Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Volkswagen Golf to chyba największa obecnie ikona, przynajmniej na europejskim rynku, segmentu kompaktów (klasy niższej średniej) i najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie. Nazwa tego modelu wywodzi się od nazwy prądu morskiego – Golfsztromu. Volkswagen Golf I pojawił się na rynku w 1974 roku, zastępując legendarnego już wówczas, ale jednocześnie dość już wiekowego Garbusa, jednak pierwsze prace nad tym modelem sięgają już 1967 roku. Od momentu debiutu rynkowego do sprzedaży trafiło już siedem generacji kompaktowego Volkswagena - kolejne wcielenia tego modelu pojawiały się w latach: 1983, 1992, 1997, 2003, 2008 oraz 2012. Przez ten czas w ofercie Golfa pojawiło się wiele różnych wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet czy minivan Golf Plus) oraz silnikowych, w tym szczególnie interesujące fanów szybkiej jazdy Golf GTi oraz Golf R. Volkswagen Golf dwukrotnie zdobywał tytuł Car of the Year (III generacja w 1992 r. i VII w 2013 r.), dwukrotnie World Car of the Year (VI generacja w 2009 r. i VII generacja w 2013 r.), a także raz tytuł North American Car of the Year (Golf VII w 2015 r.).
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Golf

Liczba ocen: 5 423
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,0
~Maciek
Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
Volkswagen Golf VIII
Byłem użytkownikiem Golfa 6,7 i 7.5 a od roku 8. Auto ze 130 KM silnikiem jest ekonomiczne, zrywne, Duza ilość nowinek technicznych, tabletów ale największym mankamentem który został rozwiązany w droższej 150 KM jest fatalne zawieszenie oraz układ kierowniczy, który nie nadąża nie usztywnia się Przy prędkościach autostradowych auto pływa jak latawiec lub wóz na resorach piórowych co przekłada się na ciągle korygowanie toru jazdy. DRAMAT . W zakrętach wydaje Ci się że dokrecacsz po czym auto przechyla się i tracisz tor jazdy.... wrażenia z dynamicznej jazdy beznadziejne . Nie polecam zwłaszcza jeśli byłeś użytkownikiem poprzednich generacji. Minusem jest zestaw głośnomówiący który działał wcześniej beż zarzutu teraz się zawiesza albo nie słyszę swojego rozmówcy.... Generalnie auto to konsumenta 50+ na miasto i kościoła
2,0
~Maciek
Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
Volkswagen Golf VIII
Byłem użytkownikiem Golfa 6,7 i 7.5 a od roku 8. Auto ze 130 KM silnikiem jest ekonomiczne, zrywne, Duza ilość nowinek technicznych, tabletów ale największym mankamentem który został rozwiązany w droższej 150 KM jest fatalne zawieszenie oraz układ kierowniczy, który nie nadąża nie usztywnia się Przy prędkościach autostradowych auto pływa jak latawiec lub wóz na resorach piórowych co przekłada się na ciągle korygowanie toru jazdy. DRAMAT . W zakrętach wydaje Ci się że dokrecacsz po czym auto przechyla się i tracisz tor jazdy.... wrażenia z dynamicznej jazdy beznadziejne . Nie polecam zwłaszcza jeśli byłeś użytkownikiem poprzednich generacji. Minusem jest zestaw głośnomówiący który działał wcześniej beż zarzutu teraz się zawiesza albo nie słyszę swojego rozmówcy.... Generalnie auto to konsumenta 50+ na miasto i kościoła
2,0
~Maciek
Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW
Volkswagen Golf VIII
Byłem użytkownikiem Golfa 6,7 i 7.5 a od roku 8. Auto ze 130 KM silnikiem jest ekonomiczne, zrywne, Duza ilość nowinek technicznych, tabletów ale największym mankamentem który został rozwiązany w droższej 150 KM jest fatalne zawieszenie oraz układ kierowniczy, który nie nadąża nie usztywnia się Przy prędkościach autostradowych auto pływa jak latawiec lub wóz na resorach piórowych co przekłada się na ciągle korygowanie toru jazdy. DRAMAT . W zakrętach wydaje Ci się że dokrecacsz po czym auto przechyla się i tracisz tor jazdy.... wrażenia z dynamicznej jazdy beznadziejne . Nie polecam zwłaszcza jeśli byłeś użytkownikiem poprzednich generacji. Minusem jest zestaw głośnomówiący który działał wcześniej beż zarzutu teraz się zawiesza albo nie słyszę swojego rozmówcy.... Generalnie auto to konsumenta 50+ na miasto i kościoła

Raporty spalania Volkswagen Golf

Liczba raportów: 6 743
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf
5,4 – 16,0
l/100 km
4,6 – 13,6
l/100 km
6,5 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW
Volkswagen Golf VII
Zazwyczaj przy tankowaniu wychodzi nieco ponad 8l/100 km (miasto 70% / krótka trasa 30%) - spalanie takie, jak moja poprzednia Fiesta ponad dwukrotnie słabsza, więc ogólnie rewelacja :) Przy pustawej trasie, prędkościach poniżej 100 km/h da się zejść poniżej 5l według komputera. Mowa tutaj o jeździe emeryckiej na pamięć - utrata prędkości bez udziału hamulców, bardzo płynna jazda. Na regularnych trasach 50km komputer zdąży zejść do 4.9l. Może gdyby trasa miała 100-200km, to nawet i poziom 4.5-4.7 jest do osiągnięcia. Trasy autostradą 150 km/h na tempomacie (141 - 142 według nawigacji) - wówczas spalanie waha się między 7,5 a 8,5l. Przy tankowaniu wychodzi to 8l / 100 km. Na trasie Łódź Praga Kraków Łódź (1600km) postanowiłem jechać bardziej eko. Było sporo remontów i jazdy 70 - 100 km/h na tempomacie, na autostradach max 120 km/h jechałem, czasami krótko 130 km/h do sprawniejszego wyprzedzania. Tempomat używany tylko wtedy, kiedy wiedziałem, że nie będzie dohamowywał auta. Wówczas przy tankowaniu wyszło, że auto spaliło średnio 5.2l / 100 km.
5,5
Variant 1.6 TDI BlueMotion 110KM 81kW
Volkswagen Golf VII
Przy kołach 225/ 45 17" Miasto: 5,0 (jazda oszczędna, bez korków), 6,3(normalna jazda w przeciętnym ruchu), 7,8 (dynamiczna jazda w korkach) Trasa: 4,8 ( do 110km/h), 5,2 (do 150km/h) - 7,8 (spalanie maksymalne na trasie) Uwagi: Koła 17" raczej nie odpowiednie na polskie drogi. Skrzynia bięgów, a szczególnie 1 bieg jakiś krótki, mała elastyczność i słaba moc przy niskich obrotach. Reszta ok. Samochód bardzo przemyślany, ergonomiczny- prosta i przejrzysta obsługa całego sterowania .
9,1
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Volkswagen Golf IV
Cóż mogę powiedzieć, turbo benzyna nie będzie paliła 5 litrów, ale 6 jak najbardziej da się uzyskać, jadąc za dziadkiem w fabii. Przy dynamicznej jeździe potrafi i 16 litrów spalić, ale turbo nie kupuje się by oszczędzać :)

Usterki Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 443
Problemy z elektroniką
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 eTSI EVO mHEV 150KM 110kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • 2 tys. km
Witam, Mamy Golfa 8 od 22 stycznia, przejechaliśmy do tej pory 2300km. Dramat!!! Panel dotykowy załącza się jak chce, najczęściej jest czarny, czyli wszystkie funkcje nie są dostępne. Problemy połączenia ecall "SOS", kontrolka czerwona, informacja na panelu zgłoś się do serwisu. Asystent parkowania jest obecnie niedostępny - praktycznie standard codzienny Pobieranie ustawień, czynność ta trwa czasami kilka minut, a czami cały przejazd autem, czyli do pracy około 30km. Temat o który nie widzę aby ktoś pisał, dwa razy zaczął sam hamować z prędkość 90 km/h do praktycznie zera, pomimo braku zagrożenia z przodu, nikt nie jechał, nikt nie stał, totalnie pusta droga. Ogromne zagrożenie dla naszego auta i auta za nami. Kierowca z tyłu myślał, że robię to specjalnie, nie wytłumaczalna sytuacja dla Policji w przypadku kolizji. W czasie kontaktu z serwisami, a obdzwoniłem kilka, otrzymałem info, że to Golf 8 i są problemy z elektroniką, co mnie to powinno interesować. W czasie pobytu w serwisie, nie zostało poprawione nic, info od serwisanta następujące "Jak podłączyliśmy kompa, to wyskoczył komunikat , "Nie ingeruj w oprogramowanie samochodu, pracujemy nad rozwiązaniem problemów, VW"". Dziś piszemy oficjalne zgłoszenie do VW, bo to auto zagraża bezpieczeństwu nie tylko naszemu.
Problem rozwiązany
2 komentarze
System Infotainment zawieszanie
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 1.5 TSI EVO 130KM 96kW od 2019
  • inne
  • 2 tys. km
Witajcie, Funkcjonowanie systemu Infotainment pozostawia wiele do życzenia. Nasz Golf ma 2 tys. km i niespełna 3 miesiące jeżdzenia. System się zawiesza, RDS nie pobiera informacji, przełącza się samoczynnie na media z telefonu. Kilka razy zawiesił się tak, że cały ekran był czarny, nie zmienisz ustawień klimy, stacji w radiu, nie działa park assist, ... Samoczynnie wylogowuje użytkownika z WeConnect, włączają się ustawienia Gościa. Czasem pobieranie ustawień potrafi trwać kilka minut. Zaczynasz jechać i po jakimś czasie fotel się przestawia do twoich ustawień... problemy zgłoszone w ASO umówiony termin aktualizacji oprogramowania. Dam znać czy się poprawi. Po telefonie do ASO mam wrażenie że problem jest im dobrze znany. Ktoś też ma takie sytuacje u siebie?
Problem rozwiązany
16 komentarzy
Błąd AdBlue + błąd kontrolki pasów bezpieczeństwa pasażera + błąd wyświetlacza
  • Volkswagen Golf VIII Hatchback 2.0 TDI SCR 115KM 85kW od 2019
  • układ wydechowy
  • usterka fabryczna
Po wyjechaniu z salonu nowym autem, tego samego dnia zapaliła się ikonka silnika i powiadomienie o usterce układu wydechowego - sprawdź AdBlue. Rano w drodze do serwisu zapalił się kolejny komunikat i dołączyła kolejna kontrolka, że zapłon silnika zostanie wyłączony za 1000 km mimo prawidłowego zasięgu AdBlue na zegarach. Fotel pasażera gdy nikt na nim nie siedział piszczał, że są nie zapięte pasy. Po powrocie z serwisu ekran boczny kompletnie się wyłączył, przy okazji wyłączając czujniki parkowania. Klima chodziła jak wcześniej ustawiona bez możliwości zmiany.
Problem rozwiązany
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 158
3,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
5,0
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 250 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Założona instalacja BRC SQ 32 z OBD. Auto w momencie montażu było po gruntownym przeglądzie i małym remoncie silnika. Instalacja sprawuje się dobrze, nie ma z nią problemów. Przeglądu co 15 tys.km. Nie ma spadków mocy
Volkswagen Golf