Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

Rafał, 11 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Zawieszenie pracuje bardzo komfortowo. Mam wrażenie podróżowania samochodem klasy średniej a C4 to tylko kompakt.
5,0
Całokształt
Generalnie samochód bardzo udany. Nie żałuje zakupu. Jego największe zalety to: komfort podróżowania, pojemny bagażnik, dobre wykończenie, ciekawe silniki no i oczywiście konkurencyjna cena. Dodatkowo samochód prezentuje się elegancko i nie jest nudny stylistycznie. Gama silników nie jest może powalająca ale każdy znajdzie coś dla siebie. Samochód użytkuje głównie w mieście dlatego wybrałem jednostkę benzynową 1.6VTI. Silnik pracuje cicho do prędkości ok. 120 km/h (do 4tyś obrotów). Powyżej tej prędkości jest już słyszalny. Ewidentnie brakuje szóstego biegu. Jeśli podróżujemy często po autostradach lepszym wyborem będą silniki HDI (mniejsze spalanie w trasie oraz szósty bieg). Generalnie jestem zadowolony z silnika VTI. Jest elastyczny, cichy (do 120km/h), ładnie się wkręca na obroty i przyjemnie mruczy :) Nie bez przyczyny, był kilka razy z rzędu silnikiem roku. Co do spalania to komputer pokładowy ma dwa liczniki spalania. Jeden liczy mi od nowości czyli przebieg od 0 do 10 tyś km i w proporcjach 70% miasto i 30% trasy. Licznik ten pokazuje mi 7,8l na 100km. Jeżdżę raczej spokojnie bez zbędnych szaleństw, na trasie lubię przycisnąć :)Przy spokojnej jeździe na trasie wynik 5,5 l nie jest wyczynem. Z tempomatem do 4.5 l ale była to jazda na totalnego "emeryta w kaszkiecie". Co do spalania jestem zadowolony. Myślę, że wybór silnika benzynowego to dobry wybór. HDI spala mniej, to prawda, ale koszt zakupu i obsługi serwisowej nowoczesnych diesli może bardzo szybko "zjeść" oszczędności wynikające ze spalania, tym bardziej jeśli jeździmy głównie po mieście. Wykończenie w środku i zastosowane materiały są bardzo dobre. Nic nie skrzypi, nie trzeszczy. Kabina jest dobrze wyciszona. Zegary są czytelnie i nowoczesne. Mogły by być trochę większe. Guziki, przełączniki na kierownicy są bardzo praktyczne. Jestem pozytywnie zaskoczony radiem i głośnikami. Grają głośno a przede wszystkim czysto (mam lekkie zapędy audiofilskie). Są na tyle dobre, że jestem w stanie wyłapać różnice pomiędzy jakością poszczególnych plików mp3, a to dużo jak na standardowe radio w samochodzie. Fotele są wygodne i nie męczą na dłuższych trasach. Siedzi się na nich raczej wysoko co dla mnie jest plusem. Niektórzy recenzenci pisali, że fotele słabo trzymają bocznie. Nie zgadzam się z tym. Na zakrętach nie czuje żadnego wychylania. Widoczność z przodu i boków jest bardzo dobra. Z tyłu dobra. Bagażnik pojemny i "foremny", co było dla mnie bardzo istotne. Mam małe dziecko a to oznacza masę "gratów" do wożenia :) Układ jezdny, zawieszenie jest komfortowe. Nie mamy tutaj odgłosu "dobijania" na dziurach i nierównościach. Wspomaganie pracuje precyzyjnie ale mam wrażenie, że czasami zbyt mocno "wspomaga". Nie zachęca to do szybkiego (sportowego) pokonywania zakrętów. No, ale coś za coś. Zawieszenie C4 to przede wszystkim komfort a sportowe aspiracje przejęła linia DS. Skrzynia biegów jest dobrze ze stopniowana i pracuje precyzyjnie. Na razie usterek brak. Co do kolegi "Ikara" który wystawił negatywną ocenę. Nie kupuje się c4 w benzynie do jeżdżenia po autostradach. C4 to samochód wielozadaniowy, raczej do miasta bądź okazjonalnych wyskoków poza miasto np. na urlop. Do takich właśnie zadań służą kompakty (segment C). Do jeżdżenia po autostradach lepszym wyborem byłby C5 HDI (segment D). Podsumowując. Jestem zadowolony z zakupu. Jeśli szukasz samochodu komfortowego, dobrze wykończonego, z sporym bagażnikiem, w dobrej cenie i nie masz "sportowego zacięcia" to spokojnie kupuj C4. Będziesz zadowolony.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 II Hatchback 5d