599 GTO to najszybszy samochód dopuszczony do ruchu publicznymi drogami, jaki kiedykolwiek otrzymał emblemat Ferrari. Tuner Novitec Rosso udowodnił, że nawet tak perfekcyjne auto da się jednak poprawić...
W swojej standardowej formie, 6-litrowy, 12-cylindrowy silnik GTO oferuje kierowcy 670 KM mocy oraz 620 Nm momentu obrotowego. Po aktualizacjach Noviteca, potencjał silnika wyraża się w 888 koniach mechanicznych i 862 niutonometrach.
Wzrost mocy i momentu obrotowego robi wrażenie, nie powinien dziwić więc fakt, że modyfikacji silnikowych jest naprawdę sporo. Zastosowano podwójne doładowanie, potężny intercooler, nowy kolektor dolotowy, sportowe filtry powietrza, nowe wtryskiwacze paliwa, a także – co chyba nie jest niespodzianką – zmodyfikowane ECU. Dodano jeszcze do tego niestandardowy układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej.
W praktyce, „podkręcona” jednostka napędowa pozwoliła na zmniejszenie czasu potrzebnego na przyspieszenie do „setki” oraz zwiększenie prędkości maksymalnej. Zmodyfikowana „599-ka” rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy (standardowo 3,4 s), drugą „setkę” osiąga po 9,1 sekundy, a oferowana prędkość maksymalna przekracza 340 km/h (standardowo 335 km/h).
Z poprawionymi osiągami poszły w parze zmienione elementy zawieszenia. Inżynierowie Noviteca zainstalowali sprężyny o bardziej sportowej charakterystyce, a do tego dołożyli system umożliwiający chwilowe podniesienie prześwitu o 40 mm. Nowe felgi „obuto” w profesjonalne ogumienie Pirelli o rozmiarze 295/25 R21 z przodu i 335/25 R22 z tyłu.
Aby modyfikacji mechanicznych nie przysłoniły zmiany stylistyczne, te ostatnie ograniczono do minimum – oprócz wspomnianych nowych kół, zastosowano jedynie zmienioną kolorystykę, nawiązującą do wyścigowych Ferrari sprzed lat.