Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen CX II Hatchback

Andrzej Sikorski 0 504 691 721, 18 lat temu
Silnik 2.5 GTi 123KM 90kW
Rok produkcji 1986
Przebieg: 255 tys. km
Citroen CX II Hatchback 2.5 GTi 123KM 90kW 1986-1992 - Oceń swoje auto
3,92
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Porównująć z limuzynami konkurencji bije je na głowę; konstrukcją, wyposażeniem i komfortem.
Wrażenia
4,0
Silnik
2,5l GTI; trochę głośny, to w końcu stara konstrukcja ale nie przestarzała; elektroniczny pełny wtrysk, platikowy kolektor ssący. Drzemie w nim spora moc, którą się czuje, no i mocny atut: dożywotni rozrząd na łańcuch z napinaczem.
4,0
Skrzynia biegów
Automat; 3 biegi, trochę za mało, dlatego "mułowaty" z miejsca; strasznie długa jedynka (do 70km/g za to potem moment i 100). Redukuje super na każdym biegu można ciągnąć do czerwonej kreski na obrotomierzu.
5,0
Układ jezdny
Bardzo śmiała i nietypowa konstrukcja zawieszenia i to nie tylko od strony pneumatyki. (mechanika, rozkład masy na osie). Na wprost prowadzi się super pewnie; przy 150km/g można puścić kierownicę i ostro hamować. Gorzej jest w zarętach jest b. miękki więc "kładzie" się na boki, aczkolwiek nie jest specjalnie nad czy podsterowny.
Komfort
2,0
Widoczność
Do przodu super, gorzej w tył; długi, b. pochyła tylna szyba, plus jakaś roleta i słabo widać w lusterkach też, Ale to wkońcu 5 metrowe auto w sam raz na trasę nie do miasta.
4,0
Ergonomia
Dla mnie doskonale, ale to kwestia gustu. Kierownica i kokpit jak w samolocie, b. wygodny dostęp do wszystkiego. W wersji "Prestige" ogrom miejsca z tyłu na kanapie. Trochę niewygodne wsiadanie jak w sportowym.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
To nie najlepsza cecha CX-a. Mało wydajny silnik wentylacji, elektryczne sterowanie temperatury też zawodzi po latach. W zimie chłodno, w lato konieczna klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Aby docenić komfort wnętrza trzeba po prostu pojeździć trochę tym autem, zwłaszcza w wersji "long" (Prestige).
4,0
Wyciszenie
Jak na leciwe auto dobrze. Przy niskich prędkościach nawet doskonale, gorzej powyżej 130; hałas powietrza opływającego nadwozie (stara konstrukcja), no i szyb przy 150 lepiej nie otwierać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
A TO JUŻ ZALEŻY OD KIESZENI! Moim zdaniem spalanie jest niskie jak na masę i osiągi, za to koszt napraw b. wysoki, chyba, że ktoś robi sam jak ja i ma dostęp do części (internet, znajomi).
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale, biorąc pod uwagę, że ludzie boją się hydropneumatyki i cena rynkowa jest zaniżona. Choć w porównaniu z XM, CX jest droższy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawodzą: sterowanie temperatury kabiny, wyrabiają się ograniczniki dzwi (strzelają głośno), zły materiał na podsufidce w wersji "Prestige" (pracuje pod wpływem temperatury i się odkleja). Elektryka i komputery działają nawet w starych egzemplarzach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silniki mocne, skrzynie też, zawieszenie wbrew opiniom sprawdzone od lat i niezawodne. (najczęściej ludzie sami psują).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 GTi 123KM 90kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen CX II Hatchback