Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Hatchback

adam 08, 11 lat temu
Silnik 1.8i 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 II Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : przepalające sie żarówki H7 - wymiana: tragedia.
Układ hamulcowy
4,0
Całokształt
- Komfort jazdy -bdb(nie ma sobie równych w klasie), - Bezpieczeństwo - bdb, - Wyposażenie-bdb(nie ma sobie równych w klasie), - Relacja ceny na rynku wtórnym do wyposażenia - bdb (nie ma sobie równych w klasie), - Doskonałe zabezpieczenie przed korozją - także podwozia i wnęk kół. - Niezawodność - db/bdb (zależy co umiesz zrobić przy samochodzie, ale generalnie brak usterek, które unieruchamiają auto. Często padają żarówki H7 i H6W (skoki napięcia powodowane przez pompę hydrauliczną) - Ekonomia - bdb, ale: unikaj diesli z FAP jeśli często podjeżdżasz na krótkie odległości np. 1-10 km, a sporadycznie robisz długie trasy 50km i więcej. Były fabryczne wersje diesla 138 KM bez FAPa benzyna 1,8 i 2,0 dobre do zagazowania, ale unikaj 2,0 HPI z bezpośrednim wtryskiem paliwa - bo to kłopoty. 1,8 po prostu posłusznie jedzie - zero emocji 2,0 jedzie nieco szybciej, ale tez bez szału. Z samochodem krajowym, bezwypadkowym nie powinno być problemu. Obecnie Citroen uruchomił program \"Citroen Select\" oferowane auta są droższe niż w ogłoszeniach, ale warto się tematem zainteresować. Podobno dają gwarancję jakości. wady: - błyskawiczna utrata wartości, ale w Polsce. W Niemczech już nie. - wynikające z tego duże rzeczywiste przebiegi aut 2-3 letnich od I-go właściciela (gł. przedsiębiorcy) - zwłaszcza diesli. Z silnikiem 1,8 4-5 latka kupisz z przebiegiem ledwie 70 tys km. - trudności w odsprzedaży (ludzie raczej boją się tym jeździć i wolą coś co znają) więc to samochód na lata, chyba że zarabia na siebie i dużo jeździ - to wtedy sprzedaż, a raczej utrata wartości nie musi zaboleć. DZIWNOŚĆI: - otwierasz drzwi i zaraz może się włączyć się pompa hydrauliczna zawieszenia - auto samoczynnie lekko się podnosi. - tak samo dzieje się gdy do niego szybko wsiądziesz. Automat natychmiast podniesie nadwozie na odpowiednią wysokość - bo twój ciężar powoduje że podwozie zbliży się go nawierzchni. - zaparkujesz na lekko pochyłej powierzchni i otworzysz drzwi, a automat będzie usiłował znaleźć idealną pozycję zawieszenia. Samochód będzie podnosił się i opadał na przemian. Zamknij drzwi. Problem zniknie. - wymiana żarówek przednich reflektorów, to lekcja cierpliwości i pokory - ale da się zrobić. Pomocne lusterko. Tym bardziej że bardzo często się przepalają - elektryczna pompa zawieszenia włączając się powoduje spadek napięcia w obwodach elektrycznych, co w nocy daje efekt lekkiego przygasania świateł mijania (lub drogowych) Niektórzy jeżdżą z tym do serwisu, ale to nie jest wada tylko fizyka. Efekt - szybsze zużycie H7-mek, które nie lubią wahań napięcia. Najlepiej wsiądź do C5 tu i tam. Przejedź się tym i tamtym. Benzyna i dieslem. A potem będziesz wiedział czy tego właśnie chcesz. Moi koledzy- współpracownicy (będący na kupnie)jadąc cytryną \"kwiczą\" lub kręcą głowami z niedowierzania i frajdy - że to nie ta sama droga - bo jak można tak miękko przejechać te cholerne wyboje :)). Za to ja patrząc na ich reakcje cieszę się jak dziecko - mam to, czego większość z nich nie odważy się mieć. Przez swoje lęki i ograniczenia mogą mi tylko pozazdrościć. Cóż... Strach ma wieeelkie oooczzy... i dobrze. Dlatego następna będzie C5 III - bo też będzie tanio ! Po co przepłacać ? Za różnicę w cenie rocznika między C5 a inną \"porządniejszą marką\" mam wypasione wakacje :)) Pozdrawiam.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8i 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 II Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
8,5
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 II Hatchback