Szukaj

Ocena kierowcy - Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d

Colin1983, 13 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 84KM 62kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW 2008-2011 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczyło mnie to, że za takie pieniądze można kupić nowe, dobrze wyposażnoe auto.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Ogólnie jest to moje 16 auto w ciągu 11 lat posiadania prawa jazdy (1 nowe) Biorąc pod uwagę bardzo dobre wyposażenie, wygląd, jakość, przestronność, spalanie itd. można śmiało dać autu 4+
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem żwawy, w zupełności wystarczający do tego autka, jak na taką małą pojemność dość elastyczny, mimo 16 zaworów \"dość nisko kręci\" - kres możliwości przy 5000 obr./min. Ale ogólnie napęd wystarczający i zadowalający. Demon przyspieszania to to nie jest, ale jeśli ktoś potrafi zmieniać szybko biegi i ruszać sprawnie to będzie bardzo mile zaskoczony.
2,0
Skrzynia biegów
To jest najsłabszy punkt auta - od początku brak precyzji, a po 3 miesiącach eksploatacji i 6000km ogromne problemy z włączaniem I, II i wstecznego biegu.
4,0
Układ jezdny
Zakrętów raczej szybko nie przejedziemy, ale jeśli komuś nie zależy na precyzyjnym prowadzeniu i przyjemności z jazdy to nie będzie narzekał. Układ kierowniczy komunikatywny, dający dobre czucie - nie to co Fiat i auta francuskie (207 nie dorasta Aveo do pięt w tej dziedzinie). Zawieszenie sprężyste chociaż w moim przypadku wpadnięcie w dziurę przy zawracaniu (5-6km/h) skończyło się wymianą wahacza!!! Komfort jak na segment B standardowy, w niczym nie ustępujący konkurencji.
Komfort
4,0
Widoczność
Do Przodu widoczność dobra, na boki również, lusterka zewnętrzne idealne! Prawie tak dobre jak w VW LT (to ogromny komplement). Jednak widoczność do tyłu przez tylną szybę jest żenująca - zagłówki są ogromne i zasłaniają praktycznie 50% szyby, więc zostaje cofanie \"na lusterka\". Przednie słupki mogłyby być ciut węższe bo łatwo nie dostrzec pieszego przechodzącego prostopadle. Poza tym całkiem ok.
4,0
Ergonomia
W tej dziedzinie żadnych wad, wszystko jest tam gdzie być powinno. Jedynie klamka tylnej klapy w aucie 5d. jest dziwnie umieszczona.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W mojej wersji klima półautomatyczna więc można używać jej zimą wraz z ogrzewaniem, fajny patent z automatycznym włączaniem klimatyzacji przy nawiewie na przednią szybę, ogrzewanie rewelacyjne - wnętrze nagrzewa się bardzo szybko, szyby odszraniają się szybciutko, w tej dziedzinie również wszystko jest tak jak być powinno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 189cm wzrostu, z przodu jest przestronnie, fajna wysoka pozycja siedząca (nie za wysoko, nie za nisko) dużo miejsca po bokach. Z tyłu znacznie gorzej - na tylnej kanapie wożę fotelik z 5-cio letnim dzieciaczkiem i bardzo często 2 dorosłych osób - jest im ciasno ale cóż, to jest specyfika naszego kraju - żeby auto segmentu B wykorzystywać jako rodzinne.
4,0
Wyciszenie
Konkurencja w tym segmencie nie jest lepsza. Silnik pracuje cicho, słyszalny tylko powyżej 3200 obr./min. Ogólnie jak na swoją klasę to bardzo pozytywne wrażenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdżę sporo - około 2000km miesięcznie, może trochę więcej, nie należę do grupy ekonomicznych kierowców. Auto średni spala około 7,3L/100km. Średnia z jazd miejskich, podmiejskich, dłuższych i krótszych tras, autostrad (rzadko - 1-2 razy w miesiącu). Myślę, że to dobry wynik jak na mój styl jazdy.
5,0
Stosunek jakość/cena
W kategorii jakość cena - nie ma niczego lepszego. Super wyposażenie za 36tys.zł. półautomatyczna klima, elektryka, lakier metalik, 4 poduchy, radyjko, konkurencja każe płacić więcej. A że plastiki jak w Yarisie (to akurat nie jest komplement), słabe zawieszenie i fatalna skrzynia za taką kasę można to przeboleć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów mam jeden kłopot - przy przebiegu 4000km zaczął hałasować wentylator na I biegu, przy 5500 hałasuje na I i II biegu, nie jest to duży hałas ale dłuższej trasie denerwuje
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1) 1200km - wpadłem w dziurę przy zawracaniu - nietypowa dziura bo z ukrytym kawałkiem studzienki - wymiana wahacza, opony, serwis walczył ze zbieżnością, bezskutecznie - koszt 800zł z mojej kieszeni, a auto wcale nie jeździ tak idealnie jak powinno. 2) Przy 5500km zaczyna haczyć skrzynia biegów, na początku I bieg 3) 6000km - bardzo trudno wbić I, II i wsteczny - nie wygląda to dobrze, trzeba będzie udać się do ASO

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 84KM 62kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,50 zł
7,2
l/100km
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Chevrolet Aveo T250 Hatchback 5d