Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Hatchback

Robert, 8 lat temu
Silnik 2.0i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 II Hatchback 2.0i 16V 140KM 103kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Maksymalnie wyposażona wersja: Excellent. Posiada wszystko co potrzebne do komfortowego podróżowania na krótszych i dłuższych trasach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2,0 L to kompromis między ekonomicznym a kosztownym pokonywaniem trasy. Silnik bardzo dobrze toleruje LPG. Odznacza się wysoką kulturą jak na 4-cylindrowca.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna 4-biegowa z możliwością sterowania sekwencyjnego to absolutne minimum, do 7-biegowej DSG sporo jej brakuje. Podnosi spalanie, ale oferuje bezdotykową zmianę biegów.
4,0
Układ jezdny
Przyzwoita jakość zawieszenia hydropneumatycznego, faktycznie skuteczniej tłumi nierówności. W połączeniu z oponami nisko profilowymi spada nieco komfort i miękkość, ale mimo to nadal jest lepiej niż w autach niemieckich.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z przodu i z boku auta bardzo dobra. Nieco gorzej z tyłu. Pomaga komplet czujników parkowania (przód i tył), ewentualnie montaż kamery cofania.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na najwyższym poziomie. Wszystko w zasięgu rąk. Sporo dodatków podnoszących komfort użytkowania (mnóstwo lampek doświetlających podłogę, jezdnię podczas wysiadania, 6 niezależnych lamp sufitowych, podświetlenie lusterek, lampy ksenonowe świateł mijania i wiele innych).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jak i chłodzenie bardzo dobre i wydajne. Klima dwuzakresowa w pełni automatyczna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca z przodu, jak i na tylnej kanapie. Bagażnik jak w samochodzie dostawczym. Sporo schowków, półek, zakamarków. Osoby o wzroście ponad przeciętnym będą mega zadowoleni.
5,0
Wyciszenie
Podczas jazdy z prędkościami do 120km/h nie słychać silnika, jedynie szum opon. Powyżej hałas na przyzwoitym, nie przeszkadzającym poziomie. Bardzo dobrej jakości fabryczny sprzęt audio skutecznie niweluje hałas docierający zza okien.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeciętne średnie spalanie benzyny/gazu na poziomie 10l/100km to standard, w trasie do 110km/h bez problemu spalanie na poziomie 8l/100km. Pewnie można zejść niżej w trybie eko.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wysoka jakość materiałów, doskonały komfort zawieszenia, ogromna przestrzeń załadunkowa i pasażerska, przyzwoite spalanie - moim zdaniem to doskonały stosunek jakości do ceny. Za ok. 20tys zł trudno kupić coś lepszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po kilku miesiącach od wymiany rozrządu pojawił się niewielki wyciek oleju i konieczność wymiany uszczelniaczy wału. Oczywiście powinien był to zrobić mechanik, ale spartolił robotę, więc się nie liczy do usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak póki co.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 II Hatchback 2.0i 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
43,00 zł
10,1
l/100km
11,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 II Hatchback