Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo 166 III

Bartosz, 5 lat temu
Silnik 3.2 i V6 24V 240KM 177kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 204 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Alfa Romeo 166 III 3.2 i V6 24V 240KM 177kW 2003-2007 - Oceń swoje auto
3,57
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spodziewałem się większego zużycia paliwa w trasie a tu niespodzianka. Mój rekord to 7,9 l na 100km na trasie do Krakowa przy prędkości 100-130km/h
Przeniesienie napędu : Super sprawa i zabawa. Świetna zabawa również zimą dzięki mocy 240KM
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Pierdoły które w innych autach zupełnie się nie psują
Inne : ICS , komputer pokładowy
3,0
Całokształt
Świetna stylistyka, super silnik V6, dobra i elastyczna skrzynia biegów. Wygodne na długich trasach. Generalnie Alfa Romeo poprawia humor już od samego patrzenia i po odpaleniu silnika, nie wspominając o dynamicznej jeździe. Natomiast znacznie za wysokie koszty eksploatacyjne jak na osiągi i klasę auta. Za duże spalanie( więcej niż Merc S600 ) i awaryjność zwłaszcza w kwestii drobnych usterek sprawia, że jeśli chcesz dbać i nie jest Ci wszystko jedno czy wszystko działa to dostaniesz białej gorączki od wizyt u elektryków i mechaników. Alfa 166 3.2 V6 to świetne auto ale momentami można odnieść wrażenie, że Włosi włożyli za mocny silnik do zwykłego sedana bez innych trochę potrzebnych modyfikacji by skutecznie z tego korzystać. Ktoś kiedyś powiedział ,że Alfa Romeo V6 jest jak super modelka. Ekscytuje i zachwyca , fajnie się z nią pokazać ale ciężko z nią żyć na co dzień, bo jest chimeryczna i kosztowna. Być może taka musi być Alfa żeby była wyjątkowa, ale trochę więcej niezawodności i jakości wykonania tego czego nie widać doprowadziłoby markę do perfekcji i zmieniłoby opinie na temat samochodów tej marki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wolnossący V6 Busso, to jedna z najlepszych konstrukcji tego typu. Wspaniałe brzmienie, elastyczność praktycznie na każdym biegu. Poprawia humor
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobry, elastyczny 6-cio biegowy manual. Idealny dla kogoś kto lubi decydować na którym biegu jechać, albo po prostu się bawić.
4,0
Układ jezdny
Dobry, przedni napęd, ale momentami jak dla mnie zbyt mało czucia drogi na kierownicy. Zawieszenie w wersji TI obniżone o 2 cm ale przy sportowej jeździe trochę za miękkie. Ale jakby utwardzić to było by gorzej na co dzień. Bardzo dobre hamulce Brembo z przodu. Wahacze przednie przy eksploatacji po polskich drogach do wymiany co 2-3 lata mimo zakupu tych najlepszych.
5,0
Karoseria
Klasyczna piękna linia typowego sedana. Ludzie się oglądają na ulicy.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma co narzekać biorąc pod uwagę kształt idący od przodu ku górze. Nie ma problemu z cofaniem, parkowaniem.
4,0
Ergonomia
Nieźle, ale kawa na wynos odpada, bo włoscy projektanci stwierdzili zapewne, że kawę to się pije w kawiarni a nie w aucie. Otwory w kieszeniach w drzwiach również zbyt małe , żeby butelkę z wodą włożyć, ale za to otwór za tylnym podłokietnikem jest i narty można włożyć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy na szybę przednią ok, na boczne przednie też w miarę ok, jak również nawiew na tył ale generalnie tylne okna parują szybko jak tylko ktoś z tyłu usiądzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca dla kierowcy i pasażerów. Bardzo wygodne siedzenia zwłaszcza z tyłu wszyscy są zaskoczeni komfortem, w porównaniu do tych ze 159. Niestety przednie siedzenia słabo trzymają w zakrętach zwłaszcza przy takim motorze i sportowej jeździe.
3,0
Wyciszenie
Samochód nieźle wyciszony chociaż przy tym silniku i ogumieniu 18" hałas jest, ale raczej miły dla ucha.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wiedziałem co kupuję i z jakim silnikiem. Trzeba płakać i płacić. Generalnie straszyli że będzie maskara a faktycznie jak się dba i nie wkłada najtańszych zamienników to jest całkiem nieźle. Mimo wszystko koszty eksploatacji wysokie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko ocenić. Alfę 166 można kupić znacznie taniej niż konkurencję ale to błąd. Trzeba kupić w miarę najdroższy dostępny egzemplarz, z udokumentowanym serwisem i zakupem dobrych części.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo tego zwłaszcza elektryka, elektronika. Trzeba dbać i zabezpieczać. Wkurza psujący się co 2 , 3 m-ce rezystor wentylatora chłodnicy, zacinający się mechanizm wycieraczek jak duża wilgoć, oraz czujnik temperatury zewnętrznej co powoduje brak możliwości korzystania z klimy oraz ogrzewania. Czasem zapala się kontrola trakcji przy poślizgu i nie gaśnie aż do wyłączenia silnika ale ABS nadal jest. ICS też się zacina, np. resetując wcześniej zapisane stacje radiowe. Po tygodniowym postoju na słońcu na parkingu lotniskowym zapaliła się pompa abs, asr, poduszka i przestał działać prędkościomierz. I tak trzeba było wracać wieczorem z Katowic do Łodzi. No i oczywiście żarówki pozycyjne przód, instalacja wyczyszczona, wymienione co trzeba było wymienić, żarówki najdroższe a tu potrafią się przepalić po 2 tygodniach. Zimą lepiej nie zaciągać ręcznego bo linki zamarzają i tak potrafi przytrzymać któreś koło tylne. Generalnie wymieniam linki hamulca ręcznego co 2 lata, a wymiana droższa niż 2 linki ze względu na konstrukcję.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Myślałem że będzie więcej, a tu głównie elektronika. Klimatyzacja często zawodzi mimo ciągłego sprawdzania szczelności, napełniania etc. , 2 razy wymieniona pompa ABS, 1 x sterownik silnika oraz skrzynia biegów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.2 i V6 24V 240KM 177kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Alfa Romeo 166 III