Po kilku miesiącach oczekiwania, wreszcie możemy ocenić Volkswagena Golfa GTI siódmej generacji. Zdaniem wielu osób, nowy model bardzo mocno nawiązuje do poprzednika pod względem stylistyki, ale jeśli chodzi o wnętrze, nastąpiła mała rewolucja. Czy podobne zmiany znajdziemy w najnowszym GTI?
Zapewne wielu przeciwników Volkswagena stwierdzi, że ciężko doszukiwać się zmian w porównaniu do konwencjonalnej wersji, jak i poprzedniego Golfa GTI. Zamiast jednak popadać w ironię i sarkazm sprawdźmy, co nowego pojawiło się w najnowszym Volkswagenie Golfie VII GTI.
Najnowszy model dostał takie dodatki, jakich mogliśmy się spodziewać po modelu GTI - czerwone akcenty przy przednim grillu, które teraz nachodzą na przednie światła, sam grill dostał siatkę a'la "plaster miodu", z tyłu wylądowały przydymione klosze lamp, na dachu zamontowano niewielki spojler, przeprojektowano zderzak kryjący podwójną końcówkę układu wydechowego, zastosowano dyfuzor, zaś wisienką na torcie są nowe, 17-calowe felgi z oponami w rozmiarze 225/45.
Kilka zmian znajdziemy także we wnętrzu - tapicerka foteli to klasyczna już krata, kierownica została spłaszczona na dnie, zastosowano skórzane wstawki oraz czerwone podświetlenie. Oczywiście w porównaniu do poprzednika, najnowszy Volkswagen Golf GTI posiada nową platformę MQB, która pozwoliła odchudzić auto o około 42 kilogramy dając ostateczny wynik na poziomie 1351 kg.
Pod maską znajdziemy odświeżony silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,0-litra i mocy 220 KM w konwencjonalnej wersji modelu GTI oraz 230 KM we wzmocnionym wariancie GTI Performance. Napęd przekazywany będzie na koła za pośrednictwem standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej lub opcjonalnej 6-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej.
Zdaniem producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje teraz 6,4 sekundy zaś prędkość maksymalna to 250 km/h - takimi parametrami charakteryzuje się model GTI Performance o mocy 230 KM. Słabsza wersja przyspiesza do "setki" w 6,9 sekundy osiągając prędkość maksymalną na poziomie 240 km/h. Pierwsze zamówienia na rynku niemieckim wystartują już 5 marca, zaś cena Volkswagena Golfa GTI wystartuje od poziomu 28 350 euro.