Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen BX Kombi

Bako, 15 lat temu
Silnik 1.9 RD 64KM 47kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 243 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen BX Kombi 1.9 RD 64KM 47kW 1983-1987 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W sumie wszystko na 5, szczególnie w porównaniu do konkurencji z tej samej półki wiekowej a jeśli chodzi o samo zawieszenie to współczesne samochody mu nawet nie dorównują, nawet te z wyższej półki.
5,0
Całokształt
Niestety plastiki wewnątrz już mocno skrzypią, szczególnie przy jeździe po wybojach, ale jak na 15 letnie auto i tak jest super.Dodatkowo niezawodność (wbrew obiegowym opiniom pod warunkiem odpowiedniego serwisowania)
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na dieselka z tego rocznika to rewelacja. Żadnych problemów z odpalaniem w największe mrozy. Przy normalnej temperaturze (do -10) odpala na dotyk
4,0
Skrzynia biegów
Nieco już wysłużona, ale żadnych luzów a biegi zmienia się \"paluszkami\"
5,0
Układ jezdny
To hydropneumatyk, więc o wybojach i wszelkich nierównościach informują mnie jedynie inne auta jadące przede mną :-)... nawet te najnowsze \"bryki\". Do kombi można zapakować kilkuset kilogramowy zestaw wiertniczy z agregatem prądotwórczym i jechać w teren -zawsze stały prześwit a w sytuacjach ekstremalnych można jeszcz go podnieść niezależnie od obcążenia :-)
Komfort
5,0
Widoczność
Czuję się jak w akwarium, więc czy może być lepiej? Chyba tylko w kabriolecie.
4,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski w zasięgu palców, gdy dłonie leżą na kierownicy. Jedynie radio w takim miejscu, że trzeba się pochylać do przodu żeby tam \"pogrzebać\". Dużo skrytek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Błyskawicznie grzeje.Po kilku minutach pracy silnika, szyby są suche. Nigdy nie miałem problemów z zaparowanymi oknami (nawet boczne i tylne zaraz odparowują. W zimie błyskawicznie nagrzewa i w największe mrozy jest ciepło i sucho. Komfort!! Wentylator z płynną regulacją na max zrzuca beret z głowy ;-)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuuużo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jak na diesla bardzo cicho. Jedynie przy prędkości powyżej 120 km/h zaczyna się robić głośniej. Nieco skrzypią plastiki przy jeździe po wybojach (ale auto ma 15 lat :-)))
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minimalne spalanie jakie osiągnąłem wynosiło 5,03 l/100km, maksymalne 9,01 l/100km (incydentalnie :-))
5,0
Stosunek jakość/cena
Przy niskiej cenie, (szczególnie w porównaniu do niemieckiej konkurencji) cechuje się nieporównywalnym komfortem i jest ekonomiczny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacina się obrotomierz,przez 4 lata użytkowania: 2 razy nawalił regulator napięcia w alternatorze, 1x wysiadła płytka sterownika nadmuchu, padła linka prędkościomierza, wymieniałem sworznie w dzwiach kierowcy, łożyska wahacza tylnego zawieszenia, przekaźnik kierunkowskazów, pasek wielościeżkowy alternatora, linki hamulca przedniego, linka sprzęgła (2x), wymiana tłumika
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na początku wycieki płynu LHM, ale po wymianie części na nowe, żadnych. Nigdy jednak nie odmówił posłuszeństwa na tyle, żeby o własnych siłach nie dojechał do warsztatu, nawet przy dużych wyciekach płynu hydraulicznego.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 RD 64KM 47kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen BX Kombi