Szukaj

Informacje o Mercedes

Niemiecka marka samochodów z gwiazdÄ… na masce to jedna z najstarszych europejskich marek samochodowych, której historia siÄ™ga 1883 r. Obecnie, wraz ze Smartem i Maybachem, należy do koncernu Daimler. Oferta producenta jest bardzo szeroka: w jego fabrykach powstajÄ… samochody miejskie, sportowe, dostawcze i bolidy. W kategorii aut osobowych Mercedes-Benz jest jednÄ… z najbardziej prestiżowych marek Å›wiata.

Historia Mercedesa

Historia Mercedesa, dziÄ™ki panom Gottlieb Daimler i Karl Benz, nierozerwalnie wiÄ…zaÅ‚a siÄ™ z historiÄ… motoryzacji. Obaj, niezależnie od siebie, przyczynili siÄ™ w latach 80. XIX w. do powstania pierwszych samochodów i rozwoju caÅ‚ego przemysÅ‚u. Benz zaÅ‚ożyÅ‚ w grudniu 1883 r. w Mannheim firmÄ™ Benz & Co., natomiast w listopadzie 1890 r. powstaÅ‚a w Cannstatt firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG). Na przeÅ‚omie wieków firma Daimler-Motoren-Gesellschaft wprowadziÅ‚a do swojej oferty nowÄ… markÄ™ – Mercedes. Nazwa Mercedes pochodziÅ‚a od hiszpaÅ„sko brzmiÄ…cego imienia córki jednego z pierwszych i jak siÄ™ okazaÅ‚o jednego z najbardziej wymagajÄ…cych klientów Daimlera, Emila Jellinka. Pod koniec XIX w. Jellinek otrzymaÅ‚ od DMG swój pierwszy samochód – pojazd z napÄ™dem pasowym i dwucylindrowym silnikiem o mocy 6 KM. OsiÄ…gi auta nie przekonaÅ‚y jednak do siebie austriackiego przedsiÄ™biorcy, który zamówiÅ‚ w niemieckiej firmie kolejny model. W odpowiedzi na wymagania klienta Daimler zbudowaÅ‚ model „Phönix” z zamontowanym z przodu silnikiem 8-konnym. Oba dostarczone we wrzeÅ›niu 1898 r. automobile byÅ‚y pierwszymi na Å›wiecie pojazdami drogowymi z silnikiem czterocylindrowym. KonstrukcjÄ™ samochodu zaÅ› opracowaÅ‚ partner Daimlera, Wilhelm Maybach.

Połączenie Daimlera z Benzem i z Chryslerem

Drogi Benza i Daimlera zbiegÅ‚y siÄ™ na skutek zmian w niemieckiej gospodarce niemieckiej zainicjowanych przez rzÄ…d tego kraju w trakcie trwania I wojny Å›wiatowej. Oficjalny mariaż nastÄ…piÅ‚ 28 czerwca 1926 r., a wspóÅ‚praca w nazwie Daimler-Benz okazaÅ‚a siÄ™ jednÄ… z najdÅ‚uższych w historii motoryzacji. W takim bowiem zwiÄ…zku obie firmy przetrwaÅ‚y do roku 1998. Wówczas to niemiecki koncern zdecydowaÅ‚ siÄ™ na wykupienie wiÄ™kszoÅ›ci udziaÅ‚ów w amerykaÅ„skiej firmie Chrysler. Obie firmy miaÅ‚y zyskać niewÄ…tpliwie wielkie korzyÅ›ci. Daimler-Benz otrzymaÅ‚ możliwość wiÄ™kszego dostÄ™pu do rynku amerykaÅ„skiego, natomiast Chrysler liczyÅ‚ na udostÄ™pnienie zaawansowanej i niezawodnej technologii z której sÅ‚ynęły dotÄ…d modele Mercedesa. Koncern otrzymaÅ‚ nowÄ… nazwÄ™ DaimlerChrysler.

Partnerstwo niemiecko-amerykańskie przetrwało do 14 maja 2007 r. Ze względu na coraz słabszą kondycję finansową Chryslera, Daimler zdecydował się odsprzedać akcje konsorcjum finansowemu Cerberus.

