Luksusowa limuzyna klasy wyższej (segment E) produkowana od 2003 roku, przeznaczona głównie na rynki azjatyckie. Jedyny kraj europejski, w którym jest oferowany to Rosja. Na większości rynków w Azji zastąpił Nissana Maximę, który pozostał w ofercie marki w innych krajach, między innymi w Ameryce Północnej. Pomimo tej zmiany, Teana od początku był spokrewniony z Maximą (oba modele budowano na tych samych płytach podłogowych). Powstały dwie generacje modelu Teana, druga została zaprezentowana w 2008 roku.
czytaj więcej
Być może dla niektórych byłby zbyt amerykańsko-azjatycki jeśli chodzi o design, ale wyobrażam sobie, że w rozsądnej strategii, model ten byłby w stanie zdobyć trochę klientów w Europie. Przy całej swojej egzotyce ma pewien monumentalny urok.
~Powagosław
Dość karkołomna żonglerka stylistyczna – Teana to jeden z tych modeli, na które można patrzeć pod różnymi kątami i z każdej strony będzie rodził skojarzenia z autami konkurencji. Natomiast jako całość można wziąć go przez pomyłkę za któreś z aut Infiniti. Nie mówię nawet, że wygląda źle, ale zastanawiam się, po co mi samochód, który można pomylić z innym.
~Luzacjusz