Szukaj

Ocena kierowcy - Alfa Romeo Giulia II Sedan

d.alfa, 3 lata temu
Silnik 2.2 JTD 180KM 132kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Alfa Romeo Giulia II Sedan 2.2 JTD 180KM 132kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ten samochód oceniam pozytywnie jako całość. Tu nie ma słabych cech. Posiada wysokiej jakości nadwozie, precyzyjne zawieszenie i układ kierowniczy, bardzo wydajne hamulce, wystarczająco mocny silnik. Do tego doskonale zaprojektowane wnętrze, z wysokiej jakości materiałów. Wspaniała pozycja za kierownicą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nie wystąpiły.
5,0
Całokształt
Wg mojej opinii, Alfa Romeo Giulia to auto kompletne. W każdej wersji ma znakomicie zestrojone zawieszenie i układ kierowniczy, doskonale zaprojektowane wnętrze i wystarczająco mocne silniki. Giulia została zaprojektowana wspólnie przez inżynierów Maserati i Ferrari. To widać i "czuć". Tu jest bardzo zaawansowane, aluminiowe zawieszenie przednie i tylne, karbonowy wał napędowy, częściowo aluminiowe poszycie nadwozia. Wnętrze jest wykonane z bardzo wysokiej jakości materiałów. Skóra jest skórą a elementy srebrne toi metal i aluminium. Ja mam wersję Super z silnikiem diesla 180 KM i manualną skrzynią biegów. To był wybór całkowicie świadomy. Autem jeżdżę wyłącznie trasy, nie potrzebny jest mi automat, który zwiększa masę i podnosi koszty eksploatacji. Moja Super jest doposażona praktycznie we wszystkie dodatki i skórzaną tapicerkę. Auto bajecznie jeździ, hamuje i wspaniale wygląda. Na tą chwilę, nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba.
Wrażenia
5,0
Silnik
180 KM i tylny napęd pozwala na bardzo dynamiczną jazdę. Rozpędzenie auta do 200 km/h odbywa się lekko i bez wysiłku. Spalanie w trasie oscyluje w zakresie 5-6 l./100km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia, to niemiecki, 6 biegowy Getrag, stosowany m.in. w BMW. Jest bardzo precyzyjna. Przełożenia doskonale dobrane. Na 6 biegu, przy prędkości 130 km/h, silnik kręci się 2100 obr./min.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie i amortyzacja to na tą chwilę absolutny TOP w klasie. To jest poziom BMW klasy M albo Mercedesa AMG. Doskonałe rozłożenie masy przód/tył (to czuć), układ kierowniczy działa jakby nie było asfaltu pod kołami tylko szyny. Auto skręca natychmiast. Do kompletu jest bardzo wydajny układ hamulcowy, Przy awaryjnym hamowaniu można dosłownie "zawisnąć" na pasach. A to wszystko dostajemy w seryjnej limuzynie Alfa Romeo!
5,0
Karoseria
Pięknie zaprojektowane nadwozie, przypominające samochody Maserati. Maska, błotniki przednie i drzwi wykonano z aluminium dla redukcji masy. Drzwi zamykają się lekko. Szczeliny równe. Pięknie położony lakier.
Komfort
5,0
Widoczność
Bezproblemowa do przodu i na boki, utrudniona do tyłu (jak w każdym sedanie). Duże lusterka, czujniki parkowania i kamera tylna rozwiązują ten problem.
5,0
Ergonomia
Klasyczne zegary w tubach z dużym wyświetlaczem pomiędzy, do tego niemal 9 calowy wyświetlacz centralny, sterowany pokrętłem a nie dotykowo. Sterowanie wentylacją na pokrętłach i przyciskach. Dla mnie ideał. Nie cierpię samochodów z dotykowymi tabletami sterczącymi na środku i z cyfrowymi zegarami. Dla mnie to odpust i choinka w jednym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajna i cicha wentylacja i klimatyzacja. Rozprowadzenie do schowka i na tył. Tu nie ma o czym pisać. Jest tak jak być powinno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo. Z tyłu również, pod warunkiem, że autem będą podróżowały 2 osoby na tylnej kanapie. Miejsce środkowe należy traktować "awaryjnie" ze względu na podłokietnik w oparciu i wysoki tunel między nogami.
4,0
Wyciszenie
Jest bardzo dobrze. Wystarczająco cicho i nie męcząco.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania zupełnie przeciętne jak na klasę auta. Trzeba pamiętać, że nie jest to FIAT Panda i każdy element zawieszenia będzie odpowiednio droższy. Chcemy dobrej trakcji i prestiżu to niestety trzeba za to odpowiednio więcej zapłacić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bezkonkurencyjnie. Mechanicznie to majstersztyk. Wizualnie - bajka. Samochód ideał. Jak na tą chwilę i w odniesieniu do swojej klasy oczywiście.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje (odpukać) i wierzę, że tak pozostanie na długo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 JTD 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Alfa Romeo Giulia II Sedan 2.2 JTD 180KM 132kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Alfa Romeo Giulia II Sedan