Szukaj

Informacje o Nissan Tiida Sedan 1.6 i 110KM 81kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany od 2004 roku, na rynku europejskim dostępny w latach 2007-2012. W Europie Tiida zastąpił Nissana Almerę. Zbudowano go na platformie podłogowej typu B japońskiej marki. Dostępny w wersji hatchback oraz sedan, która na niektórych rynkach oferowana jest jako Tiida Latio lub po prostu Latio. W 2008 roku model przeszedł face-lifting. W Europie sprzedawano tylko pierwszą generację auta, druga zaprezentowana w 2011 roku nie była dostępna na Starym Kontynencie W Europie następcą modelu Tiida I został w 2015 roku Nissan Pulsar.
czytaj więcej
Powagosław
Zbyt zwyczajny, by dorównać kompaktowej konkurencji. Ale Nissan otwarcie przyznaje, że Tiida to projekt niskobudżetowy, więc nie ma przynajmniej mowy o designerskim i technologicznym kunszcie. ~Powagosław
Luzacjusz
Projektanci Tiidy (co to w ogóle za nazwa?!) powinni udzielać się na grupowych terapiach dla cierpiących na bezsenność. Wyleczyliby niejednego. Bo Tiida to pigułka skondensowanej nudy. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Układ jezdny - Skrzynia biegów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Marek
Nissan Tiida
Sedan 1.6 i 110KM 81kW
Ponowna ocena auta po 150 tys .Zdecydowany plus za całkowity brak awarii. Dziwie się że zawieszenie po 150 tys nie wymaga żadnej ingerencji. Duży plus za przestrzeń w aucie. W klasie kompakt nie ma więcej miejsca z tyłu z wyjątkiem Pulsara.Obecnie przesiadłem się na Focusa więc resztę porównam z tym właśnie autem.Silnik raczej cichy do 3000 obr i jazda z prędkością autostradową znaczy wyraźny ale nie dukuczliwy hałas(w fordzie silnika nie słychać). Zawieszenie w porównaniu do focus twardsze co odczuwam przy dłuższych trasach,głośniejsze i mniej stabilne przy jjezdzie na wprost i na zakrętach.Bez wyraźnych minusów
4,5
~Marcin
Nissan Tiida
Sedan 1.6 i 110KM 81kW
Niektórzy śmieją się się z Tiidy - mówią że brzydka że śmieszna. A ja powiem tak. Miałem to auto od początku przez 10 lat. Zrobiłem nim 100 000 km przejechałem kawał Polski. NIGDY mnie nie zawiodło - a widziałem wiele SUPER fur na lawecie. Nie wymieniałem żadnych sprzęgieł, skrzyni biegów ani rozrządów. Jest proste konstrukcyjnie. Szczegóły w opisach. POLECAM NA MAXA - dla spokojnych kierowców którzy chcą spokojnie dojechać od punktu A do B.
4,5
~Maro
Nissan Tiida
Sedan 1.6 i 110KM 81kW
Mocne strony to przestrzeń w kabinie,wygodne fotele,dobre wyciszenie,oszczędny elastyczny silnik,duży bagażnik,brak poważnych usterek.Przeciętne zawieszenie i skrzynia biegów.Wygląd nieciekawy z przodu i z tyłu.
Nissan Tiida Sedan