Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 I Hatchback Facelifting

mmatla12, 4 lata temu
Silnik 1.6 VTI 122KM 90kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 211 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen C4 I Hatchback Facelifting 1.6 VTI 122KM 90kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
3,29
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestrzeń wewnątrz.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Nie montujcie LPG.
3,0
Całokształt
Jeżdzę C4 od 3,5 roku, w tym czasie zrobiliśmy razem ponad 120 tysięcy kilometrów. Pytanie - dlaczego przy tak dużym przebiegu Panie Macieju jeździ Pan Citroenem C4 1.6 VTI jest jak najbardziej na miejscu ! Faktycznie, nie jest to zbyt rozsądne i nie jest to smaochód/silnik do tak dużych przebiegów, mimo to jako nasz daily car C4 jest zmuszony do towarzyszenia nam na codzień. WYPOSAŻENIE - Ocenę samochodu zacznę od krótkiego opisu wyposażenia - wyposażenie jest w zasadzie pełne (oprócz dużego ekranu NAVI) 2strefowa klimatyzacja, tempomat, dobre audio, wszystko sterowane z kierownicy, automatyczne światła, automatyczne wycieraczki itp. KABINA - Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace") Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie. KOMFORT JAZDY - na najwyższe uznanie zasługuje system audio, 6 glośników sprawia, że sluchanie muzyki sprawia dużą przyjemność, zaznaczam, że porównuję samochód do takich modeli jak Skoda Superb, Audi A4 z systemem BOSE, Seat Leon II generacji czy też VW Golf VII. Kilka razy w miesiącu pokonujemy razem trasy 400-800 km w których nieodłącznym kompanem jest tempomat, bardzo intuicyjny i wygodnie obsługiwany z kierownicy. Z uwagi na wyższą wersję wyposażenia warto podkreślić bardzo miękkie plastiki, brak skrzypienia oraz niesamowicie wygodne fotele i ładną tapicerkę (ostatnio wypraną - warto). W temacie komfortu nie moge nie wspomnieć o znakomitych światłach, przebić na trasie mogą je jedynie ledowe nowoczesne światła, C4 ma naprawdę świetne oświetlenie ! SILNIK - 1.6 VTI 120 koni mechanicznych, zmierzona prędkość maksymalna to 198 km/h, z własnego doświadczenia prędkość komfortową określam na maksymalnie 140 km/h, powyżej tej prędkości robi się delikatnie niestabilnie, głośno a spalanie przekracza 10l/100km. Silnik nie jest ekonomiczny ale o tym w kolejnym akapicie. Przyśpieszenie jest poprawne - około 10 sekund do 100 km/h, elastyczność jest bardzo słaba, silnik budzi się powyżej 3000 obrotów na minutę. Skrzynia 5 biegowa - brakuje 6 biegu w trasie. SPALANIE - miasto 8,5 litra/100km trasa przy 130 km/h - 7,6 l/100km trasa przy 140 km/h - 8,4 l/100km trasa przy 90 km/h - 6,4 l/100km do LPG doliczcie proszę 20% - zrobiłem na gazie 120 tysięcy kilometrów więc weźcie tą wartość za pewnik + spadek mocy ale o tym w mojej ocenie instalacji gazowej. Podsumowywując: Samochód zdecydowanie do jazdy po mieście, wygodny, funkcjonalny i cały czas wyglądający świeżo. Jeśli jeździsz powyżej 20 tysięcy kilometrów rocznie - rozważ większy model :) nie pytaj dlaczego ja dalej nim jeżdzę... albo zapytaj jeśli chcesz, chętnie pomogę i rozwieję Wasze wątpliwości na temat Citroena C4 pierwszej generacji. W razie pytań zapraszam do kontaktu :)
Wrażenia
2,0
Silnik
1.6 VTI 120 koni mechanicznych, zmierzona prędkość maksymalna to 198 km/h, z własnego doświadczenia prędkość komfortową określam na maksymalnie 140 km/h, powyżej tej prędkości robi się delikatnie niestabilnie, głośno a spalanie przekracza 10l/100km. Silnik nie jest ekonomiczny ale o tym w kolejnym akapicie. Przyśpieszenie jest poprawne - około 10 sekund do 100 km/h, elastyczność jest bardzo słaba, silnik budzi się powyżej 3000 obrotów na minutę. Skrzynia 5 biegowa - brakuje 6 biegu w trasie.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety tylko 5 biegów. Krótkie przełożenia do 3 biegu, ALE wygodny lewarek.
3,0
Układ jezdny
Precyzyjny choć trochę "miękki".
4,0
Karoseria
Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace") Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie.
Komfort
5,0
Widoczność
Oddalona szyba, prawie jak w vanie.
5,0
Ergonomia
Ergonomia 5/5 - wyjątkowo ergonomiczny kokpit i kierownica.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Efektywnie !
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni w samochodzie jest naprawdę dużo - zdecydowanie więcej niż w kompaktach takich jak Fiat Bravo, Opel Astra czy też legendarny VW Golf V generacji, minimalnie cierpi na tym bagażnik który ma pojemność 320 litrów - o 80 mniej niż Fiat Bravo (w kole zapasowym znajduje się zbiornik gazu, koło jest w bagażniku więc zrozumcie, że tym bardziej jest ciasno "na pace") Przednia szyba jest oddalona od kierowcy w znaczy sposób, dzięki temu kierowca czuje się bezpiecznie i może trochę jak w Vanie.
2,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety LPG sprawiło, że koszty drastycznie wzrosły.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jeśli nie założysz LPG lub wybierzesz diesla - warto.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 VTI 122KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C4 I Hatchback Facelifting