Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Volkswagen Golf to chyba największa obecnie ikona, przynajmniej na europejskim rynku, segmentu kompaktów (klasy niższej średniej) i najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie. Nazwa tego modelu wywodzi się od nazwy prądu morskiego – Golfsztromu. Volkswagen Golf I pojawił się na rynku w 1974 roku, zastępując legendarnego już wówczas, ale jednocześnie dość już wiekowego Garbusa, jednak pierwsze prace nad tym modelem sięgają już 1967 roku. Od momentu debiutu rynkowego do sprzedaży trafiło już siedem generacji kompaktowego Volkswagena - kolejne wcielenia tego modelu pojawiały się w latach: 1983, 1992, 1997, 2003, 2008 oraz 2012. Przez ten czas w ofercie Golfa pojawiło się wiele różnych wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet czy minivan Golf Plus) oraz silnikowych, w tym szczególnie interesujące fanów szybkiej jazdy Golf GTi oraz Golf R. Volkswagen Golf dwukrotnie zdobywał tytuł Car of the Year (III generacja w 1992 r. i VII w 2013 r.), dwukrotnie World Car of the Year (VI generacja w 2009 r. i VII generacja w 2013 r.), a także raz tytuł North American Car of the Year (Golf VII w 2015 r.).
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów

Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Golf

Liczba ocen: 5 275
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Montoy
Hatchback 1.4 TSI 170KM 125kW
Volkswagen Golf V
Zgrabna sportowa sylwetka (3d)szybki praktyczny i oszczędny.Silnik jak sie dba tak sie ma , czyli nie należy zaniedbywać drobnych usterek które prowadzą do poważnych usterek,dobrej jakości paliwo i olej zmieniany regularnie,dobre jakości części zamienne i smigam już 80 tyś bez problemu a elastyczność tego silnika w połączeniu z niskim spalaniem przy oszczędnej jezdzie jest zadziwiająca.Ps łancuch z napinaczem wymienić prewencyjnie co 100tyś (350zł i pół dnia roboty)i zapominacie o wszystkich bolączkach!
4,7
~Jeti
Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW
Volkswagen Golf VII
Dostałem auto jako firmowe po szefie. On jeżdził od nowości i zrobił nim 140 tyś km. Ja od 2016 roku dołożyłem 150 tyś km. Eksploatuje go mocno po mieście i w trasie. I co? I NIC. Auto jeździ, wymieniam w serwisie olej i rzeczy eksploatacyjne i tyle. W firmie są dwa modele 90 KM i dwa 105 KM. Żaden nigdy się nie zepsuł. 105 konne są starsze i model jakim jeździ kolega przekroczył 300 tyś km. Wtedy serwis wymienił w nim sprzęgło. Tyle z akcji naprawczych. Turba są oryginalne, wtryski też. Olej lejemy Shella 5w30 co 15 - 20 tyś km. Filtry paliwa i powietrza co drugą wymianę oleju. Rozrządy we wszystkich wymienione po 210 tyś km. Szef się cieszy, że flota w końcu trafiona bo nie trzeba pchać kasy jak w poprzednie Fordy Focusy i BMW 3. Polecam ten model Golfa.
4,5
~Mateusz
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Volkswagen Golf IV
Samochód jest w rodzinie od prawie dziesięciu lat i jeszcze nigdy nie zawiódł. Zawsze odpala, nawet w największe mrozy. Jest tani w utrzymaniu, nieliczne usterki tanie i szybkie w usunięciu. SIlnik o prostej konstrukcji- bardzo turbosprężarki, koła dwumasowego czy nawet pomp wtrystkowych. Tu nie ma co się zepsuć. Części są ogólnie dostępnie. Bardzo komfortowy, rodzinny samochód. Będę nim jeździł jeszcze bardzo długo, bo tak dobrego samochodu w tak niskiej cenie nie znajdę nigdzie. Polecam rodzinom i skąpcom, którzy nie lubią wydawać pieniędzy.

Raporty spalania Volkswagen Golf

Liczba raportów: 6 479
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf
5,1 – 15,4
l/100 km
4,7 – 13,6
l/100 km
6,5 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Hatchback 1.4 TSI 170KM 125kW
Volkswagen Golf V
W trasie między miastami 70-90 km/h przy delikatym obchodzeniu sie z pedałem gazu potrafi zajśc do 5L szok przy tej mocy i nisamowitej elastyczności silnika .Autostrada to 7L przy 140 km/h i 8 przy 140km/h z kołami 225/40/19.
6,7
Hatchback 1.4 TSI 140KM 103kW
Volkswagen Golf V
Jeżdżę zazwyczaj oszczędnie ale szybko. Trzymam się obrotów zazwyczaj ok 2tys na silniku że względu na wrażliwość kompresora i słabych Panewek nie obciążeń zbyt mocno silnika gdy nie potrzebuje. Leje olej Total long life 5w30 I wymieniam częściej niż zaleca producent. Naprawy są droższe niż dobry olej wymieniany częściej. Przełożenie w skrzyni są stosunkowo niskie, na 6 biegu przy 2 tys obr mam ok 82km/h.
9,2
Cabrio 1.6 i 100KM 74kW
Volkswagen Golf III
1.6 100km nie jest demonem przyspieszenia, ale pozwala podróżować w miarę dynamicznie i przy rozsądnym użytkowaniu jest bardzo ekonomiczny. Średnie spalanie PB przy mieszanej jeździe bez zamulania, ale również bez szaleństw to 8l, w zimie na krótkich trasach potrafi spalić i 12l.. Na gazie średnie spalanie w moim przypadku to niecałe 9l, w trasie 90-130km/h można zejść poniżej 8l, 170 i więcej to już 12+ .

Usterki Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 419
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
1 komentarz
Mnóstwo błędów na wyświetlaczu, nagłe gaśnięcie silnika, brak możliwości odpalenia samochodu
  • Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW od 2017
  • instalacja elektryczna
  • 100 tys. km
Pierwszy raz pojawiło się to po przejechaniu ok. 800 metrów po odebraniu auta. Nagle samochód zgasł, pojawiło się mnóstwo błedów, m.in. o hamulcu postojowym, nagle o zbliżeniu się do obiektu, nagle lane assistant + kilka innych błędów i auto już nie odpaliło, po minucie już nawet awaryjne nie migały. Na lawecie wrócił samochód do serwisu, wymieniono akumulator, nic to nie dało, o dziwo z kabli odpalił i powiedziano mi 'będzie działać'. Pojechałem do domu, wsiadłem do auta po ok 4 godzinach, elegancko odpalił, przejechałem ok. 1 km i to samo. Coś zabulgotało, automat pogrzechotał jakbym zdławił auto w manualu na zbyt wysokim biegu i auto stanęło. Znów kilkanaście błędów na wyświetlaczu między zegarami, po minucie już nawet nie mrygały awaryjne...znów laweta i cóż...ciekawe co tym razem powiedzą geniusze z serwisu. znów wymienią aku i odpalą z kabli? Nie wiem co mnie podkusiło na VW...
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 153
3,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
5,0
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Spalanie w granicach 10l/100km w cyklu mieszanym. Przejście na LPG bez problemu, wkręcanie na wyższe obroty nie powoduje przelączenia na Pb. Instalacja BRC SQ 32, montaż w 2016r. przebieg 51 tys.km, zero problemów jesli chodzi o LPG. Także mogę polecić.
Volkswagen Golf