Pierwsze modele w historii Mercedesa

Jednym z pierwszych i najważniejszych pojazdów silnikowych Benza byÅ‚o auto z pierwszym szybkobieżnym jednocylindrowym silnikiem czterosuwowym. Patentowany pojazd silnikowy Benza nie byÅ‚ przerobionym powozem, lecz samodzielnÄ…, caÅ‚oÅ›ciowÄ… konstrukcjÄ…. Zaprezentowany w 1909 r. Mercedes 14/30 KM z napÄ™dem kardanowym bazowaÅ‚ na konstrukcji modelu 15/20 KM, który uzupeÅ‚niÅ‚ ofertÄ™ sprzedaży jako niedrogi model i drugi samochód osobowy z napÄ™dem kardanowym.

Wyprodukowany w 1927 r. Mercedes S (od sport) wyposażony w szeÅ›ciocylindrowy silnik z kompresorem, byÅ‚ jednym z doskonaÅ‚ych seryjnych samochodów sportowych lat dwudziestych. Trzy lata później pojawia siÄ™ Mercedes 770 – najwiÄ™kszy, najcięższy i najdroższy samochód osobowy w ówczesnych czasach. Model 770 (W 07) wyposażony byÅ‚ w oÅ›miocylindrowy silnik rzÄ™dowy o pojemnoÅ›ci 7,7 l z kompresorem. W 1936 r. do oferty doÅ‚Ä…cza Mercedes 260 D, który byÅ‚ pierwszym na Å›wiecie produkowanym seryjnie samochodem osobowym z silnikiem Diesla.

Powojenne samochody Mercedesa

Pierwszym skonstruowanym po zakoÅ„czeniu II wojny Å›wiatowej modelem niemieckiej firmy byÅ‚ w 1949 r. Mercedes 170 S. Kolejnym ważnym modelem, który pojawiÅ‚ siÄ™ na rynku w 1953 r., byÅ‚ Mercedes 180 (oznaczenie wewnÄ™trzne W 120). ByÅ‚ to pierwszy osobowy Mercedes wyposażony w nadwozie typu "ponton". Rok później pojawiÅ‚ siÄ™ Mercedes 300SL Gullwing Coupe – dwuosobowy sportowy samochód, którego charakterystycznÄ… cechÄ… byÅ‚y otwierane do góry drzwi.

W 1965 r. debiutuje kolejna generacja modeli Mercedesa klasy wyższej W 108, w tym 250 S, 250 SE i 300 SE. W 1968 r. Mercedes zdecydowaÅ‚ siÄ™ zadebiutować w klasie Å›redniej z modelem Mercedes 200 D. Lata 70. XX w. to m.in. Mercedes 280 SE, czyli caÅ‚kowicie nowo zaprojektowana generacja pojazdów klasy wyższej klasy. W 1981 r. pojawiÅ‚y siÄ™ luksusowe coupe Mercedes 380 SEC oraz Mercedes 500 SEC, które powstaÅ‚y na bazie Klasy S (W 126) i zastÄ…piÅ‚y model SLC.

W 1984 r. pojawia siÄ™ Mercedes W 124, nastÄ™pca W 123, który byÅ‚ jednoczeÅ›nie protoplastÄ… Mercedesa klasy E, który zadebiutowaÅ‚ na rynku w 1995 r. W 2003 r. Mercedes wprowadza do swojej oferty, opracowanego wspólnie z firmÄ… McLaren, Mercedesa SLR, sportowy model o mocy ponad 600 KM, który byÅ‚ nastÄ™pcÄ… modelu 300 SL.

