNIKÓW nazywanych PRZEBIEGAMI o środki aut sa 2 x gorsze jak u mnie to trudno, dobije miliona !
1,1
~Roman
Off-roader 3.5 V6 (350) 272KM 200kW
Mercedes Klasa M W164
Ten samochód to jakaś totalna porażka. Nie wiem dlaczego nikt nie nakręcił o tym jeszcze filmu. Psuje się w nim dosłownie wszystko!! 100tys km starty wałek rozrządu, urwane klapy kolektora, rozwalony wandler, opiłki w moście, popsute zamki drzwi, czujniki ABS można wozić w bagażniku, zalane moduły sam, uszk. sterownik silnika, panel klimatyzacji, siłownik mostu, łańcuch reduktora, szklanka reduktora, podnośnik szyby, sterownik skrzynii biegow, podpora wału, stukające półosie, pękające przełączniki foteli, elektrozawory skrzynii biegow, stacyjka i cały pakiet innych pierdol, jak ginące światła stop itp. Totalna porażka . Jedyny plus tego auta to układ hamulcowy. Poza tym ani to ładne ani wygodne. Totalna beznadzieja
4,5
~RYDZYK
Sedan 2.2 D 95KM 70kW
Mercedes Klasa E W210
Autko godne polecenia moja wersja 2.2 D Manual {wskazany automat} chyba najmniej pozytywnie oceniana. W sumie fakt coś takiego jak przyspieszenie w tym aucie chyba nie występuje.Ale spalanie po tasie poniżej 7 litrów miasto 7-8 litrów ale nóżka ciężka. Następny problem rdza niestety TEN TYP TAK MA i koniec dyskusji. Co do elektryki tylne szyby padają jak muchy u mnie z tylu nie działa żadna siadają mechanizmy prowadzące, co dalej już wiem nadmuch panel sterowania nadmuchem żyje swoim życiem, ale wystarczy puknąć, walnąć i działa jak trzeba, co jeszcze a no właśnie kierunki działają ale już na liczniku często po włączeniu kierunku cisza. Co do zalet mmm to całe auto to zaleta 2 lata i nigdy nie stanęło jak kupiłem wymieniłem olej { 10w40 Castrol } i do teraz cały czas jeździ przejechałem około 10 tyś oleju ile było tyle jest. Klima działa wyśmienicie, autko bardzo wygodne płynie się nim po prostu. Nie kładzie się tylna kanapa, ale bagażnik bardzo pojemny.Akumulator pod tylnym siedzeniem tez fajne rozwiązanie. Jeśli chodzi o eksploatacje koszty bardzo niskie przez dwa lata wymieniłem tylne amortyzatory koszt 200 zł,tarcze klocki przód koszt 270 zł, olej koszt 190 zł, filtr paliwa koszt 40 zł, tłumik zrobiłem we własnym zakresie ale koszt układu wydechowego to około 300 zł, wymieniłem także czujnik pedału hamulca koszt 65 zł. W sumie to wszystko co zrobiłem przez prawie 2 lata. Jest jeszcze jedna kwestia tzw. pompy lukas niestety nie ma ona dobrej opini aczkolwiek ja od zakupu tego auta nie mam z nią problemu. Pompa jest sucha nie cieknie i nigdy nic się z nią nie działo. Możliwe że poprzedni właściciel coś z nią robił, ale ja takich informacji nie mam. Jedyny problem jaki mnie czeka to chyba wymiana świec żarowych gdy jest ciepło tak maks do 0"C jest ok poniżej po odpaleniu szarpie i kopci, tak przez 5 minut dopóki się nie rozgrzeje, ale to problem świec trzeba będzie wymienić, ale tamtą zime dał rade i bez tej operacji. Ogólnie autko fajne i polecam. Jeśli coś będę szukał to chyba też w210 lub w211 ale z jakimś lepszym silnikiem chodzi głównie mi o moc. Niestety nie ma aut doskonałych każde ma jakieś wady i zalety, z użytkowania mercedesa jestem ogólnie bardzo zadowolony i polecam to autko. Jeszcze jedno nie zapominajmy że to autko ma 22 lata i prawie 800 tyś przebiegu. Patrząc na całość jednak to MERCEDES.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Mercedes przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena