Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Hatchback

husky@centrum.sk, 16 lat temu
Silnik 1.8i 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 3 tys. km
Citroen C5 II Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo komfortowy samochód, o miłym i budzącym sympatię wyglądzie. Nie bójmy się jego nowinek technicznych, bo są one niezwykle miłe
Wrażenia
4,0
Silnik
Ostatnie wersje tego silnika posiadają zmienne fazy rozrządu, co powoduje że samochód świetnie zbiera się z dolnych partii obrotów i stosunkowo mało pali. Ale: nie oszukujmy się 1435 kg powinno napędzać coś mocniejszego niż 127 kM benzyna, na autostradzie po prostu brakuje mu tchu...
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze, choć krótko zestopniowana skrzynia. Biegi wchodzą raczej precyzyjnie. Duża różnica między I a II powoduje że czasami po skręcie w terenie zamieszkałym nie ma co wrzucić (I nie wejdzie, II to za dużo) ogólnie bez zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Tutaj nie ma wogóle dyskusji. Regulowany prześwit, dobre tłumienie, seryjny ESP, szerokie gumy (i dobrej jakośći) oraz komfor... w zasadzie KOMFORT ! (przez duże K)
Komfort
4,0
Widoczność
Sprawa słynnego przedniego słupka jest znana wielu posiadaczom współczesnych aut - i tutaj również zasłania widoczność, kiepska widoczność do tyłu - koniecznie kupujcoie wersję z czujnikami parkowania...
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze wszystko rozplanowane i niezwykle czytelne. Niektórzy mają zastrzeżenia do panelu centralnego obsługi radia i klimy - wprawionym nie nastręcza już żadnych trudności.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja - bez komentarza, wszystko gra..
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest samochodem wygodnym, to fakt ale jak na tą klasę za mało miejsca na nogi pasażerów tylniej kanapy i słynna już niemożliwość ustawienia właściwej pozycji za kierownicą
5,0
Wyciszenie
Z wielowarstwowymi szybami jest wręcz idealne
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód jest jak na swój gabaryt i osiągi po prostu oszczędny: trasa 6,8 do 7,8 (średnio 7,5) miasto ok. 10,5-11 litrów na sto km. Oczywiście klima cały czas pracuje. Ceny w ASO jak zwykle wysokie, ale przyjazne w porównaniu do innych marek. ASO często organizuje różne akcje gdzie można wiele rzeczy zrobić w dobrej cenie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj powinna być nie ocena 6 której nie ma, ale nawet siódemka !!! Na rynku za 67.000.- to możemy dostać ewentualnie słabo wyposażone auto klasy Compact. W citroenie za 67 koła mam hydrowózek z ABS, ASR, ESP, dwustrefową autom. klimatyzacją, wszystkie szyby i lustra w prądzie, tempomat, system bluetooth, Radio CD MP3 6 głośników, czujniki zmierzchu, deszczu parkowania, lakier metalic, alarm z pilotem w kluczyku, cuda, wianki, wodotryski. Za cos podobnego na rynku trzeba zapłacić ok. 94.000.- Jeżeli ktoś boi się w tym aucie awarii to niech sobie policzy czy 30 koła różnicy nie równoważy ewentualnych problemów (które nota bene nie występują). Chcącym mieć duże auto do dużych podróży polecam tylko jeden samochód CITROEN C5
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
C5 ma mnóstwo elektroniki - to wie każdy; ma ona tendencję do zawieszania się i awarii we wszystkich współczesnych samochodach. Tak czy inaczej wykaszanienie się samochodu z powodu niedoładowanego akumulatora nie można nazwać awarią, a takie rzeczy najczęściej zdarzają się w tym aucie. Mam go za krótko żeby wyrokować - ale nic się nie dziej
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy model jest zrobiony na porządnych podzespołach renomowanych firm z nastawieniem na bezawaryjność - to dlatego raporty Dekry dały mu wysoką pozycję w testach bezawaryjności. Mnie się nic nie stało, poza tym samochód nowy jest objęty gwarancją i rzeczy od początku wadliwe po prostu się wymienia.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 II Hatchback