Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting

Expert, 4 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 82KM 60kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting 1.2 PureTech 82KM 60kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Nie dziwi mnie dlaczego jego uturbione wersje zdobywały kilka razy tytuły silników roku. Mimo 82 KM auto chętnie jeździ, zachęca do wysokich obrotów. Elastyczny od ok. 2 tyś. obrotów. Mało pali.
Inne : Ogólna jakość wykonania. Na prawdę nie ma się do czego przyczepić mając na uwadze cenę samochodu.
5,0
Całokształt
Bardzo dobre i pojemne auto poniżej ceny podstawowych modeli klasy B. Na pewno jest to auto nie na pokaz przed sąsiadem ani kolegami z pracy. Dla mnie to duży plus, bo ludzie w dzisiejszych czasach są bardzo zazdrośni i złośliwi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największe zaskoczenie na plus. Na papierze 82 KM i 118 Nm wygląda marnie. Wszystko się wyjaśnia, gdy spojrzy się na masę własną samochodu 980 kg i max moment obrotowy przy 2750 obr/min. Silnik nie protestuje nawet przy jeździe autostradowej autem załadowanym "po dach".
4,0
Skrzynia biegów
Poprawna. Działa jak zwykła standardowa skrzynia 5-cio biegowa. Precyzja wybierania - OK. Nie haczy. Zestopniowanie pod silnik 3-cylindrowy.
4,0
Układ jezdny
Poprawny. Nie odznacza się niczym nadzwyczajnym. To nie prawda, że jest miękko w zakrętach. Precyzja układu kierowniczego - poprawna, nie absorbująca.
4,0
Karoseria
Karoseria jest ocynkowana. To ważne. Spasowanie - średnie. Ja miałem tę okazję, że na placu stało około 12 sztuk i sobie wybrałem najlepiej spasowany. Na pewno przez uszczelki nic nie "dmucha" podczas jazdy.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Duże okna. Niska dolna linia okien. Z tyłu czujniki parkowania z wyświetlaczem. Cienkie słupki z przodu. Lusterka boczne - wystarczające. Dziś ciężko o nowe auto z tak dobrą widocznością.
4,0
Ergonomia
Dobra. Jednoosiowa regulacja kierownicy mnie przy 180 cm nie przeszkadza. Jest w sam raz. Jeżdżę tylko ja więc i tak nikt inny tego nie reguluje. Umiejscowienie podnośników szyb wymaga przyzwyczajenia. Po miesiącu się zapomina, miejsce jest nietypowe. Brakuje za to impulsowego sterowania szybami - chociaż z przodu oraz schowka przed lewarkiem zmiany biegów. Tu widać oszczędności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi jak należy. Szybko schładza w upalne dni. Kompresor nie wyje. Wentylator ma 8 biegów z czego nawet na 4-tym jest cichy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca ogrom. Deklasuje modele klasy B i niektóre kompakty. Ja siedząc "za sobą" spokojnie mogę założyć nogę na nogę. Na głowę też sporo miejsca. Bagażnik - piwnica. Prawdziwe ponad 500 litrów nie licząc wnęki na koło zapasowe i wszystkie w aucie schowki jak to często jest liczone u konkurencji.
4,0
Wyciszenie
Standard a nawet lepiej od niektórych modeli klasy B. Auto ma podwójne uszczelki drzwi. Do 120 km/h na tempomacie silnika nie słychać. Przy 130-140 km/h silnik słychać ale nie jest to irytujące wycie. Zawieszenie jest bardzo ciche. Zero dobijania na garbach czy zapadniętych studzienkach co np. w Peugeocie 208 ma miejsce.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko paliwo. Silnik nie bierze oleju. Po butowaniu autostradowym nie ubyło oleju ani grama.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko o lepsze auto za tą cenę. W tym aucie nic ale to nic nie skrzypi. Na prawdę nie rozumiem kiepskich opinii nt tego auta. Wiadomo, że auto ma twarde plastiki ale tego się nie dotyka po wyjeździe z salonu. Z resztą które auto klasy B ma cały miękki kokpit?Oszczędności widać ale nie są to miejsca, które wpływają codzienną eksploatację. Trzeba się nim przejechać, wtedy auto zyskuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero przy tym przebiegu. Co nie jest takie oczywiste u konkurencji. Kupiłem już jedno nowe auto które po 100 km przebiegu stało 2 tygodnie w serwisie bo Panowie - "specjaliści" z ASO nie wiedzieli co jest z autem nie tak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 82KM 60kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting