Szukaj

Ocena kierowcy - Chrysler Pacifica I

kaj, 9 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 129 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Chrysler Pacifica I 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW 2003-2008 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : sprzężony z tak dobranym automatem jest dość ekonomiczny i niesamowicie elastyczny.
5,0
Całokształt
jest właściwie samochodem dość ekonomicznym (średnio ok. 13,5l/100km LPG) zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę jego gabaryty i oferowany komfort jazdy. Bezproblemowy jeśli mamy do czynienia z normalnym kierowcą (nie dotyczy rodzimych rajdowców). Jeśli ktoś ceni sobie przyjemność z jazdy i dostępną w każdej chwili dynamikę 360Nm i 256KM z widlastej 6-tki to ten pojazd jest dla niego. Aha, uwaga na progi - egzemplarze nie szanowane i sterane na naszych polskich "szutrowych" drogach mogą mieć na nich trochę "rudej" a może nawet dziury - więc dobrze sprawdźcie przed zakupem (moja ma jak z fabryki).
Wrażenia
5,0
Silnik
w zasadzie trudno się do czegoś doczepić - pracuje równo, pięknie i mrucząco (jak to potrafią amerykany) wkręca się na obroty i doskonale sprawdza się w tym krążowniku. Ponoć jest nie do "zajechania" - ale jak zwykle wszystko zależy od wyobraźni i temperamentu właściciela.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia to majstersztyk, ma tylko 4 biegi ale jak jeździsz spokojnie to potrafi przerzucać biegi już przy 1800obr/min a jak depniesz błyskawicznie redukuje nawet do jedynki i robi z tego 2-tonowca niezły pocisk. Na 4-ce przy 2000obr/min podróżuje się z prędkością 100km/h. Jest to skrzynia ze sterownikiem inteligentnym, który uczy się techniki jazdy kierowcy i działa optymalnie do jego stylu jazdy. Dzięki temu można zejść w trasie nawet do 11,5l LPG/100km ale też można mieć niezłą "torpedę" ze średnią 16l/100km ;-)
5,0
Układ jezdny
jako luksusowy kanapowiec jest bardzo dobrze, trochę za mocne wspomaganie zaciera wyczucie, zwłaszcza w szybko pokonywanych zakrętach - ale to kwestia przyzwyczajenia. Wbrew pozorom ciężkiego suw-a jest łatwy do prowadzenia nawet na szybkich i krętych odcinkach drogi.
Komfort
5,0
Widoczność
Wysoki tył trochę ogranicza widoczność ale czujniki cofania za to są bardzo czułe i można się zdać na nie w zupełności.
4,0
Ergonomia
trochę za mały schowek przed pasażerem z przodu, ale za to pomiędzy siedzeniami dodatkowe schowki w konsolach środkowych z przodu i tyłu doskonale zdają egzamin.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
trzystrefowa klima robi swoje, jest chłdno i przyjemnie latem a dość szybko zimą robi się ciepło, dodatkowo wszystkiego dopełniają wszystkie ogrzewane dwustopniowo fotele.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
po prostu kanapowiec - kwintesencja przyjemności z komfortu jazdy.
5,0
Wyciszenie
jest cicho - tylko jak pedał uderzy w podłogę to słychać delikatny pomruk 256 koników.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie jest doskonale ale to kawał "kanapowca" - wyższe spalanie rekompensuje instalacja gazowa którą silniki 3,5l znoszą wzorowo. Ceny części zamiennych i eksploatacyjnych na normalnym poziomie aut europejskich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na wykonanie i oferowany komfort jazdy - jest wzorowo za te pieniądze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana czujnika ciśnienia powietrza w kole i uszczelki pod jedną pokrywą zaworów. Poza tym oleje i filtry - czyli zwykłe rzeczy eksploatacyjne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
u mnie jest doskonale, choć ponoć trzeba uważać na korozję progów.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V AWD 253KM 186kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Chrysler Pacifica I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Chrysler Pacifica I