Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 Spacetourer Grand

krzych-wwa, 4 lata temu
Silnik 1.6 PureTech 181KM 133kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 Spacetourer Grand 1.6 PureTech 181KM 133kW 2018-2021 - Oceń swoje auto
4,86
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Liniowa charakterystyka rozwijania mocy. Zarówno moc jak i moment obrotowy dostępne w bardzo szerokim zakresie obrotów.
Przeniesienie napędu : 8-biegowa skrzynia jest idealnie dopasowana do charakteru samochodu (nastawiona na komfort podróży).
Karoseria : Bardzo pojemne wnętrze przy w miarę niedużych gabarytach zewnętrznym. Ilość miejsca w środku porównywalna do S-Max/Alhambra/Sharan (Citroen jest niewiele węższy w środku od znacznie większych konkurentów). Duży, łatwo dostępny i ustawny bagażnik (650l).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : System multimedialny (zwłaszcza detale nawigacji) mógłby być bardziej dopracowany pod kątem obsługi podczas jazdy przez kierowcę (regres względem SMEG+). Sterowanie głosowe ułatwia sprawę, ale czasami zawodzi rozpoznawanie adresu przez nawigację.
5,0
Całokształt
Przesiadłem się z C4 Grand Picasso 1.6 THP manual (2014) na model po-liftingowy (Shine) z nowym silnikiem i automatem - warto było. 1.6 PureTech lepiej się zbiera i dzięki 8 biegom spala porównywalną ilość benzyny co starszy model! Pierwszym szokiem była cisza podczas jazdy - przy normalnej eksploatacji trudno usłyszeć silnik! Funkcjonalność jak to w minivanie - SUVy mogą się schować. Rodzina 2+2 małych dzieci spokojnie pakuje się na wakacje i jeszcze jest miejsce w środku :) 2 rząd pozwala na komfortową instalację 3 fotelików obok siebie (przodem lub tyłem do kierunku jazdy, ISOFIX) - to jest rzadkość w większości obecnie produkowanych samochodach. Mam 3 rząd siedzeń (chowane w podłodze), który jest OK dla osób do 182 cm wzrostu i niezbyt szerokich. Z dodatków polecam skrętne ksenony (bardzo dobrze świecą) oraz szklany dach (super doświetla i tak jasne wnętrze) - moje dzieci lubią patrzeć na chmury/budynki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo elastyczny ze sporym zapasem mocy (180KM) dostępnym w szerokim zakresie obrotów. Idealna moc na drogi szybkiego ruchu, do miasta aż nadto (8s do 100km/h).
5,0
Skrzynia biegów
Gładko zmienia biegi (zwłaszcza w korku) i szybko zmienia biegi przy redukcji jak na klasyczną konstrukcję (hydrokinetyk). Znajomy, który ma DSG myślał, że to konstrukcja 2-sprzęgłowa. Bardzo dobry program skrzyni, który reaguje odpowiednio do stopnia wciśnięcia pedału przyśpieszenia. Przy dynamicznej jeździe podtrzymuje wyższe obroty po zmianie biegu (generalnie trzyma się wtedy niższych biegów i obrotów 3,5k rpm). Wystarczy krótka chwila spokojniejszej jazdy i przestawia się sama w tryb eco - rewelacja :) Przy normalnej eksploatacji skrzynia zmienia biegi przy ok 2500 obrotów.
4,0
Układ jezdny
Mam opcjonalne 18 felgi (fabryczne opony Michelin PilotSport 3!) i czuć dużą zmianę na plus względem 17 felg (zimówki), jeżeli chodzi o stabilność na zakrętach i przy wysokich prędkościach. Niestety cierpi na tym trochę komfort podróży (niski profil opony) i trzeba bardziej uważać na dziury w jezdni. Bardzo zwrotny w mieście (10,5m promień zawracania) Ogólnie samochód prowadzi się bardziej jak osobowe kombi niż minivan i za to go lubię :)
5,0
Karoseria
Najładniejszy samochód w swoim segmencie o bardzo funkcjonalnym nadwoziu. Elektrycznie otwierana/zamykana klapa bagażnika z czujnikiem ruchu stopy działa niezawodnie nawet przy deszczu/śniegu.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność we wszystkie strony (cienkie słupki A) oraz do góry (panoramiczna przednia szyba, panoramiczne okno dachowe). Standardowa kamera cofania (nie 360st) ma wysoką jakość obrazu i daję radę nawet w nocy.
5,0
Ergonomia
Obsługa multimediów wymaga odrobinę przyzwyczajenia, ale jest to łatwe zadanie, a większość rzeczy jest "pod ręką". W wersji z automatem, centralna konsola pomiędzy fotelami jest olbrzymia i wyjmowana w całości (można przejść między fotelami do 2 rzędu). Pełno schowków rozsianych po całej kabinie. Bardzo solidne stoliki dla 2 rzędu z dodatkowym podświetleniem - dzieci są zachwycone.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo sprawna klimatyzacja zarówno latem jak i zimą. Przyciemniane szyby z tyłu i roleta okna dachowego bardzo pomagają ograniczyć nagrzewanie się wnętrza latem w pełnym słońcu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rodzina 2+2 małych dzieci spokojnie pakuje się na wakacje i jeszcze jest miejsce w środku :) Duża w tym zasługa regulacji wzdłużnej 2 rzędu, która jest duża, a fotele 2 rzędu mają regulację kąta pochylenia oparcia - bardzo przydatne w dłuższych trasach - siedzi się wtedy jak na kanapie w limuzynie, a nie jak na krześle. Mam 3 rząd siedzeń, który jest OK dla osób do 182 cm wzrostu i niezbyt szerokich - idealne do okazjonalnych zastosowań, choć nawet dłuższą trasę też można w nich pokonać (W-wa - Poznań). Sporo schowków dla pasażerów w każdym rzędzie (nawet w 3-cim).
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, choć w parze z 8biegowym automatem, bardziej słychać teraz szumy otoczenia i podłoża niż silnika ;) W kabinie panuje względna cisza do 130/140 km/h. Potem szum powietrza zaczyna być słyszalny, ale wciąż mu daleko do bycia natarczywym.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Citroen ma atrakcyjne koszty serwisu w ASO w porównaniu do innych marek (np VAG), ale ceny niektórych części zamiennych i tak potrafią szokować (np oryginalne klocki hamulcowe, wycieraczki szyb). Na szczęście tego typu elementy są łatwo dostępne na rynku w znacznie przystępniejszych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najtańsze 8s do 100km/h w tej klasie samochodów. Na poważnie, to model ten ma rewelacyjny stosunek ceny do oferowanego wnętrza i osiągów. Porównywalne SUVy są zauważalnie (+20k) droższe przy tym samym wyposażeniu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1 rok eksploatacji, prawie 15k km i jak na razie 0 awarii. Oby tak dalej :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1 rok eksploatacji, prawie 15k km i jak na razie 0 awarii. Oby tak dalej :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 181KM 133kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 Spacetourer Grand 1.6 PureTech 181KM 133kW
Średni koszt przejechania 100 km
49,00 zł
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 Spacetourer Grand