Szukaj

Informacje o Citroen C4 Picasso

Lata produkcji: 2007 – 2018
Segment: VANy

Citroen C4 Picasso – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Citroen C4 Picasso

Liczba ocen: 116
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~Grzegorz
Picasso Facelifting 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Citroen C4 Picasso II
Pierwszy nowy "francuz" i żałuje że dopiero teraz. Obiegowa opinia że nie kupuje się aut Francuskich jest chyba rozpowszechniana przez obce marki bo auto naprawdę bardzo fajne. Posiadałem już około 10ciu aut i Mercedes S W221 więcej był w naprawie niż jeździł, VW Touran to samo łącznie z wymianą silnika, VW'geny i skody około 250tyś przebiegu popadały skrzynie DSG a cena naprawy to 1/5 ceny auta, jakieś chore to, dlatego jak w Picasso okazało się że skrzynia jest jednosprzęgłowa to też Duży plus potem przy naprawach bo regeneracja takiego sprzęgła to 800zł a dwusprzęgłowego koło 7-9 tyś. Ceny części eksploatacyjnych na pewno jedne z najniższych , ale to chyba do wszystkich francuskich. Jeżdżę dużo bo około 5tyś km miesięcznie i zobaczymy co będzie po roku czy dwóch ale na razie jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, tym bardziej że jestem "gadżeciarzem" i przy mojej wersji z prawie wszystkimi dodatkami jest się czym cieszyć :) . Autko zwrotne, bardzo mało pali, w środku dużo więcej miejsca niż sugerują wymiary zewnętrzne. Polecam zrobić jazdę próbną i się człowiek od razu przekonuje, a kosztuje kilkadziesiąt tysięcy mniej od podobnych innych niby prestiżowych marek. W tym przedziale cenowym najlepszy wybór a niedoceniane przez rynek patrząc na sprzedaż. Ale co tu chcieć jak programy motoryzacyjne , testy itp. mają lokowanie niemieckich produktów. Duży plus jeszcze za dwa wyświetlacze w desce. Sprawą która mnie jedynie wkurza to brak możliwość wyłączenia na stałe systemu start&stop , trzeba za każdym razem po odpaleniu wchodzić w meni i to wyłączać, nawet nie ma przycisku od tego jakiegoś osobnego.
2,4
~Malmo
Picasso 1.6 VTi 120KM 88kW
Citroen C4 Picasso I
auto wygodne dla rodziny, wygląd to kwestia gustu powiedzmy że może się podobać... miękkie zawieszenie za miękkie, z mojego doświadczenia dzieci mniej wymiotują w "twardszych samochodach", duży bagażnik ale brak w nim schowka - minimalny chyba na paczkę fajek no może dwie, jakiś archaiczny wózek na kółkach w wyposażeniu rozkładany - taki dla seniora żeby nie dźwigał 4 butelek 1,5 litra - nie użyty ani razu a trzeba gdzieś to trzymać - pomniejsza bagażnik mimo że się składa, siedzenie kierowcy i pasażera wygodne nawet w dłuższych podróżach oba regulowane na wysokość, "pasażera" mógłby się składać na płasko wtedy dłuższe przedmioty by weszły, tylne siedzenia choć przesuwane i nieznacznie odchylane twarde i raczej wygodnie dzieciom i najlepiej w fotelikach, na tyle w oparciach przednich foteli rozkładane stoliczki - nie wiem po co są, nigdy nie użyte albo tylko po to żeby bezmyślnie dzieci otwierały i zamykały reszta co położysz to i tak spada, chyba że schowasz tam 7 cali tablet i włączysz bajkę dzieciakowi to plus, deska rozdzielcza na środku czytelna, schowki na podszybiu duże ale można zapomnieć co się tam chowało, generalnie przy sprzątaniu dopiero wychodzi ile różnych drobiazgów niepotrzebnych tam i w drzwiach leży i codziennie jeździ, fajne bardziej bądź mniej schowki pod wycieraczką z tyłu np. na dwa piwa - tylko po co chować piwo pod wycieraczkę pod stopami pasażerów? ps. flaszka nie wejdzie... uwaga najlepsza rzecz każdy z foteli przesuwa się osobno i jak jest jakiś przedmiot walizka hulajnoga lub rowerek dłuższy po prostu jeden ten co trzeba fotel przesuwamy do przodu i po jabłkach... jest banan... :) ale tylko w tym przypadku cała reszta raczej dostateczna, co opiszę dalej.
4,6
~dodo34
Picasso Facelifting 1.6 BlueHDi 120KM 88kW
Citroen C4 Picasso II
Ocena ogólna to takie 4+, ewentualnie naciągane 5-, bo to nie jest auto bez wad. Bardzo udane dla kogoś, kto nie potrzebuje 7 miejsc, jeździ od czasu do czasu po mieście i musi zapakować się z dziećmi na wakacje. Wygodne wsiadanie, zapinanie fotelików, dobra widoczność z miejsca kierowcy. Z wyboru jestem bardzo zadowolony. Owszem, nie jest to modny SUV, ale funkcjonalnością i ceną przebija konkurentów. Jest większy od C-maxa (i nowocześniejszy), tańszy od Golfa Sportsvana i ma lepsze silniki niż Scenic (subiektywna opinia). Ze 120-konnym dieslem nie jest mistrzem sprintu spod świateł, za to bez przeszkód i w komforcie pokonujesz kilkugodzinne podróże z dozwoloną prędkością autostradową, nie martwiąc się o spalanie. Ma kilka wad, ale generalnie to świetne i bardzo niedoceniane na naszym rynku auto. Technicznie to w zasadzie to samo auto, co nowy 3008, natomiast o jakieś 40% tańsze. Jeśli jesteś singlem lub nie masz dzieci - bierz 3008 czy Tucsona, natomiast jeśli wozisz rodzinę i psa wybieraj C4 Picasso - będą Ci wdzięczni. Nigdy bym nie pomyślał, że kupię francuza, w dodatku nowego, ale to jeden z niewielu modeli, które im się naprawdę udały.