czytaj więcej

Opinie Kierowców o Mercedes

Sprawdź co kierowcy
myślą o Mercedes

Oceny Aut 6 736 ocen

4,9
~Miłośnik marki
Mercedes Klasa E W210
Sedan 3.0 Turbo-D 177KM 130kW
Auto mimo swojego wieku bardzo dobrze się prowadzi. Komfort jest na najwyższym poziomie, poporstu top topów. Z aut które użytkowałem a były to m.in S205, W203, F31, E34, E90, E46 oceniam najwyżej--- przede wszystkim za wygodę. Spalanie w mieście - Poznań ok. 11 litrów, w trasie przy spokojnej jeździe - 8 litrów. Mankament to bez wątpienia blacha, trzeba pilnować i od razu reagować, ale jak się przypilnuje to ekscytacja na najwyższym poziomie. Polecam, tymbardziej, że okularów jest mało i zapewne ich wartość będzie znacząco rosnąć.
4,9
~Tomasz
Mercedes Klasa C W205
Limuzyna 220 BlueTEC 170KM 125kW
Przejechałem "mietkiem" 520kkm i... obróciła się panewka... niestety. Do tego czasu prócz wymiany rozrusznika i alternatora, usunięcia DPFa i wyprogramowania adblue, bez zarzutu. Sprzedałem jako uszkodzony, ale sentyment jest. I jako "stary maniak" mówię, że warto było. Przy tym przebiegu miałem calutkie zawieszenie w oryginale i nic nawet nie próbowało stuknąć-puknąć. Skrzynia biegów działała tak samo, jak pierwszego dnia. Minimalnie wytarł się fotel kierowcy z lewej strony (od wsiadania) i kierownica (niemalże niezauważalnie). Dziwne z tą panewką, bo nie katuję aut (służą do pracy w długie trasy, przeważnie na tempomacie), nie przekraczam 2500 obrotów (diesel), oleje wymieniałem co 20kkm, a olej w skrzyni biegów co 40kkm. Jak ktoś trafi auto z w miarę niskim przebiegiem, niech się nie boi. Tu się nic nie dzieje, to jeździ po prostu... komfortowo. Przy tym przebiegu w kabinie nic nie skrzypnie nawet. Jakościowo klasa sama w sobie. Zawsze zmieniałem auta, jak rękawiczki, potem, co 2-3 lata, a tym "przelatałem" 10 lat. Mietek, to Mietek choć ze względów praktycznych teraz będzie X3 (było najszybciej dostępne z opcji GLC, Q5, X3). Obaczymy, jak to wyjdzie. Natomiast Mietka z dieslem 2,2 polecam pełną gębą.
3,9
~Fabian20968
Mercedes Klasa C W206
Limuzyna 2.0 200d 163KM 120kW
Usterki i jeszcze raz usterki. Kamera cofania uległa uszkodzeniu po 3 tys. km - wymiana na gwarancji. Po kolejnych 10 tys. km problem wrócił. Tym razem serwis zasłania się łatką w oprogramowaniu. System notorycznie się wiesza i zacina. Apple Car Play rozłącza się a czasem nie można go podłączyć wcale. Tarcze hamulcowe uszkodzone po 9 tys. km - wymiana na gwarancji po mocnych przepychankach w salonie. Niestety po 3 tys. km problem wrócił w akompaniamencie ściągania samochodu przy prędkościach powyżej 50km/h. Diagnoza? Tarcze spalone. Przyczyna? Serwis nie jest w stanie jej znaleźć. Podczas wizyty w salonie samochód został przerysowany. A na deser mamy niemiłosiernie trzeszczące wnętrze już po 5 tys. km. Z plusów spalanie i prowadzenia.

Zgłaszane usterki 573 usterki

Wypadanie zapłonu, szarpie, brak mocy.
  • Mercedes Klasa A W177/V177 Hatchback 2.0 220 190KM 140kW 2018-2022
  • inne
  • 70 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
70tys km, pierwszy check engine od nowości. Żona akurat byla w trasie auto stracilo moc, zaczeło szarpać, tak na szybko pierwsza myśl wiadomo, cewka zapłonowa ewentualnie świeca (komplet do wymiany miałem w garażu).Auto trafiło do serwisu aso, po całym dniu diagnostyki dobrneli do wymiany świec, pomiaru kompresji i wymiana uszkodzonej cewki 3800zl. Zastanawiam się czy nie powinno wymienić się kompletu cewek, przecież jak jedna padła to za wymianę kolejnej znowy taka kwota wpadnie do oplacenia? auto jest 3 dzień w serwisie bo chcą jeszcze potestować w poniedziałek czy wszytko ok. Szczerze z tyłu głowy miałem czarny scenariusz walnietej głowicy, objawy takie same, temat znany w Usa i Kanadzie, tam wszystkie a220 a250 i a35 2019-2021 maja wymiane glowicy na nową jeśli sie trafi usterka, gwarancja na 15lat lub 250tys km. Według mercedesa głowica nie podlega naprawie. Były przypadki awarii już poniżej 20tys km przebiegu. W Europie niestety nikt nie widzi problemu. Auto jest juz po gwaracji taka operacja zapewe wyszłaby 20tys zł... z obawy przed 1.3 dołożyliśmy do 2.0 jak wyszło po latach wcale nie był to bezpiczny wybór. Auto miało zostać w domu do 100tys km, chyba pójdzie wczesniej na sprzedaż, trzeba wziać coś z gwarancją.
Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli Mercedes przeprowadzone przez Euro NCAP.
Åšrednia ocena