To, że Porsche 911 GT2 RS jest piekielnie szybkim autem, chyba nikogo nie trzeba było przekonywać. Ale uzyskany czas przejazdu północnej pętli toru Nürburgring z pewnością zaskoczył wszystkich. To nie tylko najszybsze Porsche 911 w historii, ale również najszybszy dopuszczony do ruchu seryjny model, jaki stanął do rywalizacji na tym słynnym torze.
Rekordowy wynik wynosi od 20 września 2017 r. 6 minut i 47,3 sekundy. Co ważne, podczas prób bicia rekordu aż pięciokrotnie dwaj kierowcy (testowy Lars Kern oraz wyścigowy Nick Tandy) zeszli poniżej 6:50. Rekordowy wynik udało się osiągnąć 30-latkowi z Niemiec, który na co dzień zajmuje się jazdami testowymi nowych modeli Porsche.
Uzyskany wynik jest o ponad 4 sekundy lepszy od rezultatu osiągniętego przed rokiem przez Lamborghini Huracan Performance, który wzbudził wówczas sporo kontrowersji, a także o 9 sekund lepszy od wyniku Porsche 918 Spyder, który do tego momentu nosił miano najszybszego modelu niemieckiej marki dopuszczonego do ruchu. Niewiele, bo zaledwie 1,4 s brakowało, by Porsche pobiło także wynik najszybszego elektrycznego auta sportowego. NIO EP9 północną pętlę toru Nürburgring pokonał w czasie 6:45,90.
Najszybsze i najmocniejsze dopuszczone do ruchu Porsche 911 swoją światową premierę świętowało pod koniec czerwca na Festiwalu Szybkości w Goodwood. Sportowe Porsche z napędem na tylne koła napędzane jest 700-konnym, sześciocylindrowym silnikiem biturbo. Waży 1470 kg i do 100 km/h jest w stanie się rozpędzić w 2,8 s, a maksymalna prędkość wynosi 340 km/h. Nowe 911 GT2 RS jest mocniejsze od swojego poprzednika o 80 KM i ma wyższy o 50 Nm maksymalny moment obrotowy (750 Nm).