Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Cactus Crossover Facelifting

Tomek, 3 lata temu
Silnik 1.2 PureTech 110KM 81kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 82 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C4 Cactus Crossover Facelifting 1.2 PureTech 110KM 81kW 2017-2021 - Oceń swoje auto
4,14
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Daje 5 gwiazdek, bo auto idealnie spełnia moje wymagania. Jest to niewielki kompakt, z charakterem i wygodą auta klasy średniej. Do miasta super, trasy po 1000km też dobrze, a na wakacyjny wyjazd z rodziną to raczej w zestawie 2+1. Jeśli macie większą rodzinę to przyda się bagażnik dachowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobrze dopasowany do samochodu. W większym aucie by się strasznie męczył, tutaj pracuje bardzo dobrze. Spalanie ~6l/100km.
4,0
Skrzynia biegów
Potrafi szarpnąć, szczególnie przy redukcji z 3 na 2 bieg. Tak jest od nowości, więc chyba ten typ tak ma. Poprzednio miałem skrzynię która pracowała mega płynnie, więc to jest jakiś zgrzyt. Plus to praktycznie zerowy wpływ na zużycie paliwa.
5,0
Układ jezdny
Wyjątkowo komfortowy jak na auto tej wielkości i masy. Co do przechyłów nadwozia, to nie są jakieś przesadne. No chyba że ktoś chce się ścigać...
3,0
Karoseria
Tak jak w większości nowych aut, nie ma wrażenia "solidności". Nadwozie jest lekkie, lakier niespecjalnie gruby a od wewnętrznej strony blach jest tylko podkład.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu słaba. Czujniki albo kamera to dobry pomysł. Pomaga niewielki rozmiar auta. Spryskiwacze wycieraczek podają płyn na samą wycieraczkę. Rozwiązanie działa i oszczędza płyn, ale jest nieco kłopotliwe.
4,0
Ergonomia
Cactus ma swoje dziwactwa, do których trzeba się przyzwyczaić. Jak to zaakceptujesz, to jest ok. Nie zmienia to faktu że są bardziej intuicyjne samochody.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak nawiewu po stronie pasażera to trochę słaby pomysł. W zimie czasem szyba boczna paruje. Program klimatyzacji też mógłby być lepszy. Czasem trzeba ręcznie podkręcać nawiew, bo szyby parują w trakcie jazdy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto nie jest duże, więc w tenisa w nim nie zagramy. 4 osoby wchodzą do kabiny bez większego marudzenia. 5 dorosłych to raczej przesada.
4,0
Wyciszenie
Jak długo jeździmy zgodnie z przepisami to jest OK. Na autostradzie słychać szum wiatru... ale dźwięk jest zależny od ustawienia klimatyzacji, więc modyfikując ustawienia nawiewu można sobie ten hałas zmniejszyć lub zwiększyć
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty w normie. Bez niespodzianek.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak rozmawiamy o cenie z cennika to... wszystkie nowe auta są dużo za drogie. Całe szczęście moje negocjacje w Citroenie zakończyły się powodzeniem :-)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Do tej pory tylko klocki tylne klocki hamulcowe poddały się przedwcześnie. Poza tym mam mieszane uczucia co do spryskiwania szyby wprost na wycieraczkę. Ciężko to dobrze ustawić po wymianie wycieraczek. No i wybór niewielki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 Cactus Crossover Facelifting