Szukaj

Informacje o Nissan Almera I Hatchback 1.6 99KM 73kW 1995-2000

Lata produkcji: 1995 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu miała trudne zadanie zastąpienia bardzo udanego Nissana Sunny. Almera I pojawiła się na rynku w roku 1995. Model był niemal wierną kopią sprzedawanego w Japonii Nissana Pulsara. Trzy lata po premierze, Almera została poddana face-liftingowi, po którym zyskała nieco ciekawszy i nowocześniejszy wygląd, co poskutkowało między innymi lepszą sprzedażą. W tej wersji do nazwy modelu została dodano dodatkowo człon „phase 2” (czyli „faza druga”). Produkcja Almery I zakończyła się w roku 2000.
czytaj więcej
Produkowany od 1995 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1597 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 99 KM (73 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 136 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~m
Nissan Almera I
Hatchback 1.6 99KM 73kW
Auto kupione jako 12 latek (rocznik 1995 listopad ), dziś 16 latek. Bez problemu trzyma się drogi, przyspieszenie i mijanie dobre do 3 osób. Na luzie wymija się dzisiejszą technologię. Wygodnie dużo miejsca, fajnie wygląda. Niestety to japończyk gorszej klasy, to nie toyota czy mazda. Mimo że ma swoje lata to wymagałoby się od niego troche więcej pod względem mniejszego zużycia i trwałości. Wiek 13-15 lat wyskakuje coś nowego ze starości. Jednak gdy sie ominie ten wąten naprwde fajnie się tym autkiem jeździ, szybko sprawnie
4,2
~budi
Nissan Almera I
Hatchback 1.6 99KM 73kW
Posiadam ten samochód już trzy lata. Jestem z niego zadowolony, poważnych usterek nie miałem robię w nim to co trzeba tzn. wymieniam olej, hamulce itp. i wszystko działa jak należy. Mechanika jest niezawodna, ale denerwująca jest skrzynia biegów 1 i wsteczny (typowe dla japońców) natomiast karoseria to porażka rdza zżera tylne nadkola i tylną klapę. Zdecydowanie polecam to auto dla osób które chcą bezproblemowo się przemieszczać - można mu zaufać:) Jeżeli kupować to tylko benzynę 1.6 99km najlepiej z klimką i nie pierwszą lepszą okazję.
4,2
~m
Nissan Almera I
Hatchback 1.6 99KM 73kW
Jeśli w nowych dislach za 10-tki tysięcy padają turbosprężarki czy filtry cząstek kosztujące tysiące złotych to od 16 letniego staruszka nie można wymagać cudów. W zasadzie blisko 100% częsci wymieionych ze starości. Autko fajnie wygląda mimo wielu wielu lat i odrapania, praktycznie nie rdzewieje, do 3 osóób zrywny, na długich trasach fajnie do 160 km potem robi sie głośniej, miejsca sporo...Jak teraz kupowac to może ostatnie roczniki serii. Dla młodych ludzi za kilka tysięcy.

Usterki Nissan Almera I

Liczba wpisów: 47
Geometria zawieszenia N15
  • Nissan Almera I
Poniższe dane znalazłem w książce serwisowej Autodata. Dotyczą one wszystkich wersji Almery N15, w większości przypadków dotyczą tez Sunny N14. Według dealera (NISSMOT, Plock) sa one identyczne jak dane dla Almery N16. -------------------------------------------------------- Kola przednie - regulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0 - 2 stopnie-minuty 0 - 0 22´ stopnie-1/100 0 - 0,37 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1 20´N - 0 10´P stopnie-1/100 1,33N - 0,17P -------------------------------------- Wyprzedzenie kata zwrotnicy (Castor) -------------------------------------- stopnie-minuty 0 40´ - 2 10´ stopnie-1/100 0,67 - 2,17 -------------------------------------------------------- Kola tylne - nieregulowane -------------------------------------------------------- Zbieznosc / N=rozbieznosc -------------------------------------- mm 0,50 +/- 2 stopnie-minuty 0 5´ +/- 0 21´ stopnie-1/100 0,08 +/- 0,35 -------------------------------------- Pochylenie kola (Camber) -------------------------------------- stopnie-minuty 1N +/- 0 45´ stopnie-1/100 1N +/- 0,75
Problem rozwiązany
Silnik - równomiernie falują obroty.
  • Nissan Almera I Sedan 1.4 GX,LX 75KM 55kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Witam i proszę o pomoc - ręce mi opadają. Posiadam b+g. Odpalam na benzynie czy gazie i dopóki działa ssanie obroty są równiutkie wskazówka nawet nie drgnie, problem zaczyna się jak przechodzi na wolne obroty wtedy zaczyna falować wahania 1500 - 2000 obr. ( wymieniłem : wszystkie filtry, czyściłem przepustnice, przepływomierz, wymieniłem kable kopułkę świece i palec) ładnie wchodzi na obroty i z nich schodzi do tych właśnie wartości. Odłączyłem kostkę od przepływomierza - bez zmian, odłączyłem od sondy lambda - również bez zmian, jedyne na co zareagował to jak odłączyłem czujnik przepustnicy. Co mam z tym dalej robić ( dodam że komputer nie widzi błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Kłopoty z rozruchem na zimnym silniku, gaśnięcie silnika
  • Nissan Almera I Hatchback 2.0 D 75KM 55kW 1995-2000
  • inne
Witam. Samochód to Nissan Almera hatchback 1996r. 2,0 diesel. Pompa wtryskowa elektr. ZEXEL. Usterka jest od kwietnia tego roku. Po krótce. Na początku po odpaleniu falowały obroty paliła się kontrolka check eng, silnik dławił się i nie miał mocy do chwili gdy nie złapał temperatury. Jak się nagrzał odrobinę check gasł i jazda była bez zarzutu. Stopniowo z czasem potrzebował coraz wyższej temperatury żeby zgasła pomarańczowa kontrolka zaczął dymić po odpaleniu białym dymem (jak gasła kontrolka check przestawał również dymić). W jakimś warsztacie mechanik coś podregulował i samochód przestał kopcić, ale reszta objawów pozostała. W kolejnym warsztacie wymieniono pompę wtryskową (zexel), wtryskiwacz sterujący czujnik położenia wału. Samochód odpalał i natychmiast gasł (chyba że odpalając dawałam gazu) ale wieszały się obroty. Podczas dłuższej i monotonnej jazdy była masakra. Oddałam do poprawki obecnie zimny silnik ledwo odpala i trzeba go przytrzymać na obrotach ponieważ gaśnie. Ciepły jeździ idealnie nie zapala się chec eng. nic się nie dzieje. Warsztat się ogólnie poddał :( Szukam oobecnie Warsztatu z polecenia na terenie Warszawy bo mam serdecznie dość ... A ogólnie dziękuję za każdą cenną sugestię dotyczącą. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Nissan Almera I Hatchback