Silnik
: 1. Stukanie w silniku - serwis szuka przyczyny
2. Dolewanie oleju co 4 tyś km - przy czym wg serwisu to nie jest usterka ;)
2,0
Całokształt
Plusy: dopracowane wnętrze, wygląd (zwłaszcza na 21").
Minusy: spalanie ok. 8,2 l, dziwne dźwięki z silnika i fatalna obsługa serwisowa jak na segment "premium". Cena absolutnie nieadekwatna do tego, co dostajesz . Ważna informacja dla osób które dużo jeżdżą: A6 wręcz pożera olej !!!!! średnio litr oleju na 4 tys km. Bez baniaka oleju w bagażniku sie nie ruszam ale serwis twierdzi że jest ok :)
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik to największe rozczarowanie. Mam wrażenie, że jest źle zestrojony (patrząc też na opinie z wcześniejszych lat – jakby mapa/kalibracja była nie do końca trafiona). Na niskich obrotach sprawia wrażenie „zmęczonego”, a w mieście przy przyspieszaniu odczucia są takie, jakby pod maską było 1.0 turbo, a nie jednostka do A6. Paradoksalnie na autostradzie, przy stałych wyższych prędkościach, jedzie bardzo dobrze i wtedy potrafi zrobić pozytywne wrażenie. Do tego dochodzi kultura pracy: czasem aż trudno uwierzyć, że to diesel, ale przez większość czasu brzmi jak stary, klekoczący diesel VW. Ogólnie – bardzo słabe wrażenia
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa poprawnie, ale bez efektu „premium”. Zdarzają się chwilowe zawahania przy ruszaniu i przy spokojnym przyspieszaniu w mieście, przez co całość nie jest tak płynna, jak oczekiwałbym w tej klasie
5,0
Układ jezdny
Układ jezdny to bardzo mocna strona auta — prowadzi się pewnie, stabilnie i przewidywalnie, zwłaszcza w trasie
5,0
Karoseria
Zabezpieczona folią więc nie powinno byc problemów... ;)
Komfort
4,0
Widoczność
OK, brak uwag
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, jedna mała uwaga tak mała jak schowek w podłokietniku ...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok, przy czym zdarzaja się dziwne wahnięcia temp. wewnątrz w lecie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera z przodu jest ok – auto jest dobrze „dopasowane”, nawet wysokie osoby bez problemu znajdą wygodną pozycję. Ale za wysokim kierowcą lub pasażerem… cóż, tylna kanapa robi się nagle miejscem tylko dla osób o kompaktowych gabarytach albo dla kogoś, kto lubi jeździć „na składaka”. Minus drugi - gaśnica pod siedzeniem pasażera obok kierowcy haczy o stopy osoby siedzącej
5,0
Wyciszenie
Bardzo fajnie wyciszony
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny poza okresem obowiązującej gwarancji - " przeciętne"
2,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest premium, ale doświadczenie już nie. Jeśli mam płacić tyle pieniędzy, to oczekuję jakości, bezproblemowości i serwisu na poziomie — a tutaj to wszystko wypada zaskakująco słabo. Mam też szczerą nadzieję, że chińskie marki zrobią tu porządek i postawią takich producentów jak Audi do pionu — bo przy tej relacji ceny do jakości najwyraźniej tylko realna konkurencja może coś zmienić
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku użytkowania:
1. awaria zamka centralnego
2. Pokrywka cup-holdera przestała sie otwierać :)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dziwne dźwięki z silnika przy przyspieszaniu — jakby ktoś wrzucił garść śrubek do środka. Przez kilka miesięcy serwis udawał, że „nic nie słychać”, dopiero po dostarczeniu nagrań przyznali, że faktycznie coś jest nie tak. Zapowiadają drugą próbę diagnozy; za pierwszym razem auto stało w serwisie ponad tydzień i niczego nie stwierdzili
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 40 TDI 204KM 150kW
[l/100km]