Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Picasso I

Mambo, 9 lat temu
Silnik 2.0 HDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 148 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Po 6 latach zawieszenie jest bez śladów zużycia i dla mnie jest to nowa jakość francuskiego samochodu. Ale początki były dość trudne. Hałas zawieszenia to amortyzatory, lecz wymiana na oryginalne jest bezcelowa. Po bataliach z innymi niedociągnięciami po odbiorze z salonu auto nie sprawia problemow = leję paliwo i jeżdżę. Na uwagę zasługuje bardzo bogate wyposażenie. Po tylu latach jazda wciąż sprawia mi przyjemność.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ten silnik postawiłbym sobie koło łóżka. Oleju nie bierze, elastyczny i nie ma żadnych kaprysów.
4,0
Skrzynia biegów
Normalnie. 6 biegów bardzo dobrze współpracuje z silnikiem. Przy 160km/h jest ok. 3000 obrotów i jest przyjemnie. Lewarek pracuje prawidłowo. Do zestopniowania również nie mam zastrzeżeń.
3,0
Układ jezdny
Z zawieszeniem tradycyjnym auto bardzo dobrze trzyma się drogi przy agresywnym manewrowaniu w warunkach miejskich. Przy większych prędkościach czasem przeszkadza boczny wiatr i tył ma tendencje do zarzucania. Przy 170km/h i dużym załadowaniu strach zagląda w oczy.
Komfort
5,0
Widoczność
Gdyby zatkać uszy, to jest fantastycznie... gdyby zatkać uszy :)) Poza tym wygodnie i jeszcze raz wygodnie. I oczy się cieszą bo jest w środku ze smakiem i w dobrym standardzie. Lusterka są świetne, reflektory również.
5,0
Ergonomia
Czuję go doskonale i nic mi nie przeszkadza i nie przeszkadzało. Wygodne i wygodnie i jeszcze raz wygodnie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest dobra, szybkie odszranianie przedniej szyby jest skuteczne. Jednak kabina dość wolno się nagrzewa. Jak jest bardzo zimno, to odszraniania używam do szybszego nagrzania kabiny. Z nawiewów powietrze nigdy nie jest bardzo gorące. Ale w sumie nie marznę. Nawiew na nogi prawidłowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu jest po prostu kosmos.
4,0
Wyciszenie
W wersji po roku 2010 podobno jest głośniej. Ja przy 130km/h prowadzę intymne rozmowy :) i słucham ściszone Cb radio
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie to 7 litrów przy dość dynamicznej jeździe. Jestem zadowolony
5,0
Stosunek jakość/cena
Amortyzatory należy od razu wymienić. Co do reszty to za te pieniądze lepsze auto trudno znaleźć
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na początku nie było dobrze. Kłopoty z przekładnią kierowniczą, drżeniem kierownicy, klekotaniem poduszki silnika, łączniki co parę km, niedociągnięcia jakości kokpitu. To wszystko już przeszłość w ramach gwarancji, a na większość jakiś tam problemów są gotowe patenty dostępne na stronie cytrynek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To turbo diesel, zobaczymy co będzie później. Na razie nic się nie dzieje, nic nie rdzewieje.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Picasso I