Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso

krzych-wwa, 5 lat temu
Silnik 1.6 16v THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Sposób rozwijania mocy oraz niskie spalanie jak na prawie 160 KM.
Karoseria : Bardzo funkcjonalne i nietuzinkowe nadwozie.
Zawieszenie : Prowadzi się jak duże kombi, a nie autobus. Można czerpać radość z jazdy jako kierowca.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : 1.6 THP (pierwsza wersja) niestety podtrzymuje opinię na rynku. Na szczęście nie są to jakieś bardzo kosztowne usterki, a problemy są rozpoznane przez mechaników.
5,0
Całokształt
C4 Grand Picasso to w mojej ocenie idealny samochód dla rodzin z dziećmi, które często jeźdżą po mieście oraz lubią podróże (krótsze i dłuższe). Zewnętrzne, zwarte gabaryty oraz promień skrętu poniżej 11m pozwalają w miare sprawnie zaparkować ten mały autobus w porównaniu do innych samochodów z tego segmentu. Wnętrze jest bardzo przestronne, przemyślane (rozkładane stoliki są super) i dobrze wygłuszone.Bardzo przydatne są 3 mocowania isofix w 2 rzędzie - każdy fotel ma identyczną szerokość.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 THP 156 KM jest bardzo fajnym silnikiem z perspektywy kierowcy. Podczas spokojnej jazdy ma charakterystykę (oraz spalanie!) zbliżoną do diesla (maks. moment od 1500 rpm!), ale kiedy potrzeba wkręca się żwawo do 6000 rpm. Jazda po autostradach czy ekspresówkach nie jest problemem i nawet na VI biegu można wymijać wolniejsze samochody. Piętą achilesową tego silnika jest trwałość osprzętu, która z biegiem czasu była zwiększana (w końcu napinacz i rozrząd działa jak trzeba) oraz zbierający się nagar w dolocie (bolączka wszystkich benzyn z bezpośrednim wtryskiem). Przyśpieszenie jest bardzo liniowe, dzięki czemu pasażerowie podróżują w komforcie, a prędkość szybko osiąga 3 cyfry.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów ma niedługie skoki, a biegi wchodzą z charakterystycznym oporem (takie nawiązanie do sportowych skrzyń).
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest zestrojone pod kątem komfortu podróży, co w tego typu samochodzie jest akurat pożądane. Jednocześnie, dzięki niewielkiem masie własnej (poniżej 1350 kg) oraz długiemu rozstawowi osi (2,84m), pozwala na odrobinę zabawy na zakrętach.
5,0
Karoseria
To chyba najpiękniejszy minivan na rynku. Minęło 5 lat od premiery, a C4 Grand Picasso II nadal wygląda nowocześnie. Mnóstwo detali cieszących oko. Bardzo przydatny jest szeroki otwór bagażnika oraz szeroko otwierane drzwi.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność we wszystkich kierunkach jest znakomita (cienkie słupki A, duża powierzchnia szyb bocznych oraz tylna). Panoramiczna przednia szyba bardzo doświetla wnętrze w pochmurne dni oraz ułatwia obserwację świateł w mieście. Kamera cofania przydaje się przy manewrowaniu, jak w każdym tego typu samochodzie.
4,0
Ergonomia
Kierownica zawiera przyciski do najczęściej używanych opcji (tempomat, radio, nawigacja, komputer pokładowy), co czyni korzystanie z niej bardzo przyjemne i sprawne. Niestety moja wersja systemu multimedialnego nie należy do najszybszych na rynku - nie ma dramatu, można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze nagrzewa i schładza się bardzo szybko (w zależności od potrzeb). Warto zainwestować w przyciemniane szyby z tyłu - poprawiają wygląd oraz sprawiają, że wnętrze nie nagrzewa się tak bardzo na słońcu. Klimatyzacja ma 3 tryby pracy (spokojny, normalny, szybki), co jest fajne przy wożeniu dzieci - brak przeciągów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W 5 dorosłych osób nie będzie szału, ale każdy nie będzie narzekać (chyba że wszyscy to kulturyści). Dla rodzin z dziećmi (2+2 lub 2+3) miejsca nie zabraknie. 3 foteliki dla dzieci mieszczą się bez problemu obok siebie.
4,0
Wyciszenie
Wnętrze jest dobrze wyciszone jak na tego typu samochód. Jazda w trasie nie męczy (słychać cichy szum powietrza). Trochę słychać szum od strony podwozia, ale to już chyba czepialstwo z mojej strony.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszczelka szyby w drzwiach kierowcy piszczała przy opuszczaniu/podnoszeniu szyby - wymieniona w ramach gwarancji - problem rozwiązany.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po półtora roku i 20 tys km rozrząd wymagał wymiany - problem z napinaczem i rozciągniętym łańcuchem - naprawa gwarancyjna. Przy 45 tys km ujawnił się problem z nagarem w dolocie - najpierw pojawiły się krótkie spadki mocy aż w końcu silnik wszedł w tryb serwisowy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso 1.6 16v THP 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
68,00 zł
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Grand C4 Picasso II Grand Picasso