Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf

Lata produkcji: 1974 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Volkswagen Golf to chyba największa obecnie ikona, przynajmniej na europejskim rynku, segmentu kompaktów (klasy niższej średniej) i najlepiej sprzedający się model na Starym Kontynencie. Nazwa tego modelu wywodzi się od nazwy prądu morskiego – Golfsztromu. Volkswagen Golf I pojawił się na rynku w 1974 roku, zastępując legendarnego już wówczas, ale jednocześnie dość już wiekowego Garbusa, jednak pierwsze prace nad tym modelem sięgają już 1967 roku. Od momentu debiutu rynkowego do sprzedaży trafiło już siedem generacji kompaktowego Volkswagena - kolejne wcielenia tego modelu pojawiały się w latach: 1983, 1992, 1997, 2003, 2008 oraz 2012. Przez ten czas w ofercie Golfa pojawiło się wiele różnych wersji nadwoziowych (3- i 5-drzwiowy hatchback, kombi, kabriolet czy minivan Golf Plus) oraz silnikowych, w tym szczególnie interesujące fanów szybkiej jazdy Golf GTi oraz Golf R. Volkswagen Golf dwukrotnie zdobywał tytuł Car of the Year (III generacja w 1992 r. i VII w 2013 r.), dwukrotnie World Car of the Year (VI generacja w 2009 r. i VII generacja w 2013 r.), a także raz tytuł North American Car of the Year (Golf VII w 2015 r.).
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Golf

Liczba ocen: 5 560
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,2
~Sttp
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW
Golf z 1.9 TDI 90 KM pod maską jest niezawodnym samochodem. Ale liczenie na to, że auto mające na swoim karku 350-400 tys km przebiegu będzie dalej wiernie i bezawaryjnie służyło jest zwyczajną naiwnością. Mój silnik zaczął poważnie kuleć przy 360 tys km. Wtedy pojawiły się pierwsze mocniejsze wycieki oleju, a płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym zaczął lekko bulgotać. Jeżeli chodzi o elementy wyposażenia, to przy 360 tys km nie działała połowa z nich, czyli: tempomat, centralny zamek, elektryczna szyba po stronie pasażera, klimatronik, podgrzewanie tylnej szyby, silniczek tylnej wycieraczki. Wiek zrobił tu niestety swoje.
2,5
~Estepepe
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW
Jeżeli nosicie się z zamiarem zakupu Golfa IV 1.9 TDI, który ma przejechane więcej niż 250 000 km, to liczcie się z tym, że na 100% nabędziecie mniej lub bardziej (zwykle bardziej) zajeżdżony egzemplarz, w który bardzo szybko trzeba będzie włożyć kilka tysięcy złotych. Mity o tym, że TDI to silnik latami nie wymagający większych napraw powielają chyba tylko ludzie wstydzący się tego, ile kasy kasy pchają w samochód warty teraz przy dobrych wiatrach 7000 zł - często już w pierwszym półroczu użytkowania inwestuje się niego równowartość kwoty zakupu. Ja kupiłem samochód pochodzący z polskiego salonu, z przebiegiem 245 000 km. To był zadbany, naprawdę fajnie wyglądający wóz. Przy 249 000 km zaczął szarpać przy przyspieszaniu - skończyły się pompowtryski. Sądziłem, że po kosztownej regeneracji chociaż przez rok wszystko będzie ok. Myliłem się. Przy 257 000 km silnik zaczął brać olej. Spalał pół litra na 1000 km! Jednocześnie z tym przestało działać wspomaganie kierownicy. Wtedy definitywnie straciłem cierpliwość do Golfa.
2,4
~Ptts
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW
VW z silnikami TDI to ZDECYDOWANIE mocno przereklamowana sprawa. Przez półtora roku byłem posiadaczem VW Golfa IV 1.9 TDI 100 KM z 2005 r. Samochód pochodził z polskiego salonu i miał przede mną tylko jednego właściciela. Auto było serwisowane w ASO VW. Przy przebiegu 300 tys km padły wtryski. Przy 307 tys km turbo. Przy 309 tys km zepsuła się dwumasa, już druga w tym samochodzie. Wszystko to jest w Golfie dodatkowo okraszone mocno gnijąca blachą. Między bajki należy włożyć od lat powielane w sieci legendy o przejeżdżanych Golfami niemal bezusterkowo przebiegach wynoszących 400-450 tys km. Po przebiegu ok 250 tys km w Golfie czwórce zaczyna sypać się mnóstwo rzeczy, po prostu. Jedną z niewielu zalet tego samochodu jest powszechna znajomość jego budowy przez każdego mechanika w Polsce.