Raporty spalania Citroen C4 Picasso

Liczba raportów: 54
Średnie spalanie dla Citroen C4 Picasso
6,7 – 24,2
l/100 km
5,2 – 7,1
l/100 km
9,0 – 10,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,1
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Citroen C4 Picasso I
Wskazania komputera są bardzo zaniżone. Zazwyczaj trzeba dodać minimum 15% do tego co pokazuje komputer, czyli zamiast 5,8L jest 6,7L. Przy 110~120km/h spalanie realne jest około 6,1~6,3L powyżej 130km/h idzie kosmicznie w górę. W mieście przy ekstremalnym ecodrivingu można mieć wyniki poniżej 6L ale zazwyczaj trzeba liczyć się z 7~8,5L. Ogólnie silnik mimo pojemności 1560cm3 daje radę i przy tych gabarytach spalanie można zaakceptować ale to co pokazuje komputer to jest fikcja. Od teraz jak z kimś rozmawiam o spalaniu to pierwsze moje pytanie czy mówi o spalaniu na kompie czy na dystrybutorze.
5,5
Picasso 1.6 e-HDi 114KM 84kW
Citroen C4 Picasso II
Mam już drugiego Grand Picasso i co prawda zawsze nowego więc nie wiem co to naprawy. Koszt utrzymania to bajka, porównując z innymi tej wielkości autami. Wczasy ok. 2600 km-średnie spalanie 5,4 l/100, średnia prędkość 89 km/h, autostrada 160 km/h ( 4 dorosłe osoby i pełen bagażnik). Wsiadając do cytryny nie liczę kosztów bo są tak niskie, że szkoda zawracać głowę drobiazgami. Jakość wykończenia wnętrza bardzo dobra. Tym samochodem szpanować się nie da( ze względu na markę), choć zwraca na siebie uwagę. Udane, obszerne auto rodzinne na wczasy i do pracy, ma wszystko co trzeba.
5,9
Picasso 1.6 HDi 109KM 80kW
Citroen C4 Picasso I
Silnik i jego spalanie to największy atut tego auta, po 1 jednostka bez awaryjna mimo posiadanego filtra FAP, 80% jazda miejska na bardzo krótkich odcinkach wynoszących 4 do 5 km rano i powrót wieczorem z prędkościami 30km/h max 50km/h, FAP i EGR bardzo rzadko dają o sobie znać jeśli nie zwrócę uwagi kiedy zacznie się proces wypalanie objawiający się lekkim buczeniem wydechu dochodzącym z tyłu auta i włączeniem sie podgrzewaniem lusterek (niestety nie zapala sie żadna kontrolka od lusterek ani nie wyświetla sie żaden komunikat, rozwiązaniem jest nieco druciarskie ale proste i wiemy kiedy wypala się FAP a mianowicie montaż malutkiej diody w lusterku podłączonej pod kable od maty podgrzewającej ;) ) silnik zaczyna szarpać raz na jakiś czas, jakby się dławił, ale wystarczy wybrać się po za miasto i przejechać co najmniej 30 km z predkością min 80 do 120km/h z obrotami min 2000. Max spalanie w mieście przy dynamicznej jeżdzie z klimą latem to 7 l zimą to samo przy normalnej jeździe 6.5 l można zejść do minimum 5.5 l. Trasa to min 4l przy bardzo ekonomicznej jezdzie max 80 i przyspieszanie jak autosan pks, take realne do 120km/h to 5.5 do 140km/h 5.8 do 6.2 zalezne od warunków powyżej 140km/h 6.5 do 7 ale to już mało przyjemne powyżej 150 czuć i słychać ze to wyższe auto z silnikiem tylko 1.6. Skrzynia MCP przebieg nie potwierdzony 230 tys pewnie ze 100 więcej, filtr paliwa jak i olej z filtrm wymieniam co 10 tyś a paliwo zwykłe tanie ON z ciekawostek kilka razy tankowałem na pusty zbiornik do pełna paliwa premium typu V POWER diesel itp i nie zauważyłem żadnej poprawy osiągów czy też mniejszego spalania w porównaniu z najtanszymi na stacji. POLECAM TEN SILNICZEK DLA LUDZI KTÓRZY CENIĄ SOBIE TANIĄ EKSPLOATACJE, NIE POLECAM ŚCIGANTOM
Citroen C4 Picasso