GAC rusza z produkcją samochodów w Europie. Na początek Aion V
Chiński koncern podpisał umowę o współpracy z fabryką Magna w Grazu w Austrii. Pierwszym samochodem koncernu GAC Motors, jaki zjedzie z taśm produkcyjnych w Europie, jest model Aion V. Dzięki temu Chińczycy ominą cła antysubsydyjne.
Po nałożeniu ceł antysubsydyjnych przez Komisję Europejską na samochody elektryczne wyprodukowane w Chinach koncerny z Państwa Środka znalazły sposób, by je obejść. Coraz częściej chińskie firmy zaczynają wytwarzać swoje samochody w fabrykach zlokalizowanych na Starym Kontynencie. Co więcej, nie zawsze są to nowe placówki, czasem wręcz korzystają z dobrze znanych i funkcjonujących już fabryk, które mają wolne moce produkcyjne. Tak właśnie zrobił GAC, który rozpoczął wytwarzanie modelu Aion V w fabryce w Grazu w Austrii. To właśnie tam do niedawna powstawała Toyota Supra.
- Decyzja ta ma strategiczne znaczenie dla GAC. Fabryka Magna, znana z dużej elastyczności produkcyjnej, obsługuje zarówno samochody spalinowe, hybrydowe, jak i w pełni elektryczne, co umożliwia sprawne wdrożenie nowego modelu. A Europa, w tym Polska, stanowi kluczowy rynek w globalnej ekspansji GAC – komentuje Marcin Słomkowiski, dyrektor marki GAC Motors w Polsce.
Dzięki produkcji w zakładach Magna GAC ominie cła
Zakład Magna może pochwalić się wieloletnim doświadczeniem w wytwarzaniu zaawansowanych samochodów przeznaczonych dla europejskich odbiorców. To właśnie ono sprawia, że AION V ma realną szansę być jeszcze bardziej konkurencyjny na polskim rynku.
GAC Aion V to nowoczesny elektryczny SUV, który łączy wysokie osiągi z wyjątkowym komfortem jazdy. Akumulator o pojemności 75,3 kWh pozwala przejechać do 510 km na jednym ładowaniu, a szybkie ładowanie w zakresie 30–80% trwa krócej niż 20 minut.
GAC Aion V z rabatami do 15%: Sprawdź ofertę
Luksusowa kabina, nawet 8 lat gwarancji i atrakcyjna cena
Kabina została zaprojektowana z naciskiem na wygodę wszystkich podróżujących. W standardzie znalazły się przednie fotele z masażem i wentylacją, natomiast tylna kanapa z regulacją oparcia do 137° zapewnia komfortowy wypoczynek nawet podczas długich przejazdów.
Producent oferuje 8-letnią gwarancję, podkreślając solidność i niezawodność konstrukcji. Wysoki poziom bezpieczeństwa potwierdza również maksymalna ocena 5 gwiazdek uzyskana w testach Euro NCAP. Chiński SUV klasy średniej kosztuje od 178 900 zł za wersję Premium lub 187 900 zł za odmianę Luxury.