Raporty spalania Volkswagen Golf

Liczba raportów: 6 967
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf
4,7 – 15,4
l/100 km
4,6 – 13,6
l/100 km
6,5 – 13,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,9
Volkswagen Golf VII
Variant 1.6 TDI BlueMotion Technology 110KM 81kW
Cześć :) Golf w wersji Variant, 1.6 TDI 110km w wersji Bluemotion z wydłużonymi biegami [5 do przodu]. Auto w umiarkowanym mieście [średnia prędkość 30km/h na trasie 50km] pali według komputera 4,6l/100km, jednak według dystrybutora o 0.3-0.4 litra więcej. Zatem realnie 5.1-5.2. Na trasie 90km/h można bez tempomatu zejść do 3.8-4 litry, z tempomatem + 0.2l/100km Przy 120km/h [obroty 2100obr/min 5,3-5,6l - trasa Bytom - Częstochowa Przy 140km/h [obroty , 2450obr/min] 6,3-6,5l - trasa Bytom - Częstochowa. Przy 160km/h [obroty 2750obr/min] 7-7,3l - trasa Bytom - Częstochowa Piąty bieg to klasyczny nadbieg, komputer dopiero w okolicach 75-85km/h poprosi o jego wrzucenie, obroty wówczas spadają poniżej 1400. Spala mało, jeździ w miare szybko.
5,3
Volkswagen Golf V
Hatchback 1.9 TDI 105KM 77kW
1.9TDI BKC Na trasach przy średniej prędkości około 100km/h wyciąga minimalnie 4.95L/100km maksymalnie 5.3L/100km Sprawdzone niejednokrotnie na trasie 400 km w jedną stronę. Na ostatniej trasie około 1000km (pełny bak - rezerwa) przy mieszanej jeździe trasa/miasto (większość trasa) spalanie wynosi 5.1L/100km Polecam, bardzo oszczędny silnik. Wystarczy o niego dobrze zadbać a oddaje bardzo ładną sprawnością i żywotnością
6,7
Volkswagen Golf VIII
Variant 1.5 TSI 130KM 96kW
Samochód w trasie przy prędkościach do 100-110 km bardzo oszczędny, jeżdżąc oszczędnie można zejść nawet poniżej 5 litrów. Średnie spalania w cyklu mieszanym gdzie 70% to jazda po mieście a 30% jazda w trasie wynosi 6,5 litra. Jazda wyłącznie po mieście około 7,5 litra.

Usterki Volkswagen Golf

Liczba wpisów: 462
Usterka układu paliwowego
  • Volkswagen Golf VII Variant Facelifting 1.6 TDI-CR DPF BMT 115KM 85kW 2017-2020
  • układ wtryskowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Jestem użytkownikiem auta od niespełna 3 lat i przez ten czas pokonałem nim ponad 120 tys. km. Aktualnie na liczniku niespełna 160 tys. km. Od około 30 tys. km auto na zimnym silniku i 1-szym i 2-gim biegu szarpało i to dość gwałtownie podczas przyspieszania. W serwisie stwierdzono konieczność wymiany praktycznie kompletnego układu paliwowego łącznie z wtryskami i pompą wysokiego ciśnienia (która przez nieprawidłową pracę przepuszcza opiłki do bloku silnika). Auto użytkowane głównie na trasie, regularnie serwisowane, a paliwo tankowane tylko na renomowanych stacjach...
1.5 TSI 150KM DSG Model 2018 Gaśnie zaraz po odpaleniu
  • Volkswagen Golf VII Variant 1.4 TSI BlueMotion Technology 150KM 110kW 2015-2017
  • silnik
  • 207 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Po odpaleniu auta po chwili gaśnie . Wyskakuje komunikat: Max obroty 1200x i gaśnie. Najpierw było 1x/tydzień teraz coraz częściej. Baterie w kluczykach super nowe i dobre. Aby ponownie odpalić auto wyciągam kluczyk ze stacyjki / zamykam z pilota auto / potem otwieram / wkładam ponownie kluczyć do stacyjki i już odpala i jadę. Dzieje się to tylko na początku jazdy - tak do 1 minuty maksymalnie. Jak już jestem gdzieś w trasie nigdy sie to nie zdarzyło. Golf 7 1.5 TSI 150KM DSG Model 2018 produkcja 2017
Zagrzybiona klimatyzacja
  • Volkswagen Golf VII Variant 1.6 TDI CR DPF BlueMotion Technology 105KM 77kW 2013-2017
  • wnętrze
  • 237 tys. km
U mnie występuje problem z klimatyzacją. Śmierdzi głównie po jej wyłączeniu. Zrobione już było wszystko co się da bez rozkręcania deski rozdzielczej. - 2x mycie ciśnieniowe w ASO - poprzednio 2x razy odgrzybianie BIZOLem bezpośrednio na parownik i kanały. - wyjmowany i myty wentylator - oczywiście wymieniany filtr za każdym podejściem - ozonowanie Nie udało się pozbyć zapachu śmierdzącej szmaty. W aucie nie ma przecieków, woda nie zbiera się pod dywanikami jak czytam o niektórych egzemplarzach. Może ktoś ma pomysł jak z tym walczyć?
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 161
3,5
Volkswagen Golf IV
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 11 tys. km
Instalacja zamontowana w kwietniu 2016r, bezpłatny samochód zastępczy, czas montażu krótszy niż było to ustalone. Przejechałem 11 tys. przyjemnych kilometrów, zero jakichkolwiek problemów. Kulturę obsługi oceniłem maksymalnie za kontakt z szefem-profesjonalne doradztwo i kontakt z klientem, to samo przy odbiorze samochodu, pracownik objaśnił działanie całej instalacji wraz z...
5,0
Volkswagen Golf IV
Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 250 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Założona instalacja BRC SQ 32 z OBD. Auto w momencie montażu było po gruntownym przeglądzie i małym remoncie silnika. Instalacja sprawuje się dobrze, nie ma z nią problemów. Przeglądu co 15 tys.km. Nie ma spadków mocy
Volkswagen Golf