Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Volkswagen Golf to chyba największa obecnie ikona, przynajmniej na europejskim rynku, segmentu kompaktów (klasy niższej średniej) i najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie. Nazwa tego modelu wywodzi się od nazwy prądu morskiego – Golfsztromu. Volkswagen Golf I pojawił się na rynku w 1974 roku, zastępując legendarnego już wówczas, ale jednocześnie dość już wiekowego Garbusa, jednak pierwsze prace nad tym modelem sięgają już 1967 roku. Od momentu debiutu rynkowego do sprzedaży trafiło już siedem generacji kompaktowego Volkswagena - kolejne wcielenia tego modelu pojawiały się w latach: 1983, 1992, 1997, 2003, 2008 oraz 2012. Przez ten czas w ofercie Golfa pojawiło się wiele różnych wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet czy minivan Golf Plus) oraz silnikowych, w tym szczególnie interesujące fanów szybkiej jazdy Golf GTi oraz Golf R. Volkswagen Golf dwukrotnie zdobywał tytuł Car of the Year (III generacja w 1992 r. i VII w 2013 r.), dwukrotnie World Car of the Year (VI generacja w 2009 r. i VII generacja w 2013 r.), a także raz tytuł North American Car of the Year (Golf VII w 2015 r.).
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Volkswagen Golf - wyceny aut używanych

Nie wiesz na co Cię stać? Policz to z nami!

Oceny Volkswagen Golf

Liczba ocen: 5 298
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Bartosz
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf IV
Auto mam już okrągły rok. Sprowadziłem je z niemiec z przebiegiem 149000km, to czy był prawdziwy czy nie ciężko powiedzieć. Chociaż fakt iż silnik nie bierze nic(!) oleju jest aż zadziwiający patrząc na opinie, chociaż może ktoś po prostu zrobił remont, albo coś zmodyfikował w silniku. Tak czy siak auto bardzo poprawne, nic nie stuka, jeździ bardzo przyjemnie, pojemność nie najgorsza jak na taki niewielki samochód, prowadzenie jak najbardziej ok. Jeśli chodzi o dynamikę to jest bez szału, ciężko coś wymagać od 75KM, za to da się normalnie jeździć po 120km/h lub więcej bez tracenia słuchu. Wygląd w środku bardzo "niemiecki", czyli wszystko jest na swoim miejscu i wygląda "normalnie", czyli nuda, za to wielki plus za kolor podświetlenia zegarów(niebieski). Jest bardzo przyjemny dla oka. Co do wyposażenia, to ja niestety mam wersję "gołą", więc z ciekawszych rzeczy mam tylko centralny zamek, abs i wspomaganie, więc nie będę się w tym temacie wypowiadał. Ogólnie nie polecam tego auta fanom emocji i jakiś fanaberii, bo to auto po prostu jeździ, dlatego wpasowywuje się prawie idealnie w moje oczekiwania.
4,4
~Madziq
Hatchback 1.4 60KM 44kW
Volkswagen Golf III
W moich rękach od 2 lat. Posiadam trzydrzwiowego hatchbacka. Samochód mały, ale dość pakowny, na parkingu wszędzie się zmieści, jedynie problem mogą sprawić dosyć długie drzwi przy wysiadaniu, bagażnik jak na taki samochód całkiem spory, w środku też jest wystarczająco dużo miejsca by w miarę komfortowo jeździć, postawiony na ładnym alusie robi wrażenie szczególnie jeśli jest w oryginale. Niezawodny, jeździł po każdego rodzaju drodze i nigdy mnie nie zawiódł w przeciwieństwie do posiadanego wcześniej golfa 4. Może do najszybszych nie należy, ale jeśli się o niego dba to odwdzięczy się niezawodna pracą.
4,0
~M3nt4lny
Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW
Volkswagen Golf IV
Jestem trzecim właścicielem tego auta, a drugim w Polsce. Został sprowadzony z Włoch w 2013r. z uszkodzonym przodem. Jest to naprawdę dobre auto dla młodego kierowcy. W trasie nigdy mnie nie zawiódł. Niestety nie jest to samochód bez wad. Przynajmniej mój. Przez pierwsze kilka miesięcy wszystko działało bezproblemowo, lecz w końcu zaczęły się drobne usterki, takie jak termostat. Całe szczęście nie było to drogie w naprawie. Pojeździłem bez żadnej awarii przez kolejne kilka miesięcy. Potem zaczęły się problemy z przegrzewaniem. Niestety przez długi czas nie było wiadomo co dokładnie mu dolega. Wymieniłem chłodnicę, wszystkie węże i było lepiej. We wrześniu zrobiłem remont zawieszenia, co wyszło mnie 2tys. zł. W końcu poszła uszczelka pod głowicą, a zarazem głowicą. Remont był kosztowny. Teraz całe szczęście nic się z nim nie dzieje.

Raporty spalania Volkswagen Golf

Liczba raportów: 6 533
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf
5,4 – 15,4
l/100 km
4,7 – 13,6
l/100 km
6,5 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Variant Facelifting 1.5 TSI ACT 150KM 110kW
Volkswagen Golf VII
Nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 5,8 litra i to jadąc w tempie "dziadkowym" 80-90 km/h na trasie. Ogólnie dojazd do pracy krótkie odcinki ok 8-8,5 litra lub więcej. 7,7 test długodystansowy od początku zakupu auta. Z długiej trasy po autostradzie 150-170 km/h średnie spalanie wyszło mi 6,8 litra. Trochę dużo, spodziewałem się conajmniej o 0,5 litra mnie na każdym wyniku. Być może to wina opon bo jest na 17"/225 a przy 16"/205 pewnie byłoby to czego bym oczekiwał. Aczkolwiek w stosunku do Octavii 1,4 TSI 150KM ale bez ACT spalanie spadło o ok 0,9 litra także jestem zadowolony.
7,3
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Volkswagen Golf IV
Przy gnieceniu po mieście 10-12 litrów. Mówię oczywiście o bucie w podłogę na każdym biegu. Przy normalnej jeździe po mieście 6.5 - 8.5 l/100 km Najmniejsze zużycie średnie uzyskane na trasie 100 km to 5.3 litra. 150 koni mechanicznych pali swoje ale zdecydowanie warto dołożyć do tych paru litrów niż męczyć się popularnym "ropiokiem" który ma 90 koni :)
9,6
Hatchback 1.8 T 150KM 110kW
Volkswagen Golf IV
Silnik AUM, spalanie autostradowe (angielskie) przy prędkościach do 110 km/h spalanie w granicach 7,5 - 8 L, tylko miejskie na krótkich odcinkach 11-12 L. Tryb mieszany wychodzi koło 9 L. W żadnym przypadku nieużywana klimatyzacja.

Usterki Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 423
Dpf
  • Volkswagen Golf VII Hatchback 5d 2.0 TDI-CR DPF 150KM 110kW 2012-2015
  • układ wydechowy
  • 1000 tys. km
Witam wszystkich . Moi drodzy koledzy mam problem z dpf ale nie tak do końca ponieważ sam się zregenerował po przejechaniu 2500 km a także miałem problem z czujnikiem temperatury spalin który tez wymieniłem jestem bez sił ponieważ w dalszym ciągu świecą się kontrolki tzn silnik i spirala nie wiem co jest grane jeżeli możecie pomóżcie ponieważ nie da się tych błędów skasować acha jest jeszcze jedna usterka systemu start stop i wydaje mi się że to ma związek z tymi kontrolkami które się świecą obiło mi się o uszy ze może to być usterka fabryczna jeśli wiecie drodzy koledzy coś na ten temat proszę o pomoc POZDRAWIAM
Oczekuje na rozwiązanie
silnik
  • Volkswagen Golf V Kombi 1.9 TDI 105KM 77kW 2005-2008
  • silnik
  • 200 tys. km
Od pewnego czasu mam tak ze swoim golfem.Trochę ciężko opisać to słowami. Zdarza się że podczas odpalania tak zatrzęsie silnikiem i zgaśnie następnie zapali i trochę przebiera na niskich obrotach, wtedy dodaję trochę gazu i jest OK. Następnie odpala bez problemu.I jest tak nie za każdym razem dodaję.Zdarzają się też sytuacje , że na rozgrzanym silniku zgaszę i po chwili chcę odpalić to występuje to samo trzęsienie i nie mogę odpalić i muszę trzymać na rozruszniku. DZIWNE. Nie wiem co to może być - może ktoś miał tak. Jeszcze co się dzieje to na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach odczuwalne jest lekkie zatrzęsienie (wibracje) w kabinie ale to prawdopodobnie początek dwu-masy- chyba że się mylę. Proszę o pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
Wahania temperatury cieczy chlodzącej
  • Volkswagen Golf VI Variant 2.0 TDI 140KM 103kW 2008
  • silnik
  • 150 tys. km
Odkąd temperatury spadły w okolice 0 silnik dłużej się rozgrzewa, co jest ok. Dziwi mnie fakt, że temperatura cieczy chłodzącej mimo iż osiągnie 90 stopni, to np. po zatrzymaniu się na światłach, czy 5 minutowym korku potrafi znacząco spadać np. do 70. temperatura w aucie na 20 stopni, 3 bieg wentylatorów. Czasem dając ustawienia klimatyzacji na "AUTO" silnik podnosi obroty jakby potrzebował się dogrzać? olej po osięganięciu temp. 75/80 stopni raczej ją trzyma. Czy jest to normalne zachowanie dla tego silnika? czy powinienem szukać winy w termostacie? albo czymś innym
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 156
3,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
4,3
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Jestem użytkownikiem Volkswagena golfa 4, od sześciu lat jeżdżę na gazie zamontowanym w auto mix, Krystian Klapuch w Skrzyszowie. Wszystko jest w porządku, silnik pracuje bez zarzutu, ogólnie jestem bardzo zadowolony. Polecam ten warsztat.
Volkswagen Golf