Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

adam_VaV, 11 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Co prawda spalanie mogłoby być niższe, ale dynamika zadowalająca.
4,0
Całokształt
Przebieg 700km. Samochód bardzo wygodny, przestrzenny jak na tą klasę. Pojemność bagażnika w porządku. Dynamika jazdy zadowalająca. Zawieszenie ok. Wygodne siedzenia, rozmieszczenie przycisków na konsoli przemyślane, wielofunkcyjna kierownica. Po prostu podoba się!
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód ma przejechane 700 km. Co prawda silniki docierane są na hamowni, ale postanowiłem "oszczędzać" go przez pierwszy 1000. Koni mechanicznych nigdy za wiele, ale jak na samochód kompaktowy 120KM jest ok. Włączanie się do ruchu w porządku. Wyprzedzanie po redukcji i wprowadzeniu na wyższe obroty też wystarczające. Do tej pory nie "doszedłem" do czerwonego pola na wskaźniku obrotów, zaktualizuje ocenę i wrażenie po 1k km.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów, jak to w nowym samochodzie działa perfekcyjnie. Biegi wchodzą bez zarzutów. Na początku trochę "szarpało" przy zmianie z biegu 1 na 2. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów i nabraniu wprawy zmiany są płynne. Co prawda spalanie paliwa jest trochę zawyżone, jak twierdzi producent po przejechaniu ok 5000 km powinno spaść (zobaczymy) ale wydaje mi się że przy eko-jeździe przydatny będzie wskaźnik zmiany biegu na wyższy, co ma prowadzić do zmniejszenia zużycia paliwa.
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze pokonuje dziurawe ulice Stolicy. Nie odczuwa się za bardzo nierówności podłoża. Co do spisywania się na ostrych zakrętach to opiszę wrażenia przy większym przebiegu. Konkurencja w postaci dealera Renault zapewniała mnie że samochód ma tendencję do "nietrzymania" się drogi przy gwałtownej zmianie pasa ruchu lub na zakrętach. Zobaczymy jak będzie...
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Nie grzeszę wzrostem, mam 170 cm. Mam wrażenie że prawe lusterko za bardzo jest odchylone do zewnątrz. Osobiście lubię widzieć zarys samochodu, 1/3 (1/4) powierzchni bryły samochodu, a 2/3 (3/4) droga. W C4 II prawe lusterko pozwala (w moim przypadku) na obserwację znikomej części zarysu samochodu i reszta pozostaje na jezdnię.
4,0
Ergonomia
Przed dokonaniem zakupu C4 II oglądałem i jeździłem samochodami konkurencyjnymi, VW Golf, Renault Megane, Kia Ceed, Hyundai i30, Fiat Bravo oraz Nissan Qashqai. To jest na pewno kwestia gustu i osobistych upodobań, ale gdy usiadłem w C4 to od razu poczułem się "jak w domu". Wydaje się że design kokpitu dedykowany jest w szczególności dla kierowcy, jednak pasażer na przednim siedzeniu nie powinien mieć problemów z dostępem do klimatyzacji 2-strefowej i multimediów. Posiadam wersję Selection z nawigacją. Kierownica multifunkcyjna umożliwia kontrolę nad multimediami (radio, CD, usb, iPod, itp.), telefonem (odbieranie połączeń, inicjowanie połączeń, wyszukiwanie kontaktów), tempomatem i ogranicznikiem prędkości, sterowaniem natężenia światła wyświetlaczy, wyłączaniem wszystkich wyświetlaczy (oprócz prędkościomierza) oraz włączaniem/wyłączaniem światła w podsufitce. Konsola centralna łatwo dostępna. Rozmieszczenie wszystkich przycisków dobrze pomyślane. Rozsuwany podłokietnik czasami sam powraca do położenia pierwotnego, producent mógłby zastosować jakieś blokady rozsuwania. Zagłówki przednich siedzeń regulowane nie tylko góra/dół ale również w poziomie. Komfortowe siedzenia, dobrze trzymają na bokach, wadą może być wsiadanie do samochodu gdyż boczne poduszki są trochę wyższe (coś, za coś). Jeżeli ktoś lubi "wytrzepać" obuwie przed zajęciem miejsca za kierownicą to może stanowić pewien problem w przyszłości, gdyż "tyłkiem" za bardzo naciskamy na boczną krawędź fotela kierowcy :) Oświetlenie wnętrza doskonałe. Oprócz tradycyjnego oświetlenia sufitowego dostępne jest również oświetlenie "mapa". W lusterkach zewnętrznych umieszczone jest oświetlenie rozświetlające obszar przy drzwiach podczas otwierania samochodu z kluczyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na razie w porządku. Dwustrefowa klimatyzacja działa poprawnie. Trzy tryby pracy automatycznej klimatyzacji. Uaktualnię opis jak działa podczas niskich temperatur i oblodzonych szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca przy wzroście 170 nie może na nic narzekać. Nie jechałem z tyłu ale wydaje się że przestrzeń jest wystarczająca, nawet przy zamontowanych fotelikach dziecięcych. Pojemność bagażnika zadowalająca. Nie jest to kombi ale nawet na wózek dziecięcy wystarczy.
4,0
Wyciszenie
Na wolnych obrotach nie słychać że silnik pracuje. Przy prędkości powyżej 120 km/h słychać wyraźny hałas. Tak samo przy zwiększeniu obrotów powyżej 4000. Hałas nie jest jednak na tyle uciążliwy żeby stanowił to jakiś poważny problem.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy przebiegu 700 km, spalanie w mieście (Warszawa) wynosi ok. 10,5 l/100km, przy jeździe w korkach. Przejechanie 8 km czasami potrafi zająć 40 minut. W trasie spada do 6.2 (bardzo ekonomiczna jazda wg przepisów). Producent zapewnia że po przejechaniu ok. 5000 km spalanie powinno być niższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Citroen daje duże rabaty na nowe samochody. Wyposażenie samochodu za cenę zakupu zadowalające. Koszty serwisowania samochodu można zmniejszyć poprzez serwisowanie poza Warszawą. Przykładowo, koszt pierwszego przeglądu w Warszawie wynosi ok. 900 zł, w Ostrołęce 630 + stały rabat 10% za zakup samochodu u tego dealera.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przejechane 700 km. Nie wiem czy to drobiazg czy poważna usterka, ale w dniu dzisiejszym zauważyłem obtarty próg drzwi tylnych. Najwidoczniej drzwi ocierają o próg. Zobaczymy jak spisze się serwis Citroen. aktual. 09-11-12 niestety wychodzi że ja byłem sprawcą owych zarysowań :/
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 700 km brak,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 II Hatchback 5d