Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Volkswagen Golf to chyba największa obecnie ikona, przynajmniej na europejskim rynku, segmentu kompaktów (klasy niższej średniej) i najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie. Nazwa tego modelu wywodzi się od nazwy prądu morskiego – Golfsztromu. Volkswagen Golf I pojawił się na rynku w 1974 roku, zastępując legendarnego już wówczas, ale jednocześnie dość już wiekowego Garbusa, jednak pierwsze prace nad tym modelem sięgają już 1967 roku. Od momentu debiutu rynkowego do sprzedaży trafiło już siedem generacji kompaktowego Volkswagena - kolejne wcielenia tego modelu pojawiały się w latach: 1983, 1992, 1997, 2003, 2008 oraz 2012. Przez ten czas w ofercie Golfa pojawiło się wiele różnych wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet czy minivan Golf Plus) oraz silnikowych, w tym szczególnie interesujące fanów szybkiej jazdy Golf GTi oraz Golf R. Volkswagen Golf dwukrotnie zdobywał tytuł Car of the Year (III generacja w 1992 r. i VII w 2013 r.), dwukrotnie World Car of the Year (VI generacja w 2009 r. i VII generacja w 2013 r.), a także raz tytuł North American Car of the Year (Golf VII w 2015 r.).
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz

Nowy Volkswagen Golf

Cena od: 70 190 PLN

Oceny Volkswagen Golf

Liczba ocen: 5 231
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Drobne usterki - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Guzus
Variant 1.6 TDI BlueMotion 110KM 81kW
Volkswagen Golf VII
Bardzo udane i niezawodne auto. Przez prawie cztery lata eksploatacji żadnych problemów. Auto zaskakująco dynamiczne jak na swoją moc, ekonomiczne - niskie spalanie, wnętrze wystarczające ( jeśli ktoś jeździł autami klasę wyższymi to będzie wrażenie, że ciaśniej, ale ogólnie ok) , pojemny bagażnik - choć u mnie z 4os. rodziną bez dachboxa się nie obyło. Zawsze odpalał "od kopa", żadnych przepalonych żarówek, bezpieczników, stuków itp.. Trzeba pamiętać, że to diesel z euro6. Jak będziemy tym codziennie stać półgodziny w korku do pracy na odcinku 10km to nie polecam, coś się pewnie będzie psuć - takie auta sprawdzają się przy większej ilości kilometrów, jak już mamy 20-30km do pracy, trochę trasy - wtedy nic tylko lać paliwo i jeździć...
4,4
~Użytkownik Golfa
Variant Alltrack Facelifting 1.8 TSI BMT 180KM 132kW
Volkswagen Golf VII
Bardzo udany samochód. Uterenowione kombi to chyba jeden z racjonalniejszych wyborów. Napęd 4x4 z haldexem robi doskonałą robotę, a auto bardzo dobrze sobie radzi na szutrach, chorwackich dojazdach do dzikich plaż i górach, w głebokim śniegu i na asflacie. Auto dzięki niemu jest bardo dynamiczne i daje dużą satysfakcję na światłach gdy kierowca obok w swoim BMW widzi Golfa ;-). Jedyny mankamant tego samochodu to dość nieregularne spalanie, a mianowice samochód potrafi spalać średnio pomiędzy 6l, a 11l/100km w zależności od ciężkości nogi. Bardzo spokojna jazda, bez zbędnej dynamiki w ciepłe dni to nawet 6,6-7l/100km (zimą 7,3-7,5l/100km). Normalna jazda, ani szybko ani wolno to średnio około 7,5-8,5l/100km latem i 7,8-9l/100km zimą. Może to trochę od opon zależy, jednak równie dobrze można osiągać wysokie i niskie spalania o każdej porze roku z każdymi oponami. Szybka jazda autostradą 160kmh+ to już spalanie na poziomie 10,5-11,5l/100km. A auto trzeba zauważyć, że jest dość szybkie, i nawet 220kmh nie stanowi problemu. Jazda z rowerami na dachu 130kmh na długich odcinkach to około 9,5l/100km. Bardzo dobrze sprawuje sie również aktywny tempomat, z którego po przyzwyczajeniu korszystam nawet do 50% czasu poruszania się tym samochodem. Przede wszystkich dobrze działa w korkach (od 0 kmh) chociaż trzeba "kliknąć" aby ruszyć oraz w powolnie płynącym ruchu, klik klik i auto samo utrzymuje dystanas i reguluje prędkość. Trzeba jednak uważać na ostrych zakrętach i rondach, gdyż lubi tracić z widoku poprzedzający samochód i może zacząć nagle przyspiesząc.
4,9
~Grześ
Hatchback 5d 1.2 TSI 105KM 77kW
Volkswagen Golf VII
Może moja opinia pomoże podjąć komuś decyzje o zakupie. Samochód nowy zakupiony w ASO PL. W ciągu 4 lat zrobiłem nim prawie 170000km. Przez ten okres raz wymieniłem klocki hamulcowe z grubszych rzeczy eksploatacyjnych. Olej wymieniany co 15 000 a nie co 30 000. Samochód absolutnie bezawaryjny, a podczas zakupu miałem obawy co do tego silnika. Po takim przebiegu nie widać praktycznie żadnego zużycia wnętrza pojazdu. Plastiki nadal prawidłowo spasowane i nie skrzypią. Spalanie zależy od preferencji kierowcy i warunków drogowych. W moim przypadku od 5,2-7,5l/100km. W miarę dobrze wyciszony. Szybko się nagrzewa podczas ujemnych temperatur. Samochód w ciągłej eksploatacji.

Raporty spalania Volkswagen Golf

Liczba raportów: 6 411
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf
5,1 – 15,4
l/100 km
4,7 – 13,6
l/100 km
6,5 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,0
Hatchback 1.9 SDI 68KM 50kW
Volkswagen Golf IV
Autko mam od ponad 5 lat, zrobiłem nim ponad 100 tyś km i musze stwierdzić, że jest bardzo oszczędne. Autostrada – 130 km/h na tempomacie – 6,1 litra. Miasto w lecie 5,2 litra, zima – 5,6 litra. Na drogach krajowych przy prędkości do 90 km/h 4,5 litra. Minimalnie osiągnąłem 3,7 litra z 3 osobami w aucie na trasie ponad 200 km po drogach krajowych, jednak było to męczące dla mnie i dla silnika, wiec nie polecam nikomu takiej jazdy. Wiadomo, że komputer wylicza wartości spalania na podstawie domysłów, wiec nie pokrywają się one z rzeczywistością. Moje wartości spalania sprawdzałem na podstawie zużytego paliwa i prostych kalkulacji. W aktualnym trybie życia średnio zużywam 28 litrów na 500 km (400 km autostrada, 100 km częsciowo po mieście, częsciowo po drogach krajowych) co daje średnio 5,6 litra.
8,8
GTI 5d Facelifting 2.0 TSI 245KM 180kW
Volkswagen Golf VII
Po mieście (odcinek 6-10 km) potrafi zejsc do 10,5-11l. Korek (bez start-stop) około 14, 12 z włączonym systemem start stop. Przy oszczednej trasie (droga krajowa) jadąc przepisowo zszedłem do 6,2 w trybie eco. Autostrada - tempomat 160km/h - 10,5. 140km/h - 8,5-9,5. Generalnie nie jest źle. Komentarze o 20 czy 14l po mieście to można miedzy bajki włożyć, chyba ze jeździmy na sporcie od świateł do świateł z nogą w podłodze. Średnio moge powiedzieć, że na zbiorniku paliwa przejeżdżam około 450km. Wadą jest mały zbiornik - z rezerwy tankuje około 42l.
5,6
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
W mieście nie pali mi więcej niż 6,4 km. Do pracy w 1 str mam 13 km, wiadomo czasem przy weekendach też trochę się pojeździ czasem trasą ale głównie po ścisłym mieście. Jeżeli chodzi o spalanie w trasie.... Na ostatnim przykładnie - 405 km do/z miasta turystycznego plus dodatkowe 325 km jazdy po okolicznych miejscowościach, miejscowości górskie (Wisła i okolice). Łącznie zrobiłam 1135 m, zapakowani byliśmy w 4 osoby, bagażnik na full. No i średnie wyszło 6l, a to mnie bardzo zadowalało bo wiadomo w górach dużo zakrętów, jazda pod górę, także korki. W trasie jazda 120-135 km/h. W lato, trasa ok 900 km, klima, jazda w 3-4 osoby z niewielką ilością bagaży i prędkość średnio 120 km/h - spalanie do 5,5 l. Polecam bardzo to auto pod względem jazdy, nie dosyć że niskie spalanie to jest wygodne. A dodam że auto z 5 biegową skrzynią.

Usterki Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 414
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Oczekuje na rozwiązanie
Mnóstwo błędów na wyświetlaczu, nagłe gaśnięcie silnika, brak możliwości odpalenia samochodu
  • Volkswagen Golf VII Hatchback 5d Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW od 2017
  • instalacja elektryczna
  • 100 tys. km
Pierwszy raz pojawiło się to po przejechaniu ok. 800 metrów po odebraniu auta. Nagle samochód zgasł, pojawiło się mnóstwo błedów, m.in. o hamulcu postojowym, nagle o zbliżeniu się do obiektu, nagle lane assistant + kilka innych błędów i auto już nie odpaliło, po minucie już nawet awaryjne nie migały. Na lawecie wrócił samochód do serwisu, wymieniono akumulator, nic to nie dało, o dziwo z kabli odpalił i powiedziano mi 'będzie działać'. Pojechałem do domu, wsiadłem do auta po ok 4 godzinach, elegancko odpalił, przejechałem ok. 1 km i to samo. Coś zabulgotało, automat pogrzechotał jakbym zdławił auto w manualu na zbyt wysokim biegu i auto stanęło. Znów kilkanaście błędów na wyświetlaczu między zegarami, po minucie już nawet nie mrygały awaryjne...znów laweta i cóż...ciekawe co tym razem powiedzą geniusze z serwisu. znów wymienią aku i odpalą z kabli? Nie wiem co mnie podkusiło na VW...
Oczekuje na rozwiązanie
Brak mocy szarpie przy dodawaniu gazu
  • Volkswagen Golf V
  • silnik
  • 230 tys. km
Witam, jestem posiadaczem Vw Golfa 5 1.9 TDI. Od kilku dni podczas jazdy czasami jest tak, że samochod odpali normalnie wszystko jest dobrze ale przy 90-100km/h jest taki moment gdy czuc ze samochod traci moc i zaczyna szarpac, im wiecej gazu tym mocniej szarpie. Drugi przypadek to zaraz po odpaleniu samochod mnie ma mocy nie szarpie ale moge max. jechac 120 km/h. W obu przypadkach ponowne uruchomienie silnika naprawia problem. Zauwazylem tez, ze gdy odpalam silnik gdy jest on rozgrzany szarpie nim narobi halasu i pozniej jest ok. Jestem umowiony z mechanikiem na weekend jednak chcialbym wiedziec na co musze sie przygotowac szczegolnie finansowo. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 153
3,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
5,0
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Spalanie w granicach 10l/100km w cyklu mieszanym. Przejście na LPG bez problemu, wkręcanie na wyższe obroty nie powoduje przelączenia na Pb. Instalacja BRC SQ 32, montaż w 2016r. przebieg 51 tys.km, zero problemów jesli chodzi o LPG. Także mogę polecić.
Volkswagen Golf