Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 166 I

czarnalocha@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 226KM 166kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 143 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Alfa Romeo 166 I 3.0 i V6 24V 226KM 166kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : auto pomimo upływu lat nie zostaje w tyle, zarówno jeśli chodzi o ergonomie, osiągi i linie nadwozia. Nikt kto chociaż troszke interesuje się motoryzację nie przejdzie obojętnie koło alfy 166.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : wymienione zostały przewody hamulcowe na miedziane
Układ elektryczny : wymiana bezpiecznika tylnych szyb
Układ elektryczny : wymiana czujnika położenia wału
4,0
Całokształt
co tu mówić auto ma swoje okresy jak taka włoszka:)kupując te autko nie myślałem ile pali i nie słuchałem wypowiedzi typu "nie kupuj alfy" Alfa ma coś co przyciąga!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
ponad 200 koni dobrze radzi sobie z tą masą auta, dobrze wkręca się na obroty
4,0
Skrzynia biegów
skrzynia sporttronic niczym mnie nie zaskoczyła, głotko zmienia kolejne przełożenia bez szarpnięć ale zawsze może być lepiej (przydałoby się 5 przełożeń)
4,0
Układ jezdny
jak na alfe ma dość comfortowo zestrojone zawieszenie, wkońcu nie jest małą 147 żeby szaleć na zakrętach. Niestety nasze drogi nie dają gwarancji na żywotność zawieszenia - delikatne
Komfort
4,0
Widoczność
ok, ewentualne zastrzeżenia co do widoczności do tyłu(wysoki tył auta) ale kto jeździ tyłem tym autem
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, chociaż przydała by się kierownica wielofunkcyjna
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
climatrinic nie zaskoczyła mnie niczym nieprzyjemnym, jednak przy komplecie miejsc w jesienno-zimowej porze parują tylne szyby boczne
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
czego chcieć więcej fotele sterowane w każdej płaszczyźnie można sobie znaleźć swój kącik, dobrze wyprofilowane siedziska, trasa powyżej 2 tyś km pokonywana przezemnie nie raz nie wywołują zmęczenia
4,0
Wyciszenie
głośniej robi się dopiero powyżej 150 ale to szym opływającego powietrza, reszta silnik i układ wydechowy nie przeszkadzają tak bardzo
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
no co tu mówić 226 koni musi cość jeść, dużo zależy od kierowcy(marudą na drodze nie jestem ale przy prędkości między 80-100 spaliła mi niecałe 10l) średnio między 12,3 a 13,5l
4,0
Stosunek jakość/cena
nowych już nie ma ale gdyby były to za drogie ale w używanych można poprzebierać i ceny są przystępne
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przepalony bezpiecznik sterowania szyb tylnych, czujnik położenia wału (uważajcie przy demontażu, czujnik osadzony jest w aluminiowym korpusie, nie używajcie młotka do wybicia czujnika jak to zrobił mi mechanik bo pękł korpus i dodatkowe 3 dni czekałem aż zciągnęli tą część)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana przewodów hamulcowych do tyłu (pociły się stare przewody wykonane z jakiegoś dziwnego stopu metali)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 226KM 166kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Alfa Romeo 166 I

Liczba wpisów: 14

Alfa Romeo 166 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Alfa Romeo 166